Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frere j.

Legacy Member
BuBbA zei:
Klein vraagje:

Stel dat je toestel (iPhone/iPad) op een iOS versie zit die niet meer ondersteund is, kan je dan nog wel gewoon oudere apps installeren die ondertussen geupdate zijn naar een nieuwe versie?
Ja, de meeste toch.

Frere j.

Legacy Member
Trekhond zei:
Effe een vraagje,

Ik gebruik dagelijks een ipad mini van ong een jaartje oud.
Laatste tijd bij het bekijken van filmpjes op facebook en/of youtube blijft die zwaar hangen..

Ofwel hoor ik het geluid goed, maar blijft het beeld hangen en anders crashed facebook volledig.

Aan wat kan dit liggen?
Ligt aan youtube zelf (hebben de laatste tijd last) en vraag me niet waarom. Facebook filmpjes zijn sowieso meestal gelinkte youtube filmpjes.

Trekhond

Legacy Member
En ook filmpjes die bv via vine, etc komen.. Lopen ook vast of willen niet laden..

njits

Legacy Member
Ik ben van plan mij een Ipod Nano aan te schaffen..

Nu vroeg ik mij af of ik muziek van mijn ipad en/of iphone gewoon draadloos kan overzetten naar die ipod?

Want als ik me niet vergis is er geen itunes op de ipod nano?

edit: Nog een 2de vraagje :) wat is de beste manier om hem ook in de auto te gebruiken als je geen bluetooth autoradio hebt?

MrDoreth

Legacy Member
njits zei:
Ik ben van plan mij een Ipod Nano aan te schaffen..

Nu vroeg ik mij af of ik muziek van mijn ipad en/of iphone gewoon draadloos kan overzetten naar die ipod?

Want als ik me niet vergis is er geen itunes op de ipod nano?

edit: Nog een 2de vraagje :) wat is de beste manier om hem ook in de auto te gebruiken als je geen bluetooth autoradio hebt?

Hmm je kan overwegen een FM transmitter te kopen. Zet je muziek om naar een radiogolf die je radio kan oppikken. Gwn gelijk afstellen.

Beter is als je een aux ingang hebt op je radio. Dan kan je je muziek met een kabel gwn afspelen
Je kan wel met iTunes je iPod syncen. iTunes zelf staat nooit op de toestellen wel op je pc of mac :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Zorba

Legacy Member
Heeft die iPod bluetooth? Kijk dan eens naar de HTC Car audio dongle. Werkt heel goed, maar is eigenlijk gewoon 3,5mm dus je kan geen track info zien, nummers verzetten enz.

Darkside331

Legacy Member
Iemand die weet of die iphone screenprotectors van Bodyguardz goed zijn? Op video's zie je dat ze een beetje wazig zijn bij het aanbrengen en dat het 48 uur kan duren tegen alles opgelost is. Iemand ervaringen mee?

Duckwhisperer

Legacy Member
Darkside331 zei:
Iemand die weet of die iphone screenprotectors van Bodyguardz goed zijn? Op video's zie je dat ze een beetje wazig zijn bij het aanbrengen en dat het 48 uur kan duren tegen alles opgelost is. Iemand ervaringen mee?

De beste, ik wil echt nooit nog andere.
Ziet er geen krasjes op en met die gel is het heel makkelijk te plaatsen.

Darkside331

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
De beste, ik wil echt nooit nog andere.
Ziet er geen krasjes op en met die gel is het heel makkelijk te plaatsen.

Heb je veel 'cloudy' plekke door de gel? Of droogt alles netjes op? Ervaring met de full body? Diegene waar je aan de zijkant ook kunt hangen? Nog een hoesje nodig of kan je hem zo gebruiken?

Duckwhisperer

Legacy Member
Die plekken drogen allemaal op. Ge moet ze er natuurlijk wel uitwrijven bij het aanbrengen (met credit card, ge weet wel).

Die zijkanten heb ik al gebruikt maar er weer afgedaan, is minder leuk om knoppen te bedienen zo.

Ik gebruik hem zonder hoesje. Wel gebruikssporen aan de aluminiumrand. :)

Sovereign

Legacy Member
Apple geeft momenteel een bon van 70 euro bij aankoop van een nieuwe mac. Is die bon bij verdelers zoals Switch ook te krijgen?

Sovereign

Legacy Member
Blijkbaar niet dus, dan zal het een aankoop via Apple zelf worden.

Ampie

Legacy Member
JasperCLA zei:
Blijkbaar niet dus, dan zal het een aankoop via Apple zelf worden.

Ik zou toch eerder in een gewone niet apple store kopen. Deden apple store's niet moeilijk als je garantie nodig had na 1 jaar? Belgische winkels zijn in principe verplicht u 2 jaar fabriekgarantie te geven..

Davidduzy

Legacy Member
Doe maar bij apple zelf :) je kan hem ook bij switch binnenbrengen! Welke ga je kopen?

Affinity

Legacy Member
waarom niet bij een gewone winkel?

het eerste jaar heb je ALTIJD garantie bij Apple.. en als het dezelfde regeling is als iPhone, dan komen ze die zelfs aan huis ophalen als er iets mankeert (gratis).

het 2e jaar kan je hem nog steeds binnenbrengen bij de winkel voor garantie (niet meer via die apple support)

Davidduzy

Legacy Member
Bij switch heb je binnen de 3/4 werkdagen maximum! Je mac terug, als je hem moet opsturen... Maar dus switch neemt toestellen aan van de apple online store. Zelf als je naar apple belt stellen ze je als eerste voor om langs te gaan bij een switch.

Sovereign

Legacy Member
Ik wil gewoon mijn huidige 13 inch inwisselen voor een 15 inch baseline model. Het leuke is dat je bij switch je 'oud' toestel kan inwisselen voor een degelijke prijs, maar via apple zelf krijg je toch een leuke cadeaubon van 70 euro die je vrij kan besteden in de online store. Qua garantie maakt het ook geen verschil. Hulp na verkoop met programma's ect heb ik niet nodig, dus zijn er naar mijn weten niet echt voordelen om hem bij een reseller te kopen?

Weer al een tussenpersoon minder. Misschien slecht voor de lokale economie maarja :p

Diepvries

Legacy Member
Ik heb vorig jaar een eerste poging ondernomen voor mijn macbook pro 13 inch mid 2010 te upgraden naar 8 GB RAM.
Ik heb de ram latjes toen 2 keer moeten terugbrengen naar de winkel, telkens waren de ram latjes blijkbaar niet geschikt voor mijn systeem. (startte niet meer op, enkel Apple logo te zien, ...)

Via 'Over deze mac' weet ik dat de laptop op 1067 mhz ram draait, dus dat zou de goede moeten zijn.
Iemand die ervaring heeft hiermee? Waar kan ik 100% zeker de juiste ram latjes halen?

thanks!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan