Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burrid

Legacy Member
Een korte maar belangrijke vraag. Kunt ge bij Chrome in osx de tabs op een of andere manier in de menu balk krijgen? Of dat ze geplakt staan tegen de top van het scherm? Ik vind het altijd handig dat ik niet precies moet klikken op een tab, maar gewoon mijn muis naar boven moet slepen en klikken zonder al te veel moeite.

Zorba

Legacy Member
Diepvries zei:
Iemand die ervaring heeft hiermee? Waar kan ik 100% zeker de juiste ram latjes halen?

Normaal is het gelijk welke, zolang je binnen dezelfde categorie blijft. Dus in principe zou elke PC3-8500 SO-DIMM moeten werken. Je kan eens op Amazon.de kijken, daar staan er altijd wel tussen met expliciet 'Apple' bij, en bij de reviews ook.

gumball4000

Legacy Member
Diepvries zei:
Ik heb vorig jaar een eerste poging ondernomen voor mijn macbook pro 13 inch mid 2010 te upgraden naar 8 GB RAM.
Ik heb de ram latjes toen 2 keer moeten terugbrengen naar de winkel, telkens waren de ram latjes blijkbaar niet geschikt voor mijn systeem. (startte niet meer op, enkel Apple logo te zien, ...)

Via 'Over deze mac' weet ik dat de laptop op 1067 mhz ram draait, dus dat zou de goede moeten zijn.
Iemand die ervaring heeft hiermee? Waar kan ik 100% zeker de juiste ram latjes halen?

thanks!

Zoek eens op Coolblue.
Had daar vorig jaar in de zoekfunctie "Macbook Pro" ingetypt, dan mijn model (niet hetzelfde jaar dat ze toen verkochten, dus selecteerde ik gewoon de basic MBP ZONDER retina). ==> Accessoires ==> ram. En daar waren verschillende types ram. Ge moet daar maar het juiste tussen uithalen. Ze gaan allemaal voor de MPB, maar aangezien ge een ouder model hebt, zult ge voor de tragere ram moeten gaan :)

[EZ]

Legacy Member
Hier vind je ook wat meer info welke RAM in jouw MBP past: MacBook Pro: How to remove or install memory
Ik heb een paar maand geleden mijne ook geupgrade van 4gb naar 8gb, ook een 13" mid 2010, en is van de eerste keer gelukt zonder problemen.

Heb toen geen specifieke "geschikt voor Apple" RAM gekocht omdat ze daar meestal meer voor vragen, maar kheb wel gezien datk latjes met exact de juiste eigenschappen kocht (PC3-8500 DDR3 1066 MHz)

Sovereign

Legacy Member
Die Apple Edu-store is toch maar iets vreemd. Niets moeten invoeren van studentenkaart/paspoort als bewijs en ook nog eens extra korting gekregen op de bestelde MBPr 15" (1.852,33 ipv 1.867,03), blijf hier maar alles nakijken maar kan echt geen fout vinden.

Als niet-student is het precies ook makkelijk om daar bestellingen te plaatsen :)

Slynx

Legacy Member
Hoihoi!

Na mn aankoop van mijn macbook air anderhalf jaar geleden, waar ik zeer tevreden van was, heb ik onlangs ook in de US een MBP retina 13" gekocht.

Wat me al sinds het begin opvalt bij gebruik van mn MBP is dat ie heel snel warm wordt, zelfs nu van hier even 5min een post te willen maken op 9lives begint mn fan gemeen hard te blazen.

Momenteel staat enkel chrome op met 1 tab, dus zou me hoogst verbazen dat 't daaraan ligt. Heb 'm sinds ik hem heb daardoor ook nog maar amper gebruikt.

Iemand enig idee waardoor dit komt? Normaal of toch maar even binnendoen in de apple store?

EDIT: kreeg ideetje, tot nu toe steeds gewerkt met resolutie op max. Zonet even teruggezet op 'best for display', en blijkt nu een heel stukje beter te zijn. Iemand die hier een verklaring voor heeft perhaps? Vond 'm net zo goed met die hoge reso :(

kakature

Legacy Member
Ik heb een 13" rMBP (early of mid 2013) en ik heb die fans nog niet veel gehoord. Soms eens met een flash video of als XCode lastig doet. Er mogen 20 tabs open staan in Chrome, zal geen problemen geven.

Mijn resolutie staat trouwens ook op max, zou me verbazen moest het daaraan liggen. Anders eens vragen in een Lab9 of Switch, die zullen misschien meer raad weten.

Sovereign

Legacy Member
Iemand die me kan vertellen hoe lang het duurt vooraleer Apple die betaling verwerkt via overschrijving? Men zegt daar zelf maximum 5 dagen, maar wat is het gemiddelde ongeveer?

Schwimm

Legacy Member
Sinds kort maakt mijn iPhone 5S geen verbinding meer met het WiFi-netwerk op het werk. Even gecheckt bij mijn IT-collega en hij zei dat het opgelost zou moeten zijn, samen met deze uitleg.

There is a restriction in our wifi network that authorizes browser-based navigation only, this rule works well with android devices but less well with ios, where it filters some apps but not some others (like email push), it may happen that one of those applications on your iPhone is running on the background and as a result the device is deauthenticated from the network each time one of them tries to connect. that’s what I can say from what I see in your logs.

Maar heb nog steeds geen verbinding. Iemand?

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Mijn iPhone 5S "mankeert" precies een beetje. Mijn homebutton geeft precies zo'n dubbele klik als ik erop duw, functioneert nog perfect he, maar qua gevoel is het precies toch alsof er iets scheelt.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Valt zoiets onder garantie? Ben van plan hem te verkopen binnenkort en wil niet dat iemand anders er miserie mee heeft...

Preacher92

Legacy Member
Normaal wel, eens contact opnemen met apple support en dan komt de koerier hem ophalen

Fransz

Legacy Member
Wanneer ik iets wil inscannen, krijg ik 50 kleine bestandjes ipv 1 groot A4 blad :(

Fransz

Legacy Member
Dat weet ik niet, ik duw gewoon op SCAN op mijn printer en dan komt het bij Afbeeldingen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan