Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Booka Shade

Legacy Member
Iemand ervaring met het vervangen van de dock connector.
Hij wilt heel moeilijk opladen al een aantal maanden :/
En waar kan ik zo'n dock connector kopen?

Frere j.

Legacy Member
Booka Shade zei:
Iemand ervaring met het vervangen van de dock connector.
Hij wilt heel moeilijk opladen al een aantal maanden :/
En waar kan ik zo'n dock connector kopen?
Kan ook zijn dat er teveel stof inzit. Ik heb dit ook al voorgehad met mijn Space grey 5S. Ik had ergens gelezen dat je het stof kon verwijderen door voorzichtig met een houten tandenstokertje (hout geeft een beetje mee zodat je de contacten niet beschadigd)het stof eruit te halen. Ik heb dit toen ook gedaan en verschoot ervan hoeveel stof eruit kwam. Sindsdien laad/synched hij weer perfect.

Booka Shade

Legacy Member
Frere j. zei:
Kan ook zijn dat er teveel stof inzit. Ik heb dit ook al voorgehad met mijn Space grey 5S. Ik had ergens gelezen dat je het stof kon verwijderen door voorzichtig met een houten tandenstokertje (hout geeft een beetje mee zodat je de contacten niet beschadigd)het stof eruit te halen. Ik heb dit toen ook gedaan en verschoot ervan hoeveel stof eruit kwam. Sindsdien laad/synched hij weer perfect.

Heb ik een paar weken geleden gedaan, er kwam echt veel stof uit maar het ging niet beter :/

Frere j.

Legacy Member
Booka Shade zei:
Heb ik een paar weken geleden gedaan, er kwam echt veel stof uit maar het ging niet beter :/
Tja zo'n connector kan je hier kopen: Dock Connector Flex - Zwart voor iPhone 5S
HOU er rekening mee dat dit héél MOEILIJK is als je er niets van kent, dat je ook de juiste tools nodig hebt en het NIET zonder RISICO is (bega je een fout is hij voor de vuilbak)

daimand

Legacy Member
Heren, even hi-jacken hier :p

Maareu ik heb voor de fun ook eens schijfcontrole gedaan op men SSD (OS schijf) en HDD optibay schijf voor alle media.

SSD is helemaal in orde.
HDD krijg ik het volgende... + er popte nog een kadertje open dat ik de laptop moest afsluiten en via Recovery HD moest gaan herstellen...

Verlies ik iets van data als ik dit doe of moet ik daar niet voor vrezen?

Thanks!

u7a9ahyz.jpg

gumball4000

Legacy Member
daimand zei:
Heren, even hi-jacken hier :p

Maareu ik heb voor de fun ook eens schijfcontrole gedaan op men SSD (OS schijf) en HDD optibay schijf voor alle media.

SSD is helemaal in orde.
HDD krijg ik het volgende... + er popte nog een kadertje open dat ik de laptop moest afsluiten en via Recovery HD moest gaan herstellen...

Verlies ik iets van data als ik dit doe of moet ik daar niet voor vrezen?

Thanks!

u7a9ahyz.jpg

Voor zover ik weet verliest ge niks :). Heb het vorige week nog gedaan en ben voorlopig nog geen bestand tegengekomen dat ik nodig had dat er niet meer was..en ik zit in de examenperiode, dus gebruik nogal wat bestanden :p

daimand

Legacy Member
Ok dan zal ik het er maar op wagen.. Alles staat toch op men time machine op enkele films na die ik recent afgehaald heb :)

Thanks for your swift reply ;-)

Zorba

Legacy Member
Fransz zei:
Dat weet ik niet, ik duw gewoon op SCAN op mijn printer en dan komt het bij Afbeeldingen.

Bij het scanprogramma moet je rechts iets afvinken dat hij zelf bepaalde zones selecteerd. Je kan beter gewoon alles afvinken en A4 selecteren.

Fransz

Legacy Member
Het scanprogramma? Dat heb ik niet. Ik doe het momenteel via de SCAN knop op de printer. Welk scanprogramma raad je mij aan voor Mac?

kakature

Legacy Member
Of moest Preview niet werken, Image Capture kan het ook. (Preview werkt hier niet met mijn HP, daarmee).

Kevinboo

Legacy Member
Vanaf morgen back to school actie bij Switch :)

10% Macs, 20% Office en AppleCare ook een korting maar da ben ik al vergeten.

Zorba

Legacy Member
Interessant! Komt ongeveer overeen met de 6% + €70 iTunes krediet van de Apple Online Store.

Kevinboo

Legacy Member
Zorba zei:
Interessant! Komt ongeveer overeen met de 6% + €70 iTunes krediet van de Apple Online Store.

Inderdaad maar denk dat ik toch liever bij een fysieke winkel zoals Switch koop. Even een klein vraagje in dit passend topic, AppleCare de moeite voor 15" Retina?

daimand

Legacy Member
Kevinboo zei:
Inderdaad maar denk dat ik toch liever bij een fysieke winkele zoals Switch koop. Even een klein vraagje in dit passend topic, AppleCare de moeite voor 15" Retina?

Ken uzelf zou ik zeggen!

Al die extra verzekering zijn in mijn ogen beetje overbodig. Zaken die geld kosten verzorg je... Ben je een kluns (laptop laten vallen, eet en drink je graag boven je keyboard.. :) dan kan het nuttig zijn ja :p

Edit: anders hebt je ruim voldoende aan de 2j std garantie!

Sovereign

Legacy Member
Ivm aankoop online Apple-store en bankoverschrijving: Ik heb een kortingsbon ontvangen van 70 euro, maar ik krijg die niet gecumuleerd als ik via bankoverschrijving wil betalen, dit lijkt enkel te lukken via een creditcard. Doe ik iets verkeerds of is dat idd niet mogelijk? Iemand ervaring mee?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan