E_wout
Legacy Member
ondertussen ook in de fase van offertes aanbeland voor aankoop zonnepanelen:
offerte 1
panelen: Astroenergy / Tier 1 - CHSM60M-HC, 13 panelen aan 340 Wattpiek
omvormer: SMA SB 3.0
theoretisch vermogen: 4420 Wattpiek
garantie: 12 jaar productgarantie op panelen, 10 jaar op omvormer, rendementsgarantie 83.1% op 25 jaar
prijs: 4.950 euro
offerte 2
panelen: LG NEON2 350, 13 panelen aan 350 Wattpiek
omvormer: SMA SB 3.0
theoretisch vermogen: 4550 Wattpiek
garantie: 25 jaar productgarantie op panelen, 10 jaar op omvormer, rendementsgarantie 90.08% op 25 jaar
prijs: 6.116 euro
Nog wat aan het rondkijken maar wat moet ik hier al van denken?
Daarnaast: in wintermaanden blijven panelen vrij lang in schaduw liggen (enfin, een gedeelte toch) . Opitmizers werden neergezet als "geen meerwaarde" en niet noodzakelijk gezien rendement in zomermaanden meer dan voldoende is. kan ik dat blind geloven?
offerte 1
panelen: Astroenergy / Tier 1 - CHSM60M-HC, 13 panelen aan 340 Wattpiek
omvormer: SMA SB 3.0
theoretisch vermogen: 4420 Wattpiek
garantie: 12 jaar productgarantie op panelen, 10 jaar op omvormer, rendementsgarantie 83.1% op 25 jaar
prijs: 4.950 euro
offerte 2
panelen: LG NEON2 350, 13 panelen aan 350 Wattpiek
omvormer: SMA SB 3.0
theoretisch vermogen: 4550 Wattpiek
garantie: 25 jaar productgarantie op panelen, 10 jaar op omvormer, rendementsgarantie 90.08% op 25 jaar
prijs: 6.116 euro
Nog wat aan het rondkijken maar wat moet ik hier al van denken?
Daarnaast: in wintermaanden blijven panelen vrij lang in schaduw liggen (enfin, een gedeelte toch) . Opitmizers werden neergezet als "geen meerwaarde" en niet noodzakelijk gezien rendement in zomermaanden meer dan voldoende is. kan ik dat blind geloven?



