Archief - F1 & GP2 League F1 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Miek

Legacy Member
Al een paar leuke races gehad met jullie mannen :D wel nog even headset oplader zoeken want hij is plat..

The Moff

Legacy Member
Het is leuk, maar het is niet makkelijk om constante tijden te rijden, zelfs met controller.
Althans nu nog niet. Morgen mij eens bezighouden met het zoeken van een setup.

Miek

Legacy Member
The Moff zei:
Het is leuk, maar het is niet makkelijk om constante tijden te rijden, zelfs met controller.
Althans nu nog niet. Morgen mij eens bezighouden met het zoeken van een setup.

Inderdaad, t'is idd zeer moeilijk om een constant ritme te vinden. Soms rij ik zomaar de snelste ronde van de race om daarna een seconden weer te zakken.. lukt wel aardig vindt ik voor't moment, ik kan jullie allemaal nog goed bijhouden.

The Moff, gebruik jij andere set-ups? Belisma en jij zijn redelijk snel , heb soms echt wel moeite om jullie bij te houden.

RaZoR be

Legacy Member
Schnippy zei:
Feit is dat het niet gewoon is van kga hier keer laagske verf op smijten... blijkbaar moetk het eerst uitborstelen om losse volzetsel eruit te krijgen dan her volzetten :( dan grondlaag en dan toplaag wat idd mss. wel een fel kleur zou kunnen zijn groen is mooi, lichtblauw zou ook iets hebben.

Mooie compacte setup van !

@ razor lol zet die foto keer juist... :) kan m'n pc scherm niet omdraaien mss laptop effe pakken om uw foto te bekijken :)

aangepast ;)

@Miek, belisima & schredy kun je gewoon niet bijhouden :p

Schnippy

Legacy Member
RaZoR be zei:
aangepast ;)

@Miek, belisima & schredy kun je gewoon niet bijhouden :p

2 dingen waarvoor ik serieus vrees voor onze competitie is:

1.Klasse verschil tussen sommige rijders: ik heb er nu al een paar gezien waarvan ik na een lap of 6 zeker een 30sec. achter zit. (forza, moffster, belisima, ralphvv wss loewie ook) zolang ik kan meedraaien in de middenmoot en een resem aan duels heb elke race is het goed voor mij als ik achteraan bengel en met moeite duel of 2 per race heb zal ik onze GP2 rijder Nighty in mijn plaats laten rijden en ik mee doen in de gp2 tot ik het niveau aankan.

2.Onfair penalty systeem, ik heb hier al penalty's gekregen voor zaken waar ik niets aan kan doen grr, bijv ik neem een bocht ietsje op gras verlies beetje controle dan komt moffster af en raakt me we spinnen allebei en ik krijg drive true... oké het is moffster z'n fout niet maar zeker ook de mijne niet dus hoeft er geen penalty gegeven te worden en dat gebeurt er wel blijkbaar wordt bij elke contact een penalty uitgedeeld terwijl het ook vaak een racing incident is... wordt afwachten wat dit wordt!!! Wel al gemerkt dat melbourne 1 van m'n slechtste circuits is als ik m'n tijden vergelijk met de rest op andere circuits scheelt het minder.

The Moff

Legacy Member
Miek zei:
Inderdaad, t'is idd zeer moeilijk om een constant ritme te vinden. Soms rij ik zomaar de snelste ronde van de race om daarna een seconden weer te zakken.. lukt wel aardig vindt ik voor't moment, ik kan jullie allemaal nog goed bijhouden.

The Moff, gebruik jij andere set-ups? Belisma en jij zijn redelijk snel , heb soms echt wel moeite om jullie bij te houden.
Ik vind het net andersom, jij bent zeer snel op een recht stuk, maar in de remzones rem je blijkbaar veel vroeger. Vooral in het begin van sector 2.

Ik neem meestal een setup met hoge downforce zodat ook mijn remafstand verminderd.
De rest van de setup verander ik ook wel, maar die ga ik enkel delen met teammate :p

The Moff

Legacy Member
Schnippy zei:
2 dingen waarvoor ik serieus vrees voor onze competitie is:

1.Klasse verschil tussen sommige rijders: ik heb er nu al een paar gezien waarvan ik na een lap of 6 zeker een 30sec. achter zit. (forza, moffster, belisima, ralphvv wss loewie ook) zolang ik kan meedraaien in de middenmoot en een resem aan duels heb elke race is het goed voor mij als ik achteraan bengel en met moeite duel of 2 per race heb zal ik onze GP2 rijder Nighty in mijn plaats laten rijden en ik mee doen in de gp2 tot ik het niveau aankan.

2.Onfair penalty systeem, ik heb hier al penalty's gekregen voor zaken waar ik niets aan kan doen grr, bijv ik neem een bocht ietsje op gras verlies beetje controle dan komt moffster af en raakt me we spinnen allebei en ik krijg drive true... oké het is moffster z'n fout niet maar zeker ook de mijne niet dus hoeft er geen penalty gegeven te worden en dat gebeurt er wel blijkbaar wordt bij elke contact een penalty uitgedeeld terwijl het ook vaak een racing incident is... wordt afwachten wat dit wordt!!! Wel al gemerkt dat melbourne 1 van m'n slechtste circuits is als ik m'n tijden vergelijk met de rest op andere circuits scheelt het minder.
Ze geven meestal een penalty als de wagen die je geraakt hebt door het contact een spin maakt.

In ons geval, jij begon dwars te gaan in de eerste bocht, ik kwam af en wou rechts voorbijgaan maar je voorkant raakte mijn linker achterflank waardoor er een onvermijdelijke spin volgde. Gevolg, gij penalty.

Indien ge mij op een iets andere manier heb geraakt en ik geen controle verloor had ge waarschijnlijk niets gekregen.

Ik heb het ook al gehad na bocht 2 (scherpe rechts) Er zat 2 man links van mij die wijd waren gegaan, ik ging uiterst rechts voorbij, maar die mannen zaten in elkaar gehaakt toen ze terug op de baan kwamen met als gevolg dat ze naar rechts uitwijken. => zijn rechterachterwiel neemt mijn linkervoorwiel mee en we eindingen rechts tegen de muur.
En dan krijg ik een penalty.
Ik zat wel al tegen de witte lijn aan toen het gebeurde, moet ik dan op het gras gaan rijden misschien?

FlatSix

Legacy Member
Als we op de 2012 settings zouden rijden en ik kreeg een Ferrari dan hield ik sommige in een HRT nog niet achter me. Ben duidelijk ook gemakkelijk iemand die vanachter zal bengelen. Heb natuurlijk nog maar 20 minuten track time op Melbourne. Maar ik geraak niet onder de 1:27.xxx (nog niet!)

Voor Melbourne heb ik echter nog wel even voor de eerste race van het seizoen. Vandaag en morgen wat concentreren op Silverstone voor de YDT zeker...

Wie gaat er in Singapore winnen?

Nighty

Legacy Member
Eum denk dat de YDT in Melbourne is (check vorige posts hier eens)

Dus hup met die track time ;)
Mark Webber moet toch in Q3 geraken he.

Goh Singapore, ik hoop kimi maarja dat hoop ik al tien wedstrijden. Straks eens testsessies bekijken om een gedacht te hebben

Xavve

Legacy Member
MarkWebber zei:
Als we op de 2012 settings zouden rijden en ik kreeg een Ferrari dan hield ik sommige in een HRT nog niet achter me. Ben duidelijk ook gemakkelijk iemand die vanachter zal bengelen. Heb natuurlijk nog maar 20 minuten track time op Melbourne. Maar ik geraak niet onder de 1:27.xxx (nog niet!)

Voor Melbourne heb ik echter nog wel even voor de eerste race van het seizoen. Vandaag en morgen wat concentreren op Silverstone voor de YDT zeker...

Wie gaat er in Singapore winnen?

Ik merk dat de meeste mensen Melbourne wilden, dus het zal Melbourne worden.

Xavve

Legacy Member
Schnippy zei:
2 dingen waarvoor ik serieus vrees voor onze competitie is:

1.Klasse verschil tussen sommige rijders: ik heb er nu al een paar gezien waarvan ik na een lap of 6 zeker een 30sec. achter zit. (forza, moffster, belisima, ralphvv wss loewie ook) zolang ik kan meedraaien in de middenmoot en een resem aan duels heb elke race is het goed voor mij als ik achteraan bengel en met moeite duel of 2 per race heb zal ik onze GP2 rijder Nighty in mijn plaats laten rijden en ik mee doen in de gp2 tot ik het niveau aankan.

2.Onfair penalty systeem, ik heb hier al penalty's gekregen voor zaken waar ik niets aan kan doen grr, bijv ik neem een bocht ietsje op gras verlies beetje controle dan komt moffster af en raakt me we spinnen allebei en ik krijg drive true... oké het is moffster z'n fout niet maar zeker ook de mijne niet dus hoeft er geen penalty gegeven te worden en dat gebeurt er wel blijkbaar wordt bij elke contact een penalty uitgedeeld terwijl het ook vaak een racing incident is... wordt afwachten wat dit wordt!!! Wel al gemerkt dat melbourne 1 van m'n slechtste circuits is als ik m'n tijden vergelijk met de rest op andere circuits scheelt het minder.

Wat moe ik dan zeggen? :D Denk dat ik de meeste races gewoon achteraan ga bengelen :( Nuja, kzou graag eens de eerste bochten doorkomen zonder in de grindbak te liggen door een ander. Gisteren kwam ik in de race wel dichter bij de rest, maar geen idee als dit door penalty's was of onderlingen botsingen? Ik lag met Cobalt al in de 2de bocht volledig uit de race, geen idee wie me een beuk gaf.

Ik ben toch blijven doorrijden omdat ik de training kon gebruiken, toch nog 3de geworden.

Ik heb ook gezien dat ze bij ARL league met reduced rules rijden. Ik denk om die belachelijke penalty's te vermijden. Maar dan vrees ik dat er bepaalde hier een halve track gaan cutten :p

Schnippy

Legacy Member
InimicaL` zei:
Ik heb ook gezien dat ze bij ARL league met reduced rules rijden. Ik denk om die belachelijke penalty's te vermijden. Maar dan vrees ik dat er bepaalde hier een halve track gaan cutten :p

Mss niet eens een slecht idee want corner cutten kan je niet zoveel doen aangezien je enorm vertraagd en waar het wel kan krijg je zelfs geen CC waarschuwing, ik ben echter geen voorstander van reduced rules want als de anderen veel penalty's krijgen speelt dit in mijn voordeel :)

Xavve

Legacy Member
Anders keer wat oefenracekes doen met reduced rules en kijken wat dat geeft he :) Ik merk inderdaad dat er heel wat goeie rijders bijgekomen zijn. Des te beter! Ik ga ook proberen om als ik sprintrackes doe nog wat belgen te ronselen. Zag er gisteren goeie rijden, maar headset was plat.

Met 2x 16 players zou ideaal zijn. Kan ik bv naar de GP2 verhuizen tot ik goed genoeg ben om mee te kunnen. Ik hoop dit seizoen alvast veel op te steken van m'n teamgenoot! De motivatie is er alvast.

Schnippy

Legacy Member
Ik denk wel dat we de GP2 en F1 groepen eens zullen moeten herzien want het is goed mogelijk dat er in de GP2 klasse een 2-tal goede zitten een 2-tal erg zwakke en een 5-tal middenmooters en als je maar met 9 bent kan het zijn dat tussen lap 10 en lap 27 er geen duels zijn enja dan is het ook niet leuk hé.

Zelfde kan zijn in de F1 klasse, nu zijn de teams gemaakt op basis van vorig seizoen en de nieuwe worden in de GP2 gedropt maar was het niet beter om bijv. 2 test circuits te nemen en een Quali te doen om zo te kijken wie in welke klasse zou passen zodat degene in dezelfde klasse meer aan elkaar gewaagd zijn en we zo meer spannende races krijgen.

Ik denk dat er een stuk of 3 a 4 uit de F1 beter zouden passen bij de GP2 en een stuk of 3 uit de gp2 beter in de F1..

Natuurlijk kan ik wel begrijpen dat de mensen die hier al 2 seizoenen meedoen liever in de F1 klasse rijden omdat deze met 16 is en niet met 9 , wat mss. geen slecht idee zou zijn is de 25 mensen verdelen in de 2 klasses en opvullen met AI tot 16. zo heeft elke klasse bijna evenveel racers en btw. ik heb nog niemand in een online race zien winnen vs Hamilton op legend.

Xavve

Legacy Member
Ai zou ik er nu niet direct bij steken. Voor je ander voorstel begrijp ik wel. Er zitten inderdaad enkele goeie mannen tussen :)

Stemming dan maar? Den Lunchase zal content zijn, vallen we terug op zijn oorspronkelijk idee :D
Ik leg mij sowieso neer bij de meerderheid. Ik blijf alles organiseren, maar ik wil dat iedereen evenveel fun heeft aan onze races.

Herverdeling groepen op basis van prestaties over enkele races.

Voor: Schnippy
Tegen:

Nighty

Legacy Member
Vind dat ook wel een goed idee. De YDT zal ons misschien ook al veel slimmer maken.

Misschien moeten we al naar de aanwezigheden peilen voor morgen?
Er zijn bvb 8 nieuwe en de rest opvullen met mensen die twijfelen over het feit of ze in de juiste categorie zitten.

Schnippy

Legacy Member
YDT zou ik zoiezo gewoon 2 tracks nemen en enkel Quali doen want we kunnen niet alle 25 samen in 1 server en als we enkel Q doen speelt het weinig rol wie bij wie zit en als we dan de tijden samenzetten van de 2 circuits zien we direct of er grote verschillen zijn.

Wel is het aangeraden de mensen die in de F1 zitten zelf dan de keuze te geven of ze willen in de gp2 rijden al dan niet, ikzelf zou moesten m'n tijden over de 2 tracks te zwak zijn zeker zelf de keuze maken om in de gp2 te rijden om zo toch een spannend seizoen tegemoet gaan. (maar op basis van 1 circuit is wat weinig want als het nu net uw tegenvallend circuit is zijt ge gejost enja ik kan beter m'n draai vinden in bijv. china, monaco, singapore dan melbourne maar kan zijn dat m'n tijden nog niet volstaan. Wel moet iederéén de kans krijgen om zich voor te bereiden want lunchase heeft een achterstand af te werken. (persoonlijk al getest met controler en daar haalde ik 1.25.894 in Q in melbourne wat een toptijd is maar rijdt nog liever gp2 met stuur dan F1 met controler.)

freder

Legacy Member
freder zei:
't spel weer naar de kluten, eens kijken om tweedehands ene op de kop te tikken, verdikke weeral kosten ............................... :(

uiteindelijk ne nieuwe gekocht ... dus zonder verdere tegenslag morgen online
nu alles aan het overzetten met dataoverdracht, ben eens benieuwd ...

ForZa.

Legacy Member
Maakt ni uit wat jullie beslissen mannen, zolang ik maar kan rijden!

The Moff

Legacy Member
Ik zet mijn veto in om in de F1 te blijven :p dank u.
Gp2 is minder track time, en ik wil track time!

edit*
trouwens Q is niet altijd een goede maatstaf voor de pace in de race.

Zo zag ik gisteren Belisima sukkelen in de Q's, en telkens in de race won hij!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan