Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cartek

Legacy Member
beurstips van paul d'hoore:


Niks zo pijnlijk als een beurs die tussen de ritssluiting van je broek vastraakt. Dit valt makkelijk te vermijden met een aantal handige trucjes: staat u gewoon thuis te plassen en u wilt helemaal geen risico nemen, hou dan de beurs in uw handpalm terwijl u met de andere hand uw broek dichtrist. Staat u in een openbaar toilet waar u iets minder privacy heeft, schud de beurs dan vooraf eerst goed op zijn plaats en rits zéér voorzichtig uw broek dicht.

acquisitor

Legacy Member
Nasdaq zit dus al vrij diep onder de 50 dma.... interesting!
DOJ's chart lijkt ook gebroken zoals het nu is..en zit trouwens ook onder de 50dma atm..

scary :X

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
Nasdaq zit dus al vrij diep onder de 50 dma.... interesting!
DOJ's chart lijkt ook gebroken zoals het nu is..en zit trouwens ook onder de 50dma atm..

scary :X

I agree, darling.

We staan lager dan bij de sluiting van de AEX: morgen wellicht een lagere opening voor de AEX. Ik denk dat we dan pas halt houden bij een stand van 492 (niet onmiddellijk morgen maar de volgende dagen, er zullen sowieso koopjesjagers komen).

Enige nuance: de huizencijfers vielen mee. En normaal grijpt men dit aan om massaal te kopen... Je ziet dat in mindere tijden alles wordt genegeerd dat slecht uitkomt (ook in betere tijden). Sfeer is en blijft heel belangrijk.

Het ABN debacle van vorige week. Het was vechten om een aandeeltje te bemachtigen en vandaag geraak je ze niet aan de straatstenen kwijt. Kuddedieren zijn het... En eens je dat kan overstijgen, ben je al verder.

russian

Legacy Member
En nogmaals de klemtoon leggen op de kunstmatige expiratie van 511 van vorige week. Pure diefstal.

acquisitor

Legacy Member
OPEX op de amerikaanse beurs is soms pas echte diefstal ;)

echt, soms verbaast het mij hoe koppig sommige stocks zich gedragen om toch naast de maxpain te sluiten...

persoonlijk heb ik niet genoeg ervaring om met opties te spelen :)

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
OPEX op de amerikaanse beurs is soms pas echte diefstal ;)

echt, soms verbaast het mij hoe koppig sommige stocks zich gedragen om toch naast de maxpain te sluiten...

persoonlijk heb ik niet genoeg ervaring om met opties te spelen :)

Je moet het maar eens beperkt proberen (1 geschreven stuk met afdekking; je weet dan je maximale verlies/winst).

Is leuk om te doen hoor! Probeer het eens.

acquisitor

Legacy Member
zal es zien hoe diep AAPL valt en dan misschien calls kopen met november/december expiry ... heb enorm veel vertrouwen in AAPL

russian

Legacy Member
FDAX nu een hondertal (!) punten lager dan bij sluiting AEX. Wat gaat dat morgen geven lol. Ik kan niet w88.

Boris Barowski

Legacy Member
al een hoger volume voor DNE, maar is wel precies tijdelijk tot onder 2$ gevallen. Kwil niet dat ze meer zakken, ik zie liever groen in mijn overzicht :p

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
al een hoger volume voor DNE, maar is wel precies tijdelijk tot onder 2$ gevallen. Kwil niet dat ze meer zakken, ik zie liever groen in mijn overzicht :p

Probeer je de AEX ook een beetje te volgen, Boris? Je moet morgen de opening zeker aanschouwen. Het zal lager zijn (zoals we er nu voorstaan zeker) :p.

Boris Barowski

Legacy Member
ik ben me inderdaad een beetje aan het inwerken iin het hele opties-gebeuren :)

Is het zo, dat indien de AEX nu naar 492 zou vallen, de verwachtingspremie veel hoger ligt ?

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
ik ben me inderdaad een beetje aan het inwerken iin het hele opties-gebeuren :)

Is het zo, dat indien de AEX nu naar 492 zou vallen, de verwachtingspremie veel hoger ligt ?

Goede vraag.

Je merkt dat de premies nu reeds heel wat hoger liggen dan gisteren ten gevolge van de hevige koersschommelingen. We dalen snel maar kunnen misschien ook snel opveren, en vandaar liggen de premies hoger dan in een kabbelende markt.

Het komt er op neer dat je als schrijver nu meer moet vragen omdat je anders gepluimd kan worden. Je zal nu maar eens ongedekte puts hebben geschreven. De puts 507,5 deden gisteren 1,60 euro ofzo, en nu...

acquisitor

Legacy Member
boris : DNE Is de stock of the day..

zeer lichtjes down..

Russian: wow what a nice dump :)

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
boris : DNE Is de stock of the day..

zeer lichtjes down..

Russian: wow what a nice dump :)


Oh my... Wat is er aan de overkant gebeurd om 21.00h :D :D :D :D :D ...

Ik heb geen nieuws gevolgd maar wellicht bombardementen ofzo? Ik kan mij niet meer herinneren dat de index 4% in de min heeft gestaan, ongelooflijk dit. Echte marktwerking; manipulatie is uitgesloten nu. Kijk die volumes bij die spike naar beneden ghogho... Bij de koffie morgen gaan er een aantal zich lelijk verbranden, niet te geloven :D.

russian

Legacy Member
Je ondervindt nu dat ongedekt schrijven van puts nooit mag! Er zullen veel mensen enorme bedragen verloren hebben (en anderen gewonnen). Je zal maar overnight zijn gegaan met short puts...

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
ik heb nog nooit zoiets meegemaakt tbh.

Ik volg een twentigtal stocks in de states en die zijn ALLEMAAL down buiten DNE (is flat op hoge volume = bullish)..

Dit is echt wel scary..



die dead cat bounce is wel vrij goed ook..

En een paar dagen geleden waren we nog aan het discussiëren over een eventuele correctie :p.

russian

Legacy Member
Opening AEX morgen wordt wel heel bijzonder zo. Personen met een paar gekochte puts (stel een twintigtal) worden slapend rijk. Stel de AEX daalt morgen wederom 11 punten, we hebben dan 22 punten daling op twee dagen. Dat vertegenwoordigt voor die positie 22*20*100 = 44.000 euro. En dat met een heel beperkte inleg :eek:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan