Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
Cartek zei:
mijn EON aandelen gisteren 5% gezakt, nu vandaag weeral 4% :(

Je moet een SL hanteren en ophogen samen met het aandeel. Onaanvaardbaar dat je 9 procent verliest. Je kan je ook indekken door puts te kopen (een soort verzekering) of nu nog calls te schrijven.

Jammer toch... Handel je met een broker? Heb je de mogelijkheid SL's in te stellen?

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
Denk dat we nog een verdere daling mogen verwachten.

Als de DJ/NSDQ niet herstelt van de slag, is het wellicht een daling van langere adem. Initieel niet slecht geopend maar we vallen al terug. Niet goed.

Boris Barowski

Legacy Member
Agfa wordt opgesplitst in 3 afzonderlijke, beursgenoteerde aandelen.
Agfa staat nu ook redelijk laag. Volgens mij gaat minstens 1 van de 3 na de splitsing opgekocht worden door een private equity funds

acquisitor

Legacy Member
States zijn precies onzeker tijdens de eerste 30 mins... chaotische trading...

interesting :)

SchrimpDevil

Legacy Member
VIX staat idd terug enorm hoog nu maar persoonlijk geloof ik daar weinig in.

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
VIX staat idd terug enorm hoog nu maar persoonlijk geloof ik daar weinig in.

Je kan aandacht schenken aan extremen. Ook de put/call ratio is toch een belangrijke indicator bij extremen. Doorgaans kan je ze naast je neerleggen.

SchrimpDevil

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je kan aandacht schenken aan extremen. Ook de put/call ratio is toch een belangrijke indicator bij extremen. Doorgaans kan je ze naast je neerleggen.


Daar kan ik je wel in volgen. :)

SchrimpDevil

Legacy Member
stijgt mooi naar 2.09 hopelijk houden we deze keer de stijging wat aan

Cartek

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je moet een SL hanteren en ophogen samen met het aandeel. Onaanvaardbaar dat je 9 procent verliest. Je kan je ook indekken door puts te kopen (een soort verzekering) of nu nog calls te schrijven.

Jammer toch... Handel je met een broker? Heb je de mogelijkheid SL's in te stellen?

Ik werk met keytrade. Ben niet zo thuis in het beursjargon. wat is SL en calls schrijven?

greetz :)

russian

Legacy Member
Cartek zei:
Ik werk met keytrade. Ben niet zo thuis in het beursjargon. wat is SL en calls schrijven?

greetz :)

SL = stop loss = een ondergrens voor onmiddellijke verkoop. Indien een aandeel van 50 euro een SL heeft van 46 euro, wordt het bij een daling van 8 procent onmiddellijk aan marktkoers verkocht.

Calls en Puts moet je maar eens googlen bij opties.

GhO$T

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je moet een SL hanteren en ophogen samen met het aandeel. Onaanvaardbaar dat je 9 procent verliest. Je kan je ook indekken door puts te kopen (een soort verzekering) of nu nog calls te schrijven.

Jammer toch... Handel je met een broker? Heb je de mogelijkheid SL's in te stellen?
Werkt zo'n stop loss eigenlijk gagarandeerd altijd?

Als je vb een aandeel hebt waar op een bepaalde dag de koers compleet van ineenstort, hoe kan jij dan van die aandelen afgeraken als u SL bereikt wordt terwijl er enkel nog maar verkopers & geen kopers zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan