Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SchrimpDevil

Legacy Member
Zo een SL werkt idd niet altijd, als de koers bij wijze van spreken op 1 second 20% daalt heb je dik de kans dat je aan dat laag percentage zal verkocht hebben.

Correct me if I'am wrong...

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
Zo een SL werkt idd niet altijd, als de koers bij wijze van spreken op 1 second 20% daalt heb je dik de kans dat je aan dat laag percentage zal verkocht hebben.

Correct me if I'am wrong...

Of met een gap lager openen bijvoorbeeld. Echter, het zou in zijn geval wel degelijk hebben geholpen. Ook is het handig als iets goed is gesqtegen en je weet niet of je winst moet nemen: strakke SL hanteren.

Je kan je ook indekken met het kopen van puts (gegarandeerd die prijs krijg je maar het kost een beetje van je mogelijke winst; soort verzekering ahw).

Zomaar naar een daling kijken zonder ingrijpen is natuurlijk niet verstandig.

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
Zo een SL werkt idd niet altijd, als de koers bij wijze van spreken op 1 second 20% daalt heb je dik de kans dat je aan dat laag percentage zal verkocht hebben.

Correct me if I'am wrong...

Ja, klopt dus. Aan marktprijs zoals gezegd.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
voor de durvers :

help es mee SNDK te shorten :E

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=SNDK&t=2y

52 week low ;) alles zegt sell, fundamentals failing, P/E erg hoog, bedrijf ontslaat mensen om boven water te blijven.. its fucked

Hoe ben jij de voorbije twee dalingsdagen doorgekomen? Is je portefeuille afgedekt of is dat onnodig vermits je positie bijna uitsluitend in DNE daar of hoe noemt dat :p.

Ik blijf het jammer vinden te weinig te hebben geprofiteerd van de daling. Ik voelde het nochtans vrij nauwkeurig aankomen (vandaar ook om te beginnen geschreven calls). Mjah...

russian

Legacy Member
Er komen reeds enkele mooie instapmogelijkheden. Even afwachten of we nog lager gaan.

Ik denk dan aan Randstad...

acquisitor

Legacy Member
DNE is gisteren stabiel gebleven (staat nu wel rood maar zal goed sluiten denk ik) en OVTI en SNDK die ik short ben hebben het uitstekend gedaan...

nu nog hopen dat DNE goed afsluit, een of ander debiel heeft een grote sell market order doorgevoerd en wij staan rood...

SchrimpDevil

Legacy Member
Ideaal momentje geweest voor bij te kopen... je moest er wel enorm snel bij zijn.

acquisitor

Legacy Member
neen... :)

nice, DNE close 2.15

Edit: wtf! close was 2.15 maar om 22.03 was er nog een transactie en die rekent blijkbaar mee :/

close 2.12...

echt raar en ik heb live quotes..

Boris Barowski

Legacy Member
idd, 2.12 close, nog een after trading hours transactie, maar ik dacht dat die enkel aan fixed pricing doorgingen.

is het mogelijk SNDK te shorten via binckbank?

Time

Legacy Member
Boris Barowski zei:
idd, 2.12 close, nog een after trading hours transactie, maar ik dacht dat die enkel aan fixed pricing doorgingen.

is het mogelijk SNDK te shorten via binckbank?

Heb even gezocht, niet gevonden. Misschien komen opties ed alleen mee met beurzen waarvan je een live feed hebt?:x

acquisitor

Legacy Member
ik geloof dat keytrade en binckbank geen short mogelijkheiden hadden ? ik kan mij vergissen

ik zit bij whselfinvest btw

russian

Legacy Member
Controleer die AEX net :D. Het brokkelt razendsnel af. Weinig gezien dit...

Ik denk dat we pas rond 470 gaan bodemen. We zijn net 8 punten op een handvol minuten kwijtgespeeld. Ongelooflijk :p.

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Controleer die AEX net :D. Het brokkelt razendsnel af. Weinig gezien dit...

Ik denk dat we pas rond 470 gaan bodemen. We zijn net 8 punten op een handvol minuten kwijtgespeeld. Ongelooflijk :p.

Het gaat hard nu. Daarnet even 479 (we komen van 512 een paar dagen terug). Als de 470 breekt, gaan we lager dan 450. Extreme paniek nu :). Prachtig prachtig.

acquisitor

Legacy Member
Russian: check out amerikaanse futures.... wow! dump number 2 ? QQQQ 1.5% rood... en valt verder

ik wist dat het gisteren in NY een deadcat bounce was ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan