Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

acquisitor

Legacy Member
die 2.05 van DNE begint mijn kloten uit te hangen tbh. Ik weet wel dat het de bedoeling is van big guys = uw geduld aantasten en u doen verkopen maja...I can wait

dendaak

Legacy Member
Hallo,

ik ben nog wat leek op het beurs gebied, ik ben een jonge gast en ik was koppen aan het kijken. Ik zou misschien wel mee willen beginnen maar ik weet dus echt niet hoe het werkt. Heeft er iemand wat informatie om mij op weg te helpen, want ik ben uiteraard niet van plan eraan te beginnen zonder dat ik er iets van snap. " Bezint eer ge begint". Ik lees daar af en toe eens iets van in de krant maar ik snap er dus niets van ik denk dat ik een basis mis is er iemand die mij hier een beetje info over kan geven?

Mvg, Ward.

Messias.

Legacy Member
Damn, randstad gaat alleen omhoog precies, da had ik wel nie gehoopt eigenlijk.

russian

Legacy Member
wardkennes zei:
Hallo,

ik ben nog wat leek op het beurs gebied, ik ben een jonge gast en ik was koppen aan het kijken. Ik zou misschien wel mee willen beginnen maar ik weet dus echt niet hoe het werkt. Heeft er iemand wat informatie om mij op weg te helpen, want ik ben uiteraard niet van plan eraan te beginnen zonder dat ik er iets van snap. " Bezint eer ge begint". Ik lees daar af en toe eens iets van in de krant maar ik snap er dus niets van ik denk dat ik een basis mis is er iemand die mij hier een beetje info over kan geven?

Mvg, Ward.

Ik geef je morgen een antwoord, Ward.

russian

Legacy Member
tomhuveners zei:
zonder hier alles te lezen,
wa is in US gebeurd, beurs 'inelkaar gestort' ?? overal -0,3% en meer verlies.
door wat kwam dat?

Officieel door de maatregelen op de Chinese markt (geen geld meer lenen om te beleggen). Echter, dat is niet in werkelijkheid de reden. We zijn immers ook geen 100% gestegen toen de Chinese markten verdubelden in waarde.

In werkelijkheid hebben we een correctie na een lange rally. Elk negatief element wordt gebruikt om af te brokkelen. En zoals gezegd, de oude FED voorzitter niet vergeten. De heer Greenspan (l).

Time

Legacy Member
Iemand een idee waarom die interactieve grafieken niet werken bij Binck?:s

russian

Legacy Member
Time^- zei:
Iemand een idee waarom die interactieve grafieken niet werken bij Binck?:s

Ik heb momenteel geen problemen. Het is blijkbaar wel aan gevoelig onderdeel: de Java versie moet meewerken, de klok juist staan, ...

acquisitor

Legacy Member
Russian, is short selling op de Amerikaanse beurs mogelijk met Binck ?

clubje

Legacy Member
Mijn moeder heeft ook naar koppen gekeken, en nu is ze bereid om 500 euro die ze 'over' heeft te beleggen. Baadt het niet, dan schaadt het niet, zegt ze. Nu legt ze die 500 euro volledig in mijn handen, ik studeer namelijk TEW (3e jaar). Nuja, dat betekent niets, ik ken nog altijd niks van de beurs, maar natuurlijk net iets meer dan mijn moeder.

Kben beginnen lezen op dit forum, op internet, enz...maar 'k denk toch da'k het voorstel van mijn moeder ga weigeren, want als je er niets van kent is het een wet da ge verliest...

anderzijds heb ik wel eens zin om te "gokken", want die 500 euro heeft mijn moeder op overschot en ze benadrukte dat ik er eens echt mee mocht gokken op de beurs, zelfs al verlies ik alles, dan nog is het niet erg, dus waarom eens niet proberen.

Maar goed, dit wordt een fiasco...

'k heb mij al ingeschreven in simulatie beursspelen op enkele sites, ma zelfs daar snap ik de ballen van :s

we'll see, 'k zou eigenlijk liever gokken op voetbalwedstrijden met die 500 euro, ma da ga mijn moeder nie zien zitten allicht.

Boris Barowski

Legacy Member
500 euro is wel nogal ambetant, aangezien in verhouding de makelaarskosten torenhoog zijn :s

Time

Legacy Member
Bodem afwachten en dan in een turbo long stappen lijkt me nog de beste manier om dat te beleggen. Wel weten in welke turbo te stappen natuurlijk.:x


AEX nog 2 puntjes boven steun btw. ^^

Boris Barowski

Legacy Member
turbo's zijn inderdaad een mogelijkheid, met olie heb ik zo ook al een mooi centje verdiend :p
let wel, door hun hefboomeffect kunnen ze op 2 dagen 20% hoger staan, maar ook 40% lager of zelfs hun stop loss bereiken

Kan de AEX nog veel verder zakken eigelijk ? of is dat echt wel crisis dan ?

acquisitor

Legacy Member
Is niet mogelijk, acquisitor.

thanks.. ik vraag mij af waarom Keytrade en Binck zo een dienst niet aanbieden. Shorten ze onze shares zelf ? ;) Wat gaan ze doen bij een bear market ?

russian

Legacy Member
Time^- zei:
Bodem afwachten en dan in een turbo long stappen lijkt me nog de beste manier om dat te beleggen. Wel weten in welke turbo te stappen natuurlijk.:x


AEX nog 2 puntjes boven steun btw. ^^

Weldra de weekexpiratie van de AEX :).

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
turbo's zijn inderdaad een mogelijkheid, met olie heb ik zo ook al een mooi centje verdiend :p
let wel, door hun hefboomeffect kunnen ze op 2 dagen 20% hoger staan, maar ook 40% lager of zelfs hun stop loss bereiken

Kan de AEX nog veel verder zakken eigelijk ? of is dat echt wel crisis dan ?

Je vat het m.i. goed samen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan