Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
and again... de States zijn bijna green... wow chaotic trading...

Op welke fora vertoef je zoal, acqui? Je spreekt zo Amerikaans :). Ook je stijl.

acquisitor

Legacy Member
russian: investorvillage en stockarena (beste forum out there imho) ,en ik vind engels makkelijker dan jullie taaltje :) ben een vrij recente import uit rusland...

Brolpaq

Legacy Member
Wat zeg je? Ik versta alleen nederlands.

edit// ah, nu versta ik het :)

Boris Barowski

Legacy Member
lol, rusland en russisch geinspireerde namen domineren deze thread :p

DNE mag nu toch wel eens van rond de 2 $ weggaan...
Toch nog niet verkocht acqui :p

acquisitor

Legacy Member
Boris : ik ben van plan om binnen een jaar voor 10-12 te verkopen :o
dat zal de juiste waarde zijn voor DNE..en alles wijst erop dat het idd de waarde zal zijn in 2008...

Hun revenue neemt toe met 1000% in 2007, en nog eens met x400 in 2008, dat is al berekend aan de hand van het aantal wells nu en in 2008 en gemiddelde productie. Het is een $10-12 stock begin 2008 tenzij NG prijzen dramatisch zouden vallen..

ook, wij hebben maar 2 cent of 1% prijsgegeven op een week, dat is zeker zeer goed considering the "market" van deze week :) Microcaps als DNE zijn normaal gezien de groostse slachtoffers van beurscorrecties..

Boris, 31 maart krijgen wij een report van Q4 van 2006, en 14 mei van Q1 van 2007 die schitterend zou kunnen zijn..

its a SIN to sell now. Easy double tot eind mei... imho.. very easy double..

Boris Barowski

Legacy Member
no worries, ik heb nog op het (eigenlijk net niet) dal van vandaag er een paar op de kop getikt, DNE @ 1.95 ^^

Als je het hele bedrijf bekijkt zit het redelijk goed, dus dan vrees ik ook niet op wat te kopen :)

dendaak

Legacy Member
!2u55!4n, of iemand anders Bedankt voor je uitleg maar ik heb toch nog een vraagje (waarschijnlijk vrij idioot maar ik wil het absoluut snappen) Wanneer is het nu het slimste om een aandeel te kopen ik ben nu bezig op beursduivel.be met zo'n portefuille... Hoe kan je dat het beste bekijken ?

Ik heb nu bv, "virtueel" Bekaert aangekocht,... Is dit een goeie zet ? Ik heb de grafiek op jaarbasis gezien en ze stijgen toch... Maar ik zeg het ik ben nog heel leek ! :)

russian

Legacy Member
wardkennes zei:
!2u55!4n, of iemand anders Bedankt voor je uitleg maar ik heb toch nog een vraagje (waarschijnlijk vrij idioot maar ik wil het absoluut snappen) Wanneer is het nu het slimste om een aandeel te kopen ik ben nu bezig op beursduivel.be met zo'n portefuille... Hoe kan je dat het beste bekijken ?

Ik heb nu bv, "virtueel" Bekaert aangekocht,... Is dit een goeie zet ? Ik heb de grafiek op jaarbasis gezien en ze stijgen toch... Maar ik zeg het ik ben nog heel leek ! :)

Je hebt virtueel een aandeel gekocht in een corrigerende beurs, en dat is wellicht minder verstandig. Je moet maar eens naar de BEL20 kijken (de verzameling van de 19 "grootste" bedrijven in België).

Je werkt misschien beter met de top down methode:

1. Is het beursklimaat gunstig: je ziet dat momenteel er een gezonde correctie aan de gang is en dan wacht je beter af.
2. Is het klimaat gunstig, dan zoek je een bedrijf uit op basis van fundamentele analyse. Kijk ook of er geen grote sell adviesen zijn (adviesen zijn vaak praatjes naar de eigen portefeuille maar een verkoop advies van een Petercam of een Goldman Sachs zorgt toch voor ernstige verkoopdruk).
3. Zit het fundamenteel snor, kijk dan op basis van de technische analyse of instappen gunstig is. Kijk naar basisindicatoren zoals RSI, MACD en Williams %r.
3.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
russian: investorvillage en stockarena (beste forum out there imho) ,en ik vind engels makkelijker dan jullie taaltje :) ben een vrij recente import uit rusland...

Ik veronderstel dat een prutsindex als de AEX er niet wordt besproken?

russian

Legacy Member
wardkennes zei:
!2u55!4n, of iemand anders Bedankt voor je uitleg maar ik heb toch nog een vraagje (waarschijnlijk vrij idioot maar ik wil het absoluut snappen) Wanneer is het nu het slimste om een aandeel te kopen ik ben nu bezig op beursduivel.be met zo'n portefuille... Hoe kan je dat het beste bekijken ?

Ik heb nu bv, "virtueel" Bekaert aangekocht,... Is dit een goeie zet ? Ik heb de grafiek op jaarbasis gezien en ze stijgen toch... Maar ik zeg het ik ben nog heel leek ! :)

Ik volg de BEL-20 minder intensief maar toch het volgende. Het aandeel beweegt reeds langere tijd tussen 90 en 98 euro. Indien de tradingrange niet opwaarts wordt doorbroken, is het aandeel niet onmiddellijk koopwaardig. En helemaal niet in het huidige klimaat. Maar het is goed dat je virtueel iets hebt aangekocht, je kan het dan mooi volgen wat er gebeurt. Het is niet onmogelijk dat het stijgt, maar er zijn mooiere kansen. En het is zeker niet "het" moment nu om in te stappen in Bekeart. Ook is de sector toch wat gevoeliger bij een correctie dan veiligere sectoren zoals de voeding enzo.

russian

Legacy Member
Wanneer de AEX maandag bij slot duidelijk onder de 477,5 noteert, gaan we in vrije val naar 445. Laat ons hopen van niet, want dan is het hek helemaal van de dam. En fundamenteel is er geen reden om zo ver door te zakken.

acquisitor

Legacy Member
Time, als je echt interesse hebt in stockarena kan ik u mijn tweede account geven die ik aanmaakte en nooit gebruikte.. pm me of zo

Darconix

Legacy Member
Zijn er feitelijk sites die upgedate overzichten hebben van aandelen en hun belangrijkste ratio's? Stel: ik wil een overzicht van alle belangrijkste Europese aandelen en hun dividendrendement. Moet ik dat zelf gaan opzoeken en in Excel gieten of bestaan er sites die zulke gegevens overzichtelijk aanbieden?

Bij de brokers heb je meestal zulke functies, maar niet in een allesomvattende pagina...

russian

Legacy Member
Darconix zei:
Zijn er feitelijk sites die upgedate overzichten hebben van aandelen en hun belangrijkste ratio's? Stel: ik wil een overzicht van alle belangrijkste Europese aandelen en hun dividendrendement. Moet ik dat zelf gaan opzoeken en in Excel gieten of bestaan er sites die zulke gegevens overzichtelijk aanbieden?

Bij de brokers heb je meestal zulke functies, maar niet in een allesomvattende pagina...

Je hebt geen allesomvattende website.

Hier vind je een computergegenereerde TA van een aantal fondsen: http://www.quoteweb.com/ta/tasignaal.aspx?id=48.

Je zal het een en het ander idd in excel moeten zetten.

acquisitor

Legacy Member
Amai, Amerikaanse futures staan nu al, om 10.30 een stuk lager....

:)

blood on the street :o

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
Amai, Amerikaanse futures staan nu al, om 10.30 een stuk lager....

:)

blood on the street :o

Uhu... En de headlines van CNN, WSJ, ... gooien nog meer olie op het vuur. We mogen m.i. snel een kort technisch herstel verwachten maar het drama zal nadien verder gaan. Ik heb momenteel z.g.a. geen enkele positie meer. Geschreven calls aan 0,10 euro teruggekocht. Portefeuille is z.g.a. helemaal leeg; het is even wachten op nieuwe instapmogelijkheden.

YellinD

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Uhu... En de headlines van CNN, WSJ, ... gooien nog meer olie op het vuur. We mogen m.i. snel een kort technisch herstel verwachten maar het drama zal nadien verder gaan. Ik heb momenteel z.g.a. geen enkele positie meer. Geschreven calls aan 0,10 euro teruggekocht. Portefeuille is z.g.a. helemaal leeg; het is even wachten op nieuwe instapmogelijkheden.

was hetzelfde aan het denken, posities opdoeken tot het wat voorbij is... maar ja, als ik dan de goeie instapmogelijkheden mis... :)

acquisitor

Legacy Member
de vraag is : zijn de kortingen bijna afgelopen of zullen ze nog fftjes of lang of zeer lang duren ?

shakeout/correctie/bear market/extended bear market ? take your pick and gamble wisely ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan