Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
YellinD zei:
was hetzelfde aan het denken, posities opdoeken tot het wat voorbij is... maar ja, als ik dan de goeie instapmogelijkheden mis... :)

Je moet handelen naar je verwachtingen. En dat is een moeilijke oefening in deze gekte (je mag je niet laten meeslepen door je huidige posities, doemscenario's analisten, ...).

1. Je denkt dat we niet meer dan een paar procent zullen vallen.
> Je houdt je posities aan, en je schrijft puts (gedekt!).

2. Je denkt dat we nog meer dan een paar procent zullen vallen.
> Je verkoopt je posities en dat is reeds een juiste beslissing wanneer je 2 of 3 procent lager terug instapt (ook al zakt het nog).

3. Je denkt dat we gaan stijgen: calls kopen.

Ik weet het niet en heb er ook naar gehandeld; alles weg omdat er toch geen verliestrades bijzaten. Geen positie, is ook een positie atm.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
de vraag is : zijn de kortingen bijna afgelopen of zullen ze nog fftjes of lang of zeer lang duren ?

shakeout/correctie/bear market/extended bear market ? take your pick and gamble wisely ;)

correction in bullish market :p

russian

Legacy Member
Heb je je geschreven calls TomTom al kunnen terugkopen voor 0,05 ofzo? YellinD?

YellinD

Legacy Member
tomtom uiteindelijk met half procent verlies weggedaan... maar dat half procent is goedgemaakt door geschreven calls die ik had gedaan toen ze pas beginnen zakken waren

mijn amerikaanse aandelen kan ik niet 'redden' met opties... ga dus minder in US handelen als binck geen opties in US toelaat... met opties werken is tof en makkelijker om uw portefeuille te bedruipen :)

russian

Legacy Member
YellinD zei:
tomtom uiteindelijk met half procent verlies weggedaan... maar dat half procent is goedgemaakt door geschreven calls die ik had gedaan toen ze pas beginnen zakken waren

mijn amerikaanse aandelen kan ik niet 'redden' met opties... ga dus minder in US handelen als binck geen opties in US toelaat... met opties werken is tof en makkelijker om uw portefeuille te bedruipen :)

Inderdaad. Je kan uw situatie "corrigeren" en eventueel afdekken door een beetje van je mogelijke winst af te staan voor een verzekering (kopen puts). Dan heb je risico/rendement naar je eigen wensen. Ook doorrollen opties e.d...

Leuk dat je eerste geschreven calls reeds goed uitdraaien (y).

YellinD

Legacy Member
acquisitor zei:
wij gaan zien he... check grafieken van GOOG, MSFT, INTC en andere heavy weights; die screeuwen "SELL SELL SELL" ;)

het zou stoerder zijn moest ge nu grafieken vinden die schreeuwen 'BUY BUY BUY' :D

acquisitor

Legacy Member
Dow Jones is maar 300 punten verwijderd van de 200 DMA. Nasdaq "maar" 70-72 points..... de 200 dma moet support kunnen bieden..

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
Dow Jones is maar 300 punten verwijderd van de 200 DMA. Nasdaq "maar" 70-72 points..... de 200 dma moet support kunnen bieden..

AEX is momenteel aan het bodemen. We krijgen misschien een (kort) technisch herstel naar de middag toe. Wie zal het zeggen ;-).

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
AEX is momenteel aan het bodemen. We krijgen misschien een (kort) technisch herstel naar de middag toe. Wie zal het zeggen ;-).


Het technisch herstel is even bezig nu :p.

Ja, Binck geeft atm geen problemen maar heeft dat wel gedaan. Net zoals andere brokers; Alex, Binck, een aantal Amerikaanse brokers. De drukte is te veel voor een aantal belangrijke toeleveranciers.

acquisitor

Legacy Member
DNE is down, big time dit is de reden :

7:31AM Dune Energy terminates transaction to purchase Barnett Shale Properties; actively negotiating new, larger deal (DNE) 2.04 : Co announces it has decided not to purchase 1,600 acres from Voyager Partners for cash consideration of approx $25.8 mln, as previously contemplated. In addition, DNE has released and discharged outstanding obligations due from Voyager totaling $1.35 mln, stemming from joint interest expenses covering oil and gas leases and retained interests. In exchange for the $1.35 mln owed to DNE, Voyager has conveyed to DNE, its undivided 5% working interest in those Barnett Shale properties 95% owned by DNE prior to the conveyance. DNE is presently in active negotiation with principals previously affiliated with Voyager to structure a new transaction. This transaction will cover up to a 100% working interest in approx 7,000 gross acres located in Wise and Montague Counties.

men is onzeker over de deal en daarom is er bloed.. buy all you can zou ik zeggen..

acquisitor

Legacy Member
YD if you ever wanted to buy DNE today was ur chance :p


wij kunnen perfect een groene close verwachten. ik heb al meerdere van die swings meegemaakt hier

acquisitor

Legacy Member
indien DNE 7000 acres in Barnett Shale goedkoop kan krijgen zal het zalig zijn.

selloff van 16.00 was om stop orders te elimineren. de kans op groene close is zeer hoog imho

this thing is amazing..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan