Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
-2% nasdaq opening

Ongelooflijk wat een bloedbad. Moest ik nu maar naar m'n visie van een paar dagen terug gehandeld hebben verdorie. 't Heeft mij nu geen windeieren gelegd, maar men kon echt eenvoudig gigantische bedragen verdiend hebben.

acquisitor

Legacy Member
indien ik wist welke nummers er uit de lottotrekking machine zouden vallen had ik ook goed verdiend :)

zo bekijk ik dat tenminste ;)

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
indien ik wist welke nummers er uit de lottotrekking machine zouden vallen had ik ook goed verdiend :)

zo bekijk ik dat tenminste ;)

Uhu. Het verschil is wel dat we het er nog net voor de val over hadden. En tien minuutjes na de eerste negatieve opening schreef ik: het gaat instorten.

Dus toch nuanceren. Maar akkoord; vijgen na pasen.

Boris Barowski

Legacy Member
muha, nog een 13% stijging verdiend met mijn olieturbo's (op 3 dagen)

nu zakken ze weer een beetje, en dan zien we wel of we nog eens instappen :D

GhO$T

Legacy Member
Even melden voor diegene die het zou interesseren, vanavond in Koppen:
"De Beurs: speelt U nog? Na vier jaren forse stijging is de beurs gisteren plots zwaar gezakt. Koppen volgt al enkele weken drie verschillende beleggers. Hoe voelden ze zich voor de mini-crash en hoe voelen ze zich nu?"

russian

Legacy Member
GhO$T zei:
Even melden voor diegene die het zou interesseren, vanavond in Koppen:
"De Beurs: speelt U nog? Na vier jaren forse stijging is de beurs gisteren plots zwaar gezakt. Koppen volgt al enkele weken drie verschillende beleggers. Hoe voelden ze zich voor de mini-crash en hoe voelen ze zich nu?"

Sensatie zeker :p! Ik zou liever gaan getuigen hoe leuk zo'n correctie is (en welke mogelijkheden dat biedt). Geef mij maar een dalende beurs.

acquisitor

Legacy Member
ik vraag mij af of Greenspan voor zijn woorden door iemand betaald wordt :p

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
ik vraag mij af of Greenspan voor zijn woorden door iemand betaald wordt :p

Hij wordt tonnen betaald om in China te gaan spreken en dan dit lolll.

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Er komen reeds enkele mooie instapmogelijkheden. Even afwachten of we nog lager gaan.

Ik denk dan aan Randstad...

Hebben jullie de slotveiling van Randstad gezien? Een superorder van 1,2 miljoen stukken ter waarde van meer dan 60 miljoen euro :D. Enkel dat order heeft 2 procent opgebracht. Randstad sterk gestegen in een dalende markt. Het is niet dat ik geen tip heb gegeven :p.

Ahum *voorkennis ahum* :sop:

Cartek

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ongelooflijk wat een bloedbad. Moest ik nu maar naar m'n visie van een paar dagen terug gehandeld hebben verdorie. 't Heeft mij nu geen windeieren gelegd, maar men kon echt eenvoudig gigantische bedragen verdiend hebben.

hoe dan?

russian

Legacy Member
Cartek zei:


Je kon maandag puts 500 kopen voor 0,20 cent. Stel je kocht er twintig aan: inleg is dan 0,20 maal 100 maal 20 is 400 euro (maximale verlies).

De AEX heeft ondertussen 477,5 gestaan. De puts 500 deden dan logischerwijze meer dan 22,5 euro (ongeveer 25 euro). Per put heb je dan 2500 euro verdiend. Doe dat maal twintig...

2 miljoen oude bef

Meer moet er niet gezegd worden, denk ik. Het is omdat het zo uitzonderlijk is dat dat kan gebeuren.

GhO$T

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Sensatie zeker :p! Ik zou liever gaan getuigen hoe leuk zo'n correctie is (en welke mogelijkheden dat biedt). Geef mij maar een dalende beurs.
Lolz ja educatieve waarde zal wel beneden 0 liggen, maar wie weet valt er nog wat te lachen :p

'Spijtig' dat de daling blijkbaar van korte duur is en beperkt blijft, moesten de beurzen nu eens een serieuze correctie doorvoeren en dan vanaf eind volgende week ofzo terug beginnen stijgen, zou ideaal instapmoment geweest zijn tegen dat mijn Binck account klaar is :) .

acquisitor

Legacy Member
America is ondertussen green

was dit maar een shakeout ipv een correctie ?

knight-k

Legacy Member
acquisitor zei:
America is ondertussen green

was dit maar een shakeout ipv een correctie ?

Denk het eerder ook, kijk maar naar vorig jaar.

2006 mei, juist het zelfde als nu. En de bel20 is vandaag niet zo erg doorgezakt als de vorige dagen.

tomh

Legacy Member
zonder hier alles te lezen,
wa is in US gebeurd, beurs 'inelkaar gestort' ?? overal -0,3% en meer verlies.
door wat kwam dat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan