Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
eXtreme zei:dat boek van Paul D'Hoore; "De 100 kapitale vragen van '' " ?
Nu lijken we wel echte nerds![]()
Papa heeft een hele bibliotheek aan boeken over vzw's, belastingen,...![]()
Belgakam zei:Even Paul D'Hoore citeren: "Op de beurs kan je niet rijk worden; enkel rijker."
MAW je moet al een redelijk startkapitaal hebben.
Darconix zei:'De 100 kapitale vragen van' is zijn 2de. K heb het spijtig genoeg gekocht, k had beter zijn eerste gekocht. Die 100 vragen hebben meestal betrekkig op economie in allerlei facetten, terwijl zijn 10 beursregels, echt focussen op beleggen (duh).
.
) Er is idd iets van aan, maar ik blijf de hogere rendementen best wel aantrekkelijk vinden. Ik ga mij er de komende maanden eens in verdiepen. Heb een rekening bij Keytrade geopend (ook voor de 3.25% basisrente) en daar krijg je ook een beursrekening bij, met schaduwportefeille en een shitload aan info per aandeel (met alle ratio's, grafieken, commentaren, prognoses van 9 analisten,....) maw veel extra content die bij mijn spaarrekeing kwam 
acquisitor zei:Russian: verlede jaar mei - juli correctie was imho zeer voorspelbaar.
Rente werd opnieuw verhoogd, de koersen stonden hoog, seizoen was afgelopen. En die korte beermarket begon juist met een dikke daling.
Een paar weken daarvoor kon je duidelijk distributie zien ook... nu zie ik nog geen distributie. De beurs staat hoog maar imho, het kan veel hoger! Remember: DJ staat maar ietsje hoger dan de top in 2000. Op 7 jaar tijd werd er eigenlijk bijna geen vooruitgang geboekt..
ja, een correctie zou logisch zijn, maar imho zou die niet lang duren en een buy opportunity betekenen.
all imho.
Amerikaanse economie is aan het zachte landing bezig of is al zachtjes geland.
Darconix zei:Mede door dat jullie zo lovend deden over opties, eens paar boekjes gaan halen in de bib over beleggen (al dan niet met opties). Om luchtig te beginnen eens Paul D'hoore zijn eerste boek doorbladert (de 10 beurswetten).
Zijn negatief advies voor opties is voornamelijk gebaseerd op de complexiteit van het inschatten van de bewegingen die aandelen gaan doen. Als je misgokt, heb je niets aan je opties en ben je je geld kwijt, terwijl bij misgokken bij aandelen je meestal gewoon wat langer op rendement moet wachten. (tenzij faillissement) Er is idd iets van aan, maar ik blijf de hogere rendementen best wel aantrekkelijk vinden. Ik ga mij er de komende maanden eens in verdiepen. Heb een rekening bij Keytrade geopend (ook voor de 3.25% basisrente) en daar krijg je ook een beursrekening bij, met schaduwportefeille en een shitload aan info per aandeel (met alle ratio's, grafieken, commentaren, prognoses van 9 analisten,....) maw veel extra content die bij mijn spaarrekeing kwam
![]()
!2u55!4n zei:Ik ben benieuwd voor de weekexpiratie morgen. Slechts een minimale positie: 1 geschreven call 510 van in het begin van de week aan twee euro (200 euro ontvangen, doen nu nog iets meer dan 1 euro).
Het zal nipt worden. Anderzijds heeft men precies wederom met een valse uitbraak zonet mensen op het verkeerde been willen zetten, en dan is de expiratie normaal de andere kant uit.
Ik hoop op 510, winst tot 512 dus.
Per punt hoger dan 512 honderd euro verlies. Een uitbraak van tien punten wordt dan al snel 1000 euro verlies. Echter, zo ver laat ik het niet komen want morgen kan ik de beurs volgen en repareer ik de situatie indien nodig (door puts te schrijven). Hopelijk moet ik niet ingrijpen toch.
Ik volg de DJ minder intensief dan de AEX (je moet de DJ natuurlijk wel volgen omdat het veel invloed heeft op de AEX(-opening) e.d.), maar het volgende valt mij toch op.
Buiten de bubble van 1999-2000 toen ik met Real Software speelde vond ik de Europese beurzen altijd saai
waarschijnlijk omwille van mijn onwetenheid..2. De k/w verhouding van de DJ ligt toch wel een stukje hoger dan de k/w verhouding van Europese aandelen. Ook merk je dat Amerikanen meer en meer in Europa beginnen te beleggen (je merkt dat bijvoorbeeld omdat een koersverlaging in de ochtend van een Europees fonds in de namiddag, wanneer de Amerikanen wakker worden, nog wel enige druk op het fonds uitoefent).
3. De DJ stijgt reeds een geruime tijd zonder een paar sterke dalingsdagen. Het is de vraag of dat kan blijven duren, een korte correctie van een tiental procent lijkt mij heel gezond. Over de globale lijn ben ik immers nog steeds een stier, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden nu. Het is onmogelijk timen wanneer en of we eventueel corrigeren.
4. Technisch staat de DJ er m.i. minder gunstig voor. Ook de democraten zullen de beurs minder goed doen (denk maar aan de farma sector waar generieke geneesmiddelen meer zullen worden gepromoot enz.).
?5. De huizencijfers waren aan het uitbodemen maar gaven recent wederom een slecht beeld. Ook de inflatiecijfers zijn wisselend goed en slecht. Eigenlijk reageren wij realistischer op hun cijfers dan zijzelf. En dat kan zo niet blijven natuurlijk. Ze leggen negatieve cijfers blind naast hun neer en grijpen positieve cijfers aan om als gekken aan te kopen. Er heerst een soort koopwoede a.h.w. En niet vergeten dat wanneer de particuliere belegger terug enorm in de beurs is geïnteresseerd, het veelal te laat is. Immers, het gaat dan jaren goed en ze willen ook hun graantje meepikken. Banken zijn dan al lang ribbedebie om het zo te zeggen.
6. De individuele schulden van de Amerikanen met hun 67 VISA-kaarten...
?tuurlijk niet
Darconix zei:Wat ik graag eens wil weten is hoe optiehandel in praktijk gaat.
Stel, je koopt een call op een aandeel van 100. Je verwacht dus dat de koers gaat stijgen. Als we in een boommarket zitten (sentiment algemeen zeer goed), wie biedt er dan eigenlijk tegen beter weten in die call aan, of is het dan erg moeilijk zulke opties op de kop te tikken?
)
Darconix zei:Situatie 2, jijzelf schrijft een optie uit voor een aandeel (100 euro). Je verwacht dat de koers daalt, maar ze stijgt (tot 120 euro). Hoe gaat het dan in zijn werk als de koper van uw optie die komt lichten. Jij moet de markt op om dat aandeel aan te schaffen aan 120 en te verkopen voor 100 aan uw optieklant? Gebeurt dat automatisch of moet jij dat zelf regelen.
(k heb verdomme TEW gedaan, maar zoiets leren we vaneigens niet :doh: )