Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
russian, zeg eens rap hoe ik een call schrijf op binck?
wil gedekte call schrijven voor tomtom mrt 2007 35 euro
zou mij 100 euro opleveren en indien die wordt uitgeoefend, heb ik 10% winst op aandelen + mijn extra 100 euro en dat is een verbintenis die ik wel wil aangaan :)

moet ge mij ook wel is uitleggen hoe ik dat contract kan terugkopen. kan ik gewoon een call 35euro mrt 2007 kopen en heft dat elkaar automatisch op? of moet ge daar acties voor ondernemen?

YellinD

Legacy Member
freak ;)

Binck voelt wel gezellig en warm aan nu ik al mijn aandelen erin heb. I feel in total control :)

russian

Legacy Member
YellinD zei:
russian, zeg eens rap hoe ik een call schrijf op binck?
wil gedekte call schrijven voor tomtom mrt 2007 35 euro
zou mij 100 euro opleveren en indien die wordt uitgeoefend, heb ik 10% winst op aandelen + mijn extra 100 euro en dat is een verbintenis die ik wel wil aangaan :)

moet ge mij ook wel is uitleggen hoe ik dat contract kan terugkopen. kan ik gewoon een call 35euro mrt 2007 kopen en heft dat elkaar automatisch op? of moet ge daar acties voor ondernemen?

Je kan met een sluitingsaankoop je geschreven call terugkopen.

YellinD

Legacy Member
die geschreven call staat ook in mijn portefeuille, als negatief. Als ik die via daar wil terugkopen, moet ik dan kopen of verkopen nemen? Ingewikkeld aangezien die negatief staat :)

Maar ga die toch laten expireren denk ik, no way dat tomtom over 4 weken 35 staat ;)

Morgen zullen die cijfers wel weer tegenvallen en donderen ze naar beneden

russian

Legacy Member
YellinD zei:
die geschreven call staat ook in mijn portefeuille, als negatief. Als ik die via daar wil terugkopen, moet ik dan kopen of verkopen nemen? Ingewikkeld aangezien die negatief staat :)

Maar ga die toch laten expireren denk ik, no way dat tomtom over 4 weken 35 staat ;)

Morgen zullen die cijfers wel weer tegenvallen en donderen ze naar beneden

Je geschreven call staat negatief, en op je rekening is het geld van de geschreven call alvast gestort.

Je gaat naar TomTom opties en net zoals je een openingsverkoop hebt ingevuld, kan je een sluitingsverkoop invullen (dan sluit hij je geschreven call).

YellinD

Legacy Member
ben ik blij dat mijn gut feeling over k-swiss cijfers juist was :)
gisteren verkocht en kijk, ze staan vandaag 12% lager omdat de cijfers wat tegenvallen...
Maar ik ben er zeker van dat ze zich herpakken, dus terug ingestapt op 29,26

misschien wel een tip voor anderen, ik zie hen de komende week(en) helemaal terugklimmen

acquisitor

Legacy Member
DNE is testing 2.03 again.. if it holds dan hebben wij een dubbele bodem :E

acquisitor

Legacy Member
sure, YOU want it to hold it ;)

yeah right :p

btw YD, kom vanavond mee naar Jolt 10 Dustbowl extreme :)
ik speel daar als Sir.Shizie**

YellinD

Legacy Member
acquisitor zei:
sure, YOU want it to hold it ;)

yeah right :p

btw YD, kom vanavond mee naar Jolt 10 Dustbowl extreme :)
ik speel daar als Sir.Shizie**


mijn game pc staat nog thuis... zal eens kijken wat ik doe vanavond. Als ik naar huis ga, i might join you ;)

russian

Legacy Member
Randstad is wederom mooi gestegen :p. Indicatoren wijzen wel op een overbought situatie nu.

russian

Legacy Member
Ik ben benieuwd voor de weekexpiratie morgen. Slechts een minimale positie: 1 geschreven call 510 van in het begin van de week aan twee euro (200 euro ontvangen, doen nu nog iets meer dan 1 euro).

Het zal nipt worden. Anderzijds heeft men precies wederom met een valse uitbraak zonet mensen op het verkeerde been willen zetten, en dan is de expiratie normaal de andere kant uit :D.

Ik hoop op 510, winst tot 512 dus :crazy:.

Per punt hoger dan 512 honderd euro verlies. Een uitbraak van tien punten wordt dan al snel 1000 euro verlies. Echter, zo ver laat ik het niet komen want morgen kan ik de beurs volgen en repareer ik de situatie indien nodig (door puts te schrijven). Hopelijk moet ik niet ingrijpen toch.

YellinD

Legacy Member
zou ook eens weekopties moeten beginnen precies
staat er hier in de topic al ergens een speed course, russian?

acquisitor

Legacy Member
ok, we hebben een dubbele bottom op 2.03... het staat terug op 2.10.

heb ook 200 aandelen van SanDisk short verkocht, breakdown is immenent.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan