Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je leest het goed, YellinD. Ik heb maandag bij een stand van 502,5 een call verkocht aan 1,60 euro (verwachtingswaarde). De verwachtingswaarde loopt er peilsnel uit (omdat we zijwaarts bewegen en niet stijgen), en bij expiratie wordt het contract automatisch teruggekocht (immers, de koper heeft dan het recht op zijn 0,10 euro). Ik heb het dus niet manueel teruggekocht (kan je in de loop van de week doen), maar laten expireren.

Wel opgelet bij ongedekt schrijven; het verlies kan in theorie tot oneindig oplopen. In praktijk is ongedekt schrijven van puts onverantwoord (vallen gaat snel), maar overwogen ongedekte calls lukt wel.

YellinD

Legacy Member
ongedekt blijf ik liever nog vanaf :)
mijn tomtom calls hebben welgoed opgebracht, door die stijging van de week
te vroeg verkocht, achteraf gezien, maar winst is winst :)

heb nu wat calls logica 2.5 maart gekocht, hopelijk stijgt logica komende maand wat, dan heb ik daar ook mooie winst op

russian

Legacy Member
YellinD zei:
ongedekt blijf ik liever nog vanaf :)
mijn tomtom calls hebben welgoed opgebracht, door die stijging van de week
te vroeg verkocht, achteraf gezien, maar winst is winst :)

heb nu wat calls logica 2.5 maart gekocht, hopelijk stijgt logica komende maand wat, dan heb ik daar ook mooie winst op

Als je tijd genoeg hebt, kan je bij je ongedekte calls blijven en tijdig reparatiewerk uitvoeren indien nodig (wel marge genoeg hebben). Bijvoorbeeld voor dubbele hoeveelheid naar de andere kant schrijven.

YellinD

Legacy Member
nog eens met binck gemaild. Mijn tomtom aandelen hadden geen begunstigde in hun systeem staan. Ze weten onderhand wel dat ze voor mij zijn, dus krijg ze maandag in de portefeuille geboekt
Hip Hoi :)

heb ook gevraagd achter amerikaanse opties, maar dat is nog niet voor de nabije toekomst, hebben ze mij geantwoord.

russian

Legacy Member
YellinD zei:
nog eens met binck gemaild. Mijn tomtom aandelen hadden geen begunstigde in hun systeem staan. Ze weten onderhand wel dat ze voor mij zijn, dus krijg ze maandag in de portefeuille geboekt
Hip Hoi :)

heb ook gevraagd achter amerikaanse opties, maar dat is nog niet voor de nabije toekomst, hebben ze mij geantwoord.


Je zal wellicht geen tweede keer een portefeuille laten overboeken :p.

Ik hou het op AEX opties (=drukste handel).

YellinD

Legacy Member
ik handel ook in US, dus als je daar ook met opties kan werken, zou handig zijn

en nee, ik raad NIEMAND aan om aandelen automatisch te laten transfereren :D

acquisitor

Legacy Member
Een update over DNE.. hier is een zeer interessante en informerende post over DNE van iemand die ik heel veel vertrouw en die op de hoogte is van de gas en olieindustrie.

Komt van stockarena.com

Short review: By my figures (from DNE's news releases), they had 17 Barnett Shale wells online at the end of 2006, or the first week of Jan. With the three new wells anounced last week, the total should currently be 20. They are still on tract to be at 26-32 at the of Q2 and 40-50 at year end. A lot of "news" is expected over the next 13-15 weeks: Two earnings reports, more drilling updates, and one or more corporate presentations (as the company has increasingly more "good news" to share with the investing public).

IMO, Dune Energy will breakout above 5 sometime in the late Mar-May period. Why? Because many rating services are only backward looking. If the revenues and earnings haven't been reported, they are not even considered. Rating services like IBD, VectorVest, MarketGrader, etc. are really negative on DNE; however, they also give no credit for the revenues that have (surely) been received in Q4 and to date in Q1...but not yet reported. For the most part, many of these services are behind the curve. DNE is selling a heck of a lot more gas in Feb than they did in Q3 and earlier quarters. At some point this year, rating services should get up to speed. Currently for them, Dune Energy is a very small O+G play with virtually no revenues and a negative cash flow. Those on this board/arena should understand this company a lot better than the rating services. Since fall 06, we have had nothing but good news from DNE. I expect this to continue throughout 2007. IMO, DNE could be a home run stock in 2007 or nlt 2008.

I continue to like the energy pairing of VLO and DNE. Valero is and will continue to produce a ton of cash and mananement both smart and very shareholder friendly while Dune has unusual potential for intermediate term capital gains. Ed

YellinD

Legacy Member
die post vertelt gewoon over het potentieel dat nog niet in de koers verrekend zit?
Maar het is geen garantie dat het eruit komt en dat het potentieel dat iedereen denkt dat het heeft, ook effectief zo groot zal blijken

Maar kom, als ik mijn k-swiss of ethanol verkocht heb en DNE staat nog op aanvaardbaar niveau, ga ik misschien ook instappen... :)

acquisitor

Legacy Member
YD, die post vertelt idd gewoon dat er enorm veel potentieel IS en dat het zeer waarschijnlijk gerealiseerd zal worden.
DNE is te klein voor rating bureau's op dit moment, ook omwille van het feit dat ze verlieslatend zijn.
Notice dat er rond 60 000 000 aandelen zijn en dagelijke volume belachelijk laag is. De reden is dat er geen verkopers zijn, als je nu veel wilt kopen dan heb je pech, want dan ga je de koers de hoogte injagen.
Shareholders zijn aan het wachten op de cijfers :o

bedrijf heeft by the way minstens 30 miljard cf proved nat gas reserves.. das rond 210 000 000 dollar waard.

Gromme

Legacy Member
Boris Barowski zei:
dan moet je eerst zo'n infobrochure aanvragen, en je gegevens daarop invullen en terugsturen met een kopie van je pas

Echter, er loopt een actie dat, indien een huidige binckbank klant een mapje laat opsturen naar iemand die dan lid wordt, dan krijgen we allebei (dus zowel de nieuwe klant als de bestaande) 3 transacties gratis.

PM me anders je gegevens, dan laat ik je eentje opsturen :)

Hey,

Ik heb het pakket aangekregen, waarvoor dank, en binnekort ga ik eens van start. Hopelijk mag het me goed gaan.

YellinD

Legacy Member
Tigenix komt naar de beurs. Toch eentje om in het oog te houden, hebben een zeer brukbaar product. ken er genoeg in mijn directe omgeving die hun behandelingen goed zouden kunnen gebruiken!

Wachten op de fork...

Boris Barowski

Legacy Member
fuck, stap daar eens in met 50k € :p

YellinD, ge hebt sjans, DNE staat op 2.15, dus zo sterk zijn ze nog niet gestegen. (wel al meer volume precies, op een uur al meer dan op de meeste dagen van de laatste week/weken)

op lange termijn ben ik eens aan het kijken naar bouwers van bizjets. Met het stijgend aantal (super)rijken in oa ook india en china, en ook in singapore ed, lijkt het me niet onmogelijk dat een bizjet een groter statussymbool wordt dan een jacht of villa. statussymbool = money = profit.

ik ben eens aan het kijken naar Raytheon (hawker subdivisie, maar heeft ook defence activiteiten), Bombardier (met de learjet een sterk merk, maar ook actief in vele andere sectoren) en Textron (oa Cessna, met een sterke sportvlieger catalogus en sterk gamma van echte bizjets, maar textron heeft ook Bell heli's, een financieringspoot en andere industriele activiteiten). Ik ben ook nog General Dynamics (Gulfstream series) en Dassault (met de dassault Falcon, maar ook sterke militaire poot) aan het checken

Niet echt voor de snelle winst, maar waarde op langere termijn :)
wat denken jullie daarover ?

russian

Legacy Member
Je vindt o.a. op de pink sheets wel meer van die fenomenen: http://www.freeimagehost.eu/image/47c8f858633.

Je ziet een fonds van 0,075 dollar naar 2,25 dollar spuiten op een paar dagen/weken. Je inleg gaat m.a.w. maal dertig.

Nuja... In mijn ogen is dat gokwerk. Ik blijf er met m'n vingers af in elk geval. En te veel kan je niet inleggen; je betaalt dan immers je eigen stijging lolll.

acquisitor

Legacy Member
damn, if only I could have fast double with DNE.... please please please! imho is $5 mogelijk in mei na Q1 resultaten. dan ben ik rijk :p

acquisitor

Legacy Member
Boris: tegen alle mogelijke regels van belegging heb ik daar nu rond 75% van mijn geld zitten.
bij 100% winst zou ik een heeeeeeeeeel lekkere auto kunnen kopen.. betaald door de winst..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan