Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Dan lijkt het me gepast, als vele daar toch bezig zijn, om bij binckbank een account te openen.

YellinD

Legacy Member
die 2% wordt al snel 3-4 als je niet bij binck zit he
dan wordt het enkel moeilijker en moeilijker doenbaar

over de euros:
stel dat je aandeel 10% stijgt... bij binck zal je 9,75 euro voor aankoopkosten en 9,75 voor verkoopkosten moeten betalen

dus 1100euro - 19,5 euro, dan zou je 1080,25 euro hebben
sta er wel bij stil dat 10% al een aardige stijging is he!

Boris Barowski

Legacy Member
dan moet je eerst zo'n infobrochure aanvragen, en je gegevens daarop invullen en terugsturen met een kopie van je pas

Echter, er loopt een actie dat, indien een huidige binckbank klant een mapje laat opsturen naar iemand die dan lid wordt, dan krijgen we allebei (dus zowel de nieuwe klant als de bestaande) 3 transacties gratis.

PM me anders je gegevens, dan laat ik je eentje opsturen :)

schep

Legacy Member
Boris, kan je mij ook zo'n mapje laten bezorgen? Ik pm je mijn gegevens.

Boris Barowski

Legacy Member
done :)

om het een beetje fair te houden, is de volgende persoon die een mapje wilt voor een van de anciens hier :p

dus plaats hier of je een mapje wil ontvangen, en dan zal (wsl door yellind of russian) je een mapje opgestuurd worden.

YellinD

Legacy Member
ik heb er 2 een mapje toegestuurd, dus die andere mag nu beginnen pimpen (shrimpdevil of zoiets zeker?)

russian

Legacy Member
Gromme zei:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk maandag dan eens beginnen met die simulatie.

Ja, dat zijn waarschijnlijk luttelige €'s dat je evt. verdiend?

Je hebt een Solvey dat in één ruk op een half jaar of iets meer van 85 naar 125 is gegaan. Ook met duizend euro maak je dan schone winsten.

Of je kan heel beperkt in opties beleggen; 1 contractje van 100 euro en uitstappen bij 200 euro e.d.

Meer geld is over het algemeen eenvoudiger, maar laat je niet afschrikken. Het is een goede leerschool en niet bang zijn van de Engelse termen. Stel gerust vraagjes.

russian

Legacy Member
YellinD zei:
ik heb er 2 een mapje toegestuurd, dus die andere mag nu beginnen pimpen (shrimpdevil of zoiets zeker?)

Ik voel mij staks de vader van een tiental forummers lol :p.

acquisitor

Legacy Member
op stockcharts.com vind je heel veel tips btw.. wel in het engels :p

russian

Legacy Member
De AEX-index is in jaren nog niet zo gemanipuleerd geweest als vandaag :D. Echt schandalig ;)! Ik lig er niet wakker van; m'n geschreven calls 510 lopen mooi waardeloos af ;). Per call 160 EUR in't laadje :).

PJDK

Legacy Member
Ben ook van plan om na een paar jaar mij met virtuele portefeuilles bezig te houden een rekening bij binck bank te openen, dus als iemand zin heeft om mij aan te brengen, moet je maar pm'en

russian

Legacy Member
De februari expiratie van de AEX-index is uiteindelijk op 507,60 vastgesteld. Jammer, bij 507,59 moest ik geen transactiekosten betalen (contracten die onder de 0,10 cent aflopen worden geen transactiekosten aangerekend).

16-02-2007 2007-00 EUR Assignment Call optie : 1 AEX C FEB 2007 507.50 0,10 EUR - 15,00
12-02-2007 2007-018 EUR Open sell Opties : 1 AEX C FEB 2007 507.50 1,60 EUR 147,50

Op dat één contractje m.a.w. 132,50 EUR winst (inleg: 0 euro, marge: 5000 euro).

YellinD

Legacy Member
een verkocht toen ze veel waren en een teruggekocht toen ze waardeloos waren, eigenlijk?
of lees ik het verkeerd :)

russian

Legacy Member
YellinD zei:
een verkocht toen ze veel waren en een teruggekocht toen ze waardeloos waren, eigenlijk?
of lees ik het verkeerd :)

Je leest het goed, YellinD. Ik heb maandag bij een stand van 502,5 een call verkocht aan 1,60 euro (verwachtingswaarde). De verwachtingswaarde loopt er peilsnel uit (omdat we zijwaarts bewegen en niet stijgen), en bij expiratie wordt het contract automatisch teruggekocht (immers, de koper heeft dan het recht op zijn 0,10 euro). Ik heb het dus niet manueel teruggekocht (kan je in de loop van de week doen), maar laten expireren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan