Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
had ik ook beter gedaan
enfin, 2 vd 3 posities zijn nu op binck

where the hell is mijn 3e positie? :wtf:

YellinD

Legacy Member
K-Swiss, Pacific Ethanol en TomTom

k-swiss en pacific ethanol zijn verkoopklaar, TomTom hopelijk na de cijfers volgende week ook
Hebben wel goeie dag achter de rug, door cijfers van garmin.

russian

Legacy Member
Het is morgen een belangrijke dag voor de AEX die reeds drie weken een nauwe bandbreedte heeft (499 < AEX < 509). Waarom belangrijk? Er komen belangrijke cijfers! ING komt met jaarcijfers en het fonds telt voor maar liefst 15% mee in de index. Gaan we uit de bandbreedte 509? Ik hoop alvast van niet (ongedekt geschreven calls 510).

Ook Randstad komt met cijfers (noteren nu ongeveer 54,50 (weet het niet vanbuiten)). Ik zit in het fonds sinds 48 en 50.

Ik stap voorlopig niet te snel meer in een fonds. Eerst moet de zijwaartse beweging maar eens doorbroken worden. Ook de indicatoren staan er m.i. minder gunstig voor; de RSI topjes nemen af wat wijst op een (tijdelijk) minder sterke markt. MACD daalt al poosje...

Even geen positie is ook een positie :).

russian

Legacy Member
Het is wel duidelijk een schrijversmarkt; niet te veel bewegingen per saldo en de tijdswaarde staat aan jouw kant. Succes nog mensen.

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
iemand een tipje voor een mid-risk europese stock ?

Ik blijf voorlopig wat voorzichting; niet onmiddellijk een koopje op het oog. Eerst even kijken wat ING doet. Het fonds kan morgen best wel eens afgestraft worden (al blijft dat koffiedik kijken). Probleem is dat de analisten de boel omhoog praten: de winst zal 11% lager zijn, schatten ze. En toch geven ze een buy-advies? Toen het fonds 30% lager stond, en de winsten hoger lagen, was het advies lager. Een beetje manipulatie van hun kant.

Normaal valt het fonds morgen tegen; maar het probleem is dat de mogelijkheid bestaat dat het fonds iets minder slecht heeft gepresteerd dan (te laag) voorspeld. We zien wel...

russian

Legacy Member
En nog dit. De AEX-index is na de peptalk van Bernanke minder sterk gestegen dan andere beursen. Of laten we het zo stellen; de markt wordt enorm gemanipuleerd met het oog op de februari-expiratie. Het is echter de vraag of de beren nog genoeg reserves hebben om de boel tegen te houden. Helemaal met de nieuwe pensioengelden...

Boris Barowski

Legacy Member
trage dag vandaag

we hebben uitstapje BOVEN de 2.20 nodig, niet constant onder ffs :(
en dan hopelijk gebeurt waar we allemaal op hopen, dat de prijs niet naar 2.20 terugvalt na een uitstap, maar hoger blijft en verder blijft stijgen.

maar daar is wel meer volume voor nodig, 8000 shares op een dag kan ik bijna op mijn eentje kopen...

acquisitor

Legacy Member
Boris, its good... tot AMEC deal af is zal DNE hier blijven..

het bleef op 2.20 hangen tot een of andere idioot een last second sale maakte op 2.16...

Boris Barowski

Legacy Member
wat houdt die amec deal eigelijk in, want dat snap ik ni 100% eigelijk :s

YellinD

Legacy Member
DNE is coming my way...
met zo een laag volume is het toch bash-gevoelig, zeker...

russian

Legacy Member
ING kleurt reeds rood ondanks het "beter dan verwacht jaarrapport". Er zijn blijkbaar (en gelukkig) toch nog een aantal beleggers/analisten die de markt goed lezen.

TomTom stijgt met meer dan twee procent omdat een sectorgenoot een mooie groei laat zien (en dat was vorige keer de reden om het fonds te doen dalen). Leuk voor je, YellinD. Ik ben echter zelf geen fan van het fonds.

Randstad stijgt mooi na de jaarcijfers. Opletten met de tegenvallende groei in de States (Noord Amerika).

En de AEX wordt wederom volledig gemanipuleerd; men ziet de bui bij ING hangen en laat nu andere fondsen op lage volumes stijgen (kijk eens naar Unilever). Feb-expiratie :).

russian

Legacy Member
Er wordt heel mooi gevochten tussen de beertjes en de stiertjes. Lachen dit ;). De slechte cijfers van Uni zijn vergeten van vorige week; er moet worden gemanipuleerd tot en met. Alle hens aan dek :).

Gromme

Legacy Member
Versatel geeft 420 miljoen nieuwe aandelen uit
Het Nederlandse telecom- en kabelbedrijf Versatel geeft via een claimemissie bijna 420 miljoen nieuwe aandelen uit tegen een prijs van 61 cent. Moederbedrijf Tele2 staat garant voor de opbrengst van ongeveer 250 miljoen euro. Dat maakte Versatel vandaag bekend. Door de aandelenuitgifte kunnen de activiteiten van Tele2 in Nederland en België fuseren met die van Versatel. Afgelopen maandag maakte de rechter een einde aan de juridische strijd tussen enkele minderheidsaandeelhouders en Versatel. Via een omgekeerde overname neemt Versatel de activiteiten van Tele2 over voor 200 miljoen euro. De overige 50 miljoen van de emissie gebruikt de onderneming om bestaande activiteiten te financieren. (belga/hln)

acquisitor

Legacy Member
Boris, DNE probeert fields van American Natural Energy Corporation over te nemen om daar samen met XOM (!!!!!!!) olie en gas te krijgen.... DNE heeft al een groot stuk in handen maar nog niet alles.

Gromme

Legacy Member
Bestaat er ergens een soort van handleiding of intro. Een soort van de beurs voor dummies ofzo? Kan ik gewoon naar de bank stappen en zeggen, ik wil aandelen kopen van... of hoe of wat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan