Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
en jongens, hebben we geen zin om allemaal mee te doen aan de beleggerscompetitie van de tijd & fortis? Schoon prijzen te winnen! :)

En we kunnen onze eigen stand bijhouden, of course...

http://www.tijd.be/beleggercomp/

Als iemand die Z4 wint, mag hij mij altijd eens meenemen ;)

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
Ik ben er reeds op ingeschreven.

Ik krijg een SQL-error en probeer niet verder. Ook omdat je niet in opties kunt handelen (wat je mogelijke rendement toch ernstig beperkt).

dr.lee

Legacy Member
Vrij dringend vraagje!

Ik zou de waarde van 01/10/2006 t/m 01/12/2006 van de aandelen van Nintendo moeten hebben (1 à 2 per week is goed genoeg).

Deze staan genoteerd op de Tokyo Stock Exchange. Iemand een gedacht waar ik deze waarden kan opzoeken? Ik heb al op de site zelf gezien maar daar krijg je slecht een zeer onnauwkeurig grafiekje dat me niet echt kan verder helpen.

Dank bij voorbaat.

SchrimpDevil

Legacy Member
DNE dropt naar 2.10 ondanks het nieuws dat ze 3 production wells in gebruik nemen?

Boris Barowski

Legacy Member
2.04...

dag bijna een uur bezig, en 7-8% lager

herstelt DNE of is het naar een hoge 1.90?

Boris Barowski

Legacy Member
jup, dat weet ik wel :)

kvind het alleen raar dat er redelijk goed nieuws (denk ik) en de stock toch zakt.

een dipje zit ik niet zo erg mee in, zolang het ooit maar weer up gaat ^^

acquisitor

Legacy Member
very bullish typische DNE actie...

low volume selloff door support dat gezien werd als buying oppt....

bullish hammer + finally some volume.

PR van gisteren is zeer positief.. 3 nieuwe wells die rond $20 000 revenue per dag genereren. totaal zou DNE nu rond 20 wells moeten hebben, tegenover 3-4 een jaar geleden.

More positive news underway imho is het zonde om nu te verkopen..

Boris Barowski

Legacy Member
de sterke pieken vallen mij op vandaag. gedurende uren niets, en dan een trade van 18.0000 aandelen

Vandaag lijkt de spil van 2.20 opnieuw te bevestigen, vanop deze prijs worden uitstapjes gemaakt (eens naar boven zoals vorige week) eens naar onder zoals deze (amerikaanse) morgen. Eens we hiervan weggeraken (naar boven hopelijk) ziet het er goed uit volgens mij, dan is de drempelvrees overwonnen

acquisitor

Legacy Member
2.22 close op descent volume..

imho zal er een tijdje lang niks meer gebeuren met DNE tot AMEC debentures deal af is... then its a race to space.
alles zou in de loop van februari af moeten zijn.

nog iets, iemand die op de hoogte is hoe olie en gasbedrijven werken zegt dat jonge bedrijven vaak expres niet winstgevend zijn om geen belastingen te betalen.

het is veel interessanter om eventuele winst in drilling te investeren. Een well drillen kost 1-2 miljoen dollar.
het zou dom zijn om belastingen te betalen terwijl ze geld nodig hebben om te drillen... Winst wordt dus "weggedrilled" :p

Dune energy heeft nu ongeveer 20 wells in productie terwijl ze genoeg grond hebben gekocht voor honderden wells...eens ze veel meer wells in productie hebben kunnen ze pas winst beginnen te boeken...

De ogen van WS zullen op cashflow worden gericht... good positive cashflow = good..

Boris Barowski

Legacy Member
in hun persbericht staan de afkortingen WI en NRI
WI vind ik als "when issued", NRI weet ik niet.

kan jij ff helpen? :s

inderdaad, wat jij zegt komt echter niet enkel in olie en gasbedrijven voor.
Dergelijke investeringen doen, en het geld dat eruit te halen is, direct terug investeren, maar de kosten niet activeren (voorzichtigheidsprincipe) gebeurt vaak (als de fiscus het toelaat). Indien niet hebben ze waarschijnlijk gekozen voor zware afschrijvingen. Als de fiscus hen echter verplicht het overeenstemmingsprincipe toe te passen zijn ze gefucked :p

acquisitor

Legacy Member
mnn geen idee wat die afkortingen betekenen... zou het iets typisch kunnen zijn voor olie/gas industrie ?

YellinD

Legacy Member
na eens langs te gaan in de bank en een klachtenbrief te sturen via interne mail, heb ik gezien dat vandaag mijn effectenrekening bij fortis gesloten is. Het zal dus ni lang meer duren voor ik op binck zit

Shiz, bash DNE even voor mij zodat ze dalen, dat ik kan instappen ;)

Boris Barowski

Legacy Member
sjans da ik die overdacht van portefeuille zo niet gedaan heb :p

ik verkocht gewoon de aandelen als ik wou, en schreef het geld dan over op binckbank
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan