Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SchrimpDevil

Legacy Member
Duurt het lang vooraleer ik kan traden met binck. Ik heb vrijdag die informatiemap teruggestuurd.

DNE is precies aan zijn uptrend begonnen, zou ik nog wachten op een daling voor in te stappen?

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
Duurt het lang vooraleer ik kan traden met binck. Ik heb vrijdag die informatiemap teruggestuurd.

DNE is precies aan zijn uptrend begonnen, zou ik nog wachten op een daling voor in te stappen?

Je mag je niet laten opjagen: het blijft m.i. tevens een risicofonds. Laat je niet meeslepen (wel ken ik het bedrijf helemaal niet).

Er zullen zich nog genoeg kansen voordoen (elke dag duizenden). Op je gemak een aantal fondsen bekijken en niet zo maar volgen (al kan het perfect een goed fonds zijn). Ik heb ook liever wat meer handel dan in dat fonds.

Om op je vraag te antwoorden; dat zal een werkdagje of twee duren denk ik.

acquisitor

Legacy Member
2.34..........amai

Duurt het lang vooraleer ik kan traden met binck. Ik heb vrijdag die informatiemap teruggestuurd.

DNE is precies aan zijn uptrend begonnen, zou ik nog wachten op een daling voor in te stappen?

DNE was een screaming buy op 2.05 donderdag (zie mijn post dan DNE gaat launchen). Nu is er natuurlijk meer risico.. ook is er weinig volume.

ik zou wachten want het begint een beetje duur aan het worden.... but then again = its DNE.. so you never know.

SchrimpDevil

Legacy Member
Thanx voor de info.

Ben aan het kijken om een aandelenportefeuille samen te stellen, een combinatie van eerder defensieve waarden en wat meer risicogerichtere. DNE is voor mij daar eentje van, ik verwacht er niets van, verlies ik er alles tja wie niet eens probeert...

acquisitor

Legacy Member
SchrimpDevil DNE is ZEER speculatief en is enorm veel risico aan.

Als je op de beurs wilt verdienen moet je enorm veel geduld hebben en "buy" signals kunnen herkennen.

in 2006 zag ik maar 3-4 zulke kansen, waar ik bijna zeker wist dat ik zou verdienen.

Ene daarvan was AAPL. Het aandeel viel zonder redenen tot $50 terwijl Apple zeer goed bezig was. Plots publiceerde Barrons een zeer bullish article en ik stapte in. Het aandeel steeg tot $70 in een rechte lijn. Ik was dom genoeg om mijn winst te nemen en te verkopen.. AAPL begon toen een zeer sterke uptrend en raakte $99... a missed double :(

DNE was een buy in Oktober rond 1.4-1.5 toen ze Barnett Shale begonnen te drillen. Maar nu is DNE imho een "buy" en geen "strong buy".. alhoewel het long term zeker een paar honderd % gaat opleveren voor de geduldigen onder ons.

SchrimpDevil: its a game of patience and killer instinct. 2-3 goeie trades per jaar is veel beter dan 2-3 trades per week :p
imho

weirdo

Legacy Member
hoe vinden de routinés onder jullie je aandelen uit de grote waaier? zoeken jullie per sector, of volgens aandelen die in de actua komen ofzo?

acquisitor

Legacy Member
btw, DNE staat nu 1 cent hoger dan de 200 DMA!!! indien wij hier of hoger sluiten zal het zeer bullish zijn.. time to get excited :)

YellinD

Legacy Member
kga wat moeten gaan bashem want zie nog altijd geen beweging in mijn binck portefeuille :D

DNE must go down by the time I got my cash!
Zolang ethanol tijdens het wachten blijft omhoog gaan, ben ik blij...

acquisitor

Legacy Member
YD, volgens de candle chart is een retracement tot 2.10 mogelijk.. grap your chance if it gets there zou ik zeggen

russian

Legacy Member
YellinD zei:
ik wacht nog ALTIJD op BINCK!
grrrrrrr

Het afsluiten van m'n Fortis rekening heeft uiteindelijk 1 maand aangesleept. Even uitpluizen wie hier in de fout gaat :).

YellinD

Legacy Member
een week geleden had binck al een vooradvies gekregen van fortis maar 'de effecten nog niet effectief in hun bezit'
wat dat ook mogen betekenen...

weet alleen dat fortis al een maand mijn aandelen blokkeert en binck ze klaarblijkelijk ook niet heeft

russian

Legacy Member
YellinD zei:
een week geleden had binck al een vooradvies gekregen van fortis maar 'de effecten nog niet effectief in hun bezit'
wat dat ook mogen betekenen...

weet alleen dat fortis al een maand mijn aandelen blokkeert en binck ze klaarblijkelijk ook niet heeft

Ahzow.

De AEX stijgt door o.a. een adviesverhoging van zwaargewicht ING naar 509 punten, en dan komt 512 al snel als nieuw target.

Boris Barowski

Legacy Member
YellinD, bel eens naar de fortis securitiesdienst (algemene klantendienst : 02/433 40 31) en maak eens wat van u oren. help misschien niet zoveel maar ge kunt maar proberen, en het lucht mss eens op :)

YellinD

Legacy Member
heb niet echt zin in rondbellen om dan in 'the blame game' terecht te komen waar iedereen naar elkaar wijst en uiteindelijk niemand het oplost..
Fortis zal wel zeggen 'tis binck zijn schuld!' en omgekeerd :)

russian

Legacy Member
YellinD zei:
heb niet echt zin in rondbellen om dan in 'the blame game' terecht te komen waar iedereen naar elkaar wijst en uiteindelijk niemand het oplost..
Fortis zal wel zeggen 'tis binck zijn schuld!' en omgekeerd :)

Een mail met in CC een fake TestAankoop adres heeft mij reeds eenmaal de terugbetaling van een defect toestel opgeleverd :p!

Time

Legacy Member
Vrijdag order uitgevoerd voor 2.07, de dag dat de koers van 2.08 naar 2.30 ging. Kging net vertrekken om een nieuwe order te laten uitvoeren, zie ik bij mijn online uittreksels dat hij al uitgevoerd was. Kdacht nochtans dat de koers intraday niet onder de 2.08 was geweest.
Soit, kzit er in voor 2.07.:)

Vuile afzetters bij Centea trouwens, die order bracht 50,5€ kosten met zich mee. :doh:

Straks formulieren voor Binck bij de post binnensteken, alles geblokkeerd voor 4 tot 6 weken. :(

YellinD

Legacy Member
Time^- zei:
Vrijdag order uitgevoerd voor 2.07, de dag dat de koers van 2.08 naar 2.30 ging. Kging net vertrekken om een nieuwe order te laten uitvoeren, zie ik bij mijn online uittreksels dat hij al uitgevoerd was. Kdacht nochtans dat de koers intraday niet onder de 2.08 was geweest.
Soit, kzit er in voor 2.07.:)

Vuile afzetters bij Centea trouwens, die order bracht 50,5€ kosten met zich mee. :doh:

Straks formulieren voor Binck bij de post binnensteken, alles geblokkeerd voor 4 tot 6 weken. :(

dude, seriously,... verkoop zoveel mgelijk van uw aandelen :)
ge kunt heel snel binck gebruiken, kleine week of zo, dan kunt ge direct verder handelen
maar dus niet als uw aandelen vastziten in een transfer he...

reen

Legacy Member
Kent iemand van jullie programma's voor realtime koersen? Dus niet zoals bij Yahoo! bijvoorbeeld, met hun 15 min vertraging?

Groeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan