Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
Als je er wil kopen voor 500€ zullen ze je niet tegenhouden (misschien wel afraden). Reken wel dat je aandelen al serieus mogen stijgen eer je er dan winst op maakt. Hoe groter je bedrag, hoe minder stijging je nodig hebt om break even te zitten.

Vanaf een paar duizend euro kan je je toch al bezighouden, al is er van spreiding dan weinig sprake.

russian

Legacy Member
Gromme zei:
Maar het vereist wel een stevig kapitaal dan?

Je moet je aansluiten bij een online broker (gratis). Koop nooit aandelen bij een grootbank.

Je kan het draadje eens doornemen voor meer tips, hoe, wie, wat en waar.

En ik heb reeds meermaals gedemonstreerd dat je met een paar honderd euro ook honderd euro op een dag kan verliezen/verdienen.

Geen boek voor dummies: begin met het draadje te lezen. Als er vragen zijn, antwoorden we graag.

Gromme

Legacy Member
Ok, dan heb ik al één vraagje, wat is een online broker of beter, wat is een aangeraden online broker.

Boris Barowski

Legacy Member
een broker is een bedrijf dat voor jou aandelen koopt op de beurs, aangezien je niet rechtstreeks je order kan plaatsen.

een online broker is meestal een bedrijf dat geen kantoren heeft zoals de grootbanken, maar enkel vertegenwoordigd is op internet.

veel mensen hier, onder andere ik, hebben als online broker binckbank (www.binck.be ).
ze hebben onlangs hun tarieven nog eens verlaagd. Er kan altijd eens een info mapje opgestuurd worden naar u. (ik weet niet aan wie het is?).zet hier maar of je geinteresseerd bent

acquisitor

Legacy Member
Dune debentures deal met AMEC is done!!!!!!! hoooraaa!

lets see if there is a dump to take out stop orders before going up... does not seem so!

Last update: 2/15/2007 7:30:00 AMHOUSTON, Feb 15, 2007 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX/ -- Dune Energy, Inc.
("Dune" or the "Company") (DNE) announced today the final results of its tender offer to purchase all of the outstanding 8% Convertible Secured Debentures (the "Debentures") issued by American Natural Energy Corp. ("ANEC") upon the terms and conditions previously announced on December 28, 2006 and set forth in the Tender Offer Statement on Schedule TO, as amended, filed by the Company with the Securities and Exchange Commission on such date. In addition to accepting for purchase Debentures in the aggregate principal amount of $3,035,000 during the initial offering period ended January 31, 2007, the Company has accepted additional Debentures in the aggregate principal amount of $1,860,000 tendered, upon the same terms and conditions, under the tender offer as extended by the Company, as announced on February 1, 2007. The consideration to be paid for the subsequently tendered Debentures is 524,615 shares of Dune's common stock, based upon the purchase price equal to 55% of the aggregate principal amount of the Debentures tendered divided by the average closing price of the Company's common stock for the 10 trading days ended January 26, 2007, or $1.95, as previously announced on January 29, 2007. Under the tender offer, as extended, the Company issued a total of 1,380,641 shares of its common stock to purchase Debentures having an aggregate principal amount of $4,895,000.

Boris Barowski

Legacy Member
als ik het goed lees kocht DNE dus vooral met eigen aandelen

daardoor is een dus een soort verwaterignseffect van de oorspronkelijke aandelen, en dat is niet leuk :/

acquisitor

Legacy Member
ja er is dilution but who cares ? dilution van ongeveer 2% als ik mij niet vergis.

anyway we are back to 2.22

acquisitor

Legacy Member
2.20 close... opnieuw last second sale gvd.. meer volume.

on the positive note : amerikaanse aardgas voorraad is met 10% gedaald op een week tijd. which is good!

Gromme

Legacy Member
Ik heb wel interesse eigenlijk. Al schrikt het me een beetje (klein beetje) af als ik sommige woorden lees die hier worden gebruikt.

Zou € 1000 een goed bedrag zijn om mee te beginnen, als beginner?

YellinD

Legacy Member
ik persoonlijk zou niet met minder als 2500 beginnen...
2000 heel misschien, maar 1000... Stel dat je binckbank zou gebruiken, heb je 20 euro kosten aan je transacties

20 euro is 2% van 1000 euro. Dat betekent dat je de eerste 2% niks zal verdienen, dat is puur kosten dekken

YellinD

Legacy Member
het is mogelijk... maar hou er rekening mee dat je minstens 2% stijging verliest omdat je budget zo laag is

Gromme

Legacy Member
^^ ik hoor het al... ik heb nog veel te leren.

En is het aangewezen om ineens met echt geld eraan te beginnen of bestaat er een soort van simulatie die voor leken als mezelf het iets duidelijker kunnen maken? Kan je 'voorzichtig' beginnen met de beurs of is het altijd zowizo een heel groot risico? Natuurlijk neem je bij de beurs een risico erbij maar toch liefst berekend denk ik.

Boris Barowski

Legacy Member
bij binck kan je een simulatieportefeuille maken ook
ik beleg ook niet met zo grote bedragen, bij 1000€ je moet inderdaad al 2% stijging hebben voor je uit de kosten bent, maar het is te doen ! en het is een manier om de beurs at te leren kennen zonder teveel geld te verliezen.

beleg, zeker in het begin, enkel wat je kwijt kan, ik zou zeker niet beginnen met 90% van je spaarboek op de beurs te zetten

Boris Barowski

Legacy Member
verder, eindelijk is het weer slechter geworden in de VS
in het midwesten is het wat aan het opklaren, maar ik hoop dat ze nog een tijdje kou hebben, dat zou goed zijn voor mijn oil & gas stocks

YellinD

Legacy Member
aan de andere kant, als het geld niet echt is, ben je geneigd om risicos te nemen die je met echt geld niet zou nemen.
je kan altijd met 1000euro beginnen, om te leren
maar niet teleurgesteld zijn als winsten in % niet overeenkomen met harde euros die je in je handen krijgt :)

Gromme

Legacy Member
Ik ga hoogstwaarschijnlijk maandag dan eens beginnen met die simulatie.

Ja, dat zijn waarschijnlijk luttelige €'s dat je evt. verdiend?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan