Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Mag ik eens weten met hoeveel kapitaal jullie zijn begonnen? En waar staan jullie nu?

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
Boris: tegen alle mogelijke regels van belegging heb ik daar nu rond 75% van mijn geld zitten.
bij 100% winst zou ik een heeeeeeeeeel lekkere auto kunnen kopen.. betaald door de winst..

Je kent de regels :niceone: maar je houdt je er niet aan :naughty:. Op termijn loopt dat hoe dan ook verkeerd (hopelijk heb je nu geluk :)).

russian

Legacy Member
Gromme zei:
Mag ik eens weten met hoeveel kapitaal jullie zijn begonnen? En waar staan jullie nu?


We hebben het er reeds een tiental pagina's terug over gehad (of meer pagina's). Ik werk met 25.000 euro en een beperkter deel voor de optiemarkt.

Je kan echter ook met kleine bedragen geld winnen. Over het algemeen is meer eenvoudiger, maar ook niet onbeperkt!

Er zijn bijvoorbeeld FDAX specialisten die 1000 euro per dag sprokkelen, maar vraag hun niet van 2500 euro per dag te sprokkelen met een kapitaal dat tien keer zo groot is, want de markt is dan simpelweg te dun.

Dus laat je niet afschrikken door bedragen, van welke orde dan ook.

Boris Barowski

Legacy Member
5k mee begonnen, op 6 maand paar keer sjans gehad (oa biotest 25% up op 3 weken tijd :D, en een ritje met van de velde (gekocht juist voor stijging, verkocht op de top), reken dus een 1-2k winst.

Zeer beperkt eigelijk, maar tis nog een leerfase waar ik inzit, kga nog niets alles wat ik heb op het spel zetten.

Gromme

Legacy Member
Maar aan de hand van wat allemaal bepaal je dan of de waarde van aandelen gunstig gaan stijgen of niet?

Ik vraag niet naar enig beroepsgeheim, ;-), maar gewoon benieuwd natuurlijk.

acquisitor

Legacy Member
Gromme : chart, sector, tijd van het jaar, analysten, "feeling", bedrijf etc... te veel factoren om op te noemen eigenlijk.
Indien een bepaald bedrijf gebashed wordt in de media en analysten massaal downgraden voor de meest idiote redenen, terwijl er niks mis is met het bedrijf (bv AAPL last year) dan kan het een krachtig buy signal zijn.

Boris Barowski

Legacy Member
biotest via een tip van bank degroof, chart zag er niet super uit, maar toch.
dan beetje in de medische pers gekeken, bleek dat ze een aantal veelbelovende medicijnen in een late testfase zitten hadden, gekocht, nieuws raakte bekender en iedereen kocht. :)

acquisitor

Legacy Member
nog een tip voor noobies .. als uw feeling zegt BUY !!!! dan moet je niet kopen :p
als uw gevoel zegt "wat een kankerstock, die valt altijd gvd, die koop ik nooit"= buy .

doe het omgekeerde van wat uw gevoel zegt ;)

YellinD

Legacy Member
acquisitor zei:
common, this CANT go wrong :o ;)

greed is eternal he..

en net als ge dat begint te denken he, shiz... pas toch maar op
sebiet onverwachte lijken uit de kast of zo en boem daar gaat het bedrijf
stuff like that :)

Boris Barowski

Legacy Member
jup, een fraudegerucht, onderzoek naar belastingontduiking en het kan gedaan zijn. Het is een mooie kans, dat is juist, met zeer veel potentieel, maar zeggen dat het niet KAN foutgaan, dat is erover. Alles kan foutgaan.

acquisitor

Legacy Member
YD: history van hun CEO is flawless and long... natuurlijk KAN het foutgaan, er kan van alles gebeuren... maar risk/reward ratio is hier zeer interessant en aantrekkelijk.

russian

Legacy Member
Gromme zei:
25k, even slikken. Ik dacht om te beginnen met een 1.500€.

Is helemaal niet onmogelijk hoor :). Ook is de opgedane ervaring waardevol, en eens je met veel meer geld moet goochelen zal dat je zeker ten goede komen.

russian

Legacy Member
Gromme zei:
Maar aan de hand van wat allemaal bepaal je dan of de waarde van aandelen gunstig gaan stijgen of niet?

Ik vraag niet naar enig beroepsgeheim, ;-), maar gewoon benieuwd natuurlijk.


Een combinatie van fundamentele analyse en technische analyse voor aandelen, en uitsluitend technische analyse voor het kopen of schrijven van weekopties en maandopties op de AEX.

Boris Barowski

Legacy Member
ik ga mij toch ook eens verdiepen in die opties op de AEX, maar ik ken er nog niet genoeg van om me erin te storten :)

Boris Barowski

Legacy Member
is dat mijn gedacht of zijn de grafiekjes op NYSE een beetje kapot vandaag
DNE klopt niet, en COP komt ook niet overeen

GhO$T

Legacy Member
Ik ga er toch ook eens 'voor echt' moeten aan beginnen, zeker als ik hier zit te lezen krijg ik de indruk dat ik er nog absoluut niks van ken, maar denk toch dat ik maar echt ga beginnen bijleren eens ik met echt geld bezig ben...

Wie is de volgende in rij hier om een Binck info mapje te sturen? :) (maareuh sla mij niet dood als ik niet onmiddelijk begin te handelen, en jij dus niet onmiddelijk u free trades krijgt :p )

Btw is die Binck bank echt 100% vrij van beheerskosten? Dus geen enkele kostenafrekening op het einde van het jaar? (Ik vraag het maar omdat ik bij kbc ook een 'gratis' jongerenrekening heb, maar dat kost mij toch elk jaar wel een beetje)

Gromme zei:
25k, even slikken. Ik dacht om te beginnen met een 1.500€.
Zal van mij ook zoiets zijn, 1500-2500, gewoon een bedrag waarvan het niet al te pijnlijk zou zijn in geval het volledig in rook zou opgaan ;) (wat uiteraard niet de bedoeling is maar je weet nooit natuurlijk :p )

Bestaat er eigenlijk een goede methode om uit te zoeken als een bedrijf op korte termijn (enkele weken tot max enkele maanden) een goede kans maakt om redelijk te stijgen?
Als je alle feiten van vb DNE op een rijtje zet kan je wel aannemen dat er een redelijke kans is op serieuze stijgingen (blijft onzeker) maar een echt serieuze koersstijging kan er evenwel maar binnen een jaar komen (of nooit in het slechtste geval)... als je dan vb met de helft van u kapitaal in zo'n bedrijf zit lijkt het mij redelijk ontmoedigend om maanden aan een stuk te moeten wachten om dan vast te stellen dat je nog altijd maar heel weinig gewonnen hebt wegens kleine hoeveelheid kapitaal die je er in hebt gestoken.

russian

Legacy Member
GhO$T zei:
Ik ga er toch ook eens 'voor echt' moeten aan beginnen, zeker als ik hier zit te lezen krijg ik de indruk dat ik er nog absoluut niks van ken, maar denk toch dat ik maar echt ga beginnen bijleren eens ik met echt geld bezig ben...

Wie is de volgende in rij hier om een Binck info mapje te sturen? :) (maareuh sla mij niet dood als ik niet onmiddelijk begin te handelen, en jij dus niet onmiddelijk u free trades krijgt :p )

Btw is die Binck bank echt 100% vrij van beheerskosten? Dus geen enkele kostenafrekening op het einde van het jaar? (Ik vraag het maar omdat ik bij kbc ook een 'gratis' jongerenrekening heb, maar dat kost mij toch elk jaar wel een beetje)


Zal van mij ook zoiets zijn, 1500-2500, gewoon een bedrag waarvan het niet al te pijnlijk zou zijn in geval het volledig in rook zou opgaan ;) (wat uiteraard niet de bedoeling is maar je weet nooit natuurlijk :p )

Bestaat er eigenlijk een goede methode om uit te zoeken als een bedrijf op korte termijn (enkele weken tot max enkele maanden) een goede kans maakt om redelijk te stijgen?
Als je alle feiten van vb DNE op een rijtje zet kan je wel aannemen dat er een redelijke kans is op serieuze stijgingen (blijft onzeker) maar een echt serieuze koersstijging kan er evenwel maar binnen een jaar komen (of nooit in het slechtste geval)... als je dan vb met de helft van u kapitaal in zo'n bedrijf zit lijkt het mij redelijk ontmoedigend om maanden aan een stuk te moeten wachten om dan vast te stellen dat je nog altijd maar heel weinig gewonnen hebt wegens kleine hoeveelheid kapitaal die je er in hebt gestoken.

Indien er niemand in rij voor mij is, mag je me altijd PM'en met je adresgegevens.

Om op een vraag te antwoorden; Binck is volledig vrij van kosten. Je betaalt dus geen beheerkosten o.i.d.

Ik beleg eerder in aandelen die elke week een klein beetje stijgen dan status quo aandelen die plots een paar dagen massaal stijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan