Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
YellinD zei:
zou ook eens weekopties moeten beginnen precies
staat er hier in de topic al ergens een speed course, russian?

Er is nog weinig of niets over geschreven, YellinD. En dus ook geen spoedcursus in het draadje...

Overigens zijn weekopties nog maar een goed jaartje geleden geïntroduceerd. Handig, want dan zijn er nog veel die er weinig ervaring in hebben (en je kan hun centjes afpakken :D).

Het is altijd wel spannend omdat je binnen de week weet wat je wint of verliest.

acquisitor

Legacy Member
Het is altijd wel spannend omdat je binnen de week weet wat je wint of verliest

imho: +-50% van uw geld inzetten op een earnings report een uur voor de report zelf.. op de amerikaanse beurs.
dat is pas spannend :) heart attack spannend :o

russian

Legacy Member
Je kan wel stellen dat de weekoptiemarkt een schrijversmarkt is. De verwachtingswaarde (tijdswaarde) loopt er razendsnel uit (helemaal de laatste uren).

Ik had vorige week een paar calls 507,5 geschreven toen de koers 502 was voor 2 euro. Donderdagavond stond de koers 507,xx en was de call niet meer waard geworden. Expiratie was uiteindelijk 507,60 (heel jammer: door die 0,10 nog transactiekosten moeten betalen).

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
imho: +-50% van uw geld inzetten op een earnings report een uur voor de report zelf.. op de amerikaanse beurs.
dat is pas spannend :) heart attack spannend :o

Je kan dan evengoed op de roulette spelen. En dat is niet aan mij besteed :p.

Overigens zijn dagen dat een AEX-optie 600% stijgt niet uitzonderlijk. Dat is toch nog net een tikkeltje spannender.

russian

Legacy Member
Ik kan mij niet meer herinneren dat de DJ meer dan 2 procent in waarde is gedaald. Een daling van 1 procent is reeds voorpaginanieuws...

Het wordt daar een enorme luchtbel m.i. Ook met de tegenvallende huizencijfers en net nog inflatiecijfers. Het is echter heel moeilijk timen om short te gaan :(.


Het kan wel geen jaar meer blijven duren zo, vind ik.

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je kan dan evengoed op de roulette spelen. En dat is niet aan mij besteed :p.

Overigens zijn dagen dat een AEX-optie 600% stijgt niet uitzonderlijk. Dat is toch nog net een tikkeltje spannender.


Wanneer je bijvoorbeeld veel beweging verwacht (een week vol met belangrijke economische cijfers), kan je volgende techniek hanteren.

Je koopt een goedkope call en een goedkope put. Stel twee keer 1 euro inleg ofwel 200 euro. Je maximale verlies is dan 200 euro.

Omdat je veel beweging verwacht, zal één van de twee kanten snel naar nul gaan, maar de andere kant kan dan 3, 4 of meer euro worden. Je haalt dan 400 euro op.

Dus je moet de kant dan nog niet eens juist hebben, enkel weten of verwahcten dat de reactie hevig gaat zijn.

In stille weken omgekeerd werken en schrijven natuurlijk.

russian

Legacy Member
YellinD zei:
dat is allemaal ongedekt dan?

Je kan calls ongedekt schrijven, omdat een stijging van een tiental procenten op een paar dagen is uit te sluiten. Echter, nooit puts ongedekt schrijven want dan kan je je boeken toedoen als het tegenvalt. Uiteraard omdat dalen iets sneller gaat dan stijgen. Een paar strepen van twee procent en je hangt :p.

russian

Legacy Member
Puts dus altijd wel afdekken (eventueel eerst schrijven van de put, en als het een beetje gestegen is een goedkopere lagere put kopen als afdekking).

russian

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Puts dus altijd wel afdekken (eventueel eerst schrijven van de put, en als het een beetje gestegen is een goedkopere lagere put kopen als afdekking).


Je kan dan (maar werkt beter bij maandopties) butterfly's gaan opstellen, of andere spreads etc.

Je moet maar eens over een butterfly lezen.

acquisitor

Legacy Member
Russian: verlede jaar mei - juli correctie was imho zeer voorspelbaar.
Rente werd opnieuw verhoogd, de koersen stonden hoog, seizoen was afgelopen. En die korte beermarket begon juist met een dikke daling.
Een paar weken daarvoor kon je duidelijk distributie zien ook... nu zie ik nog geen distributie. De beurs staat hoog maar imho, het kan veel hoger! Remember: DJ staat maar ietsje hoger dan de top in 2000. Op 7 jaar tijd werd er eigenlijk bijna geen vooruitgang geboekt..

ja, een correctie zou logisch zijn, maar imho zou die niet lang duren en een buy opportunity betekenen.

all imho.
Amerikaanse economie is aan het zachte landing bezig of is al zachtjes geland.

YellinD

Legacy Member
heb erover gelezen maar zal boek dit weekend nog is bovenhalen... heb me enkel gefocust op basis van opties deze weken en dat begint toch te werken :)

russian

Legacy Member
YellinD zei:
heb erover gelezen maar zal boek dit weekend nog is bovenhalen... heb me enkel gefocust op basis van opties deze weken en dat begint toch te werken :)

En niet vergeten; wie schrijft die blijft :D.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
Russian: verlede jaar mei - juli correctie was imho zeer voorspelbaar.
Rente werd opnieuw verhoogd, de koersen stonden hoog, seizoen was afgelopen. En die korte beermarket begon juist met een dikke daling.
Een paar weken daarvoor kon je duidelijk distributie zien ook... nu zie ik nog geen distributie. De beurs staat hoog maar imho, het kan veel hoger! Remember: DJ staat maar ietsje hoger dan de top in 2000. Op 7 jaar tijd werd er eigenlijk bijna geen vooruitgang geboekt..

ja, een correctie zou logisch zijn, maar imho zou die niet lang duren en een buy opportunity betekenen.

all imho.
Amerikaanse economie is aan het zachte landing bezig of is al zachtjes geland.

Uhu. Ik volg de States iets minder intensief (hou mij met de AEX bezig). Morgen op uw post reageren...

acquisitor

Legacy Member
Morgen op uw post reageren...

would be glad to read it ;)

BTW. Als Iran gebombardeerd wordt (en de kans is zeer reeel imho) dan zal het positief zijn voor energy stocks..

Boris Barowski

Legacy Member
Nog even geluk gehad ook, een stijging van 20 % van mijn Brent Turbo's op een weekje tijd:)
de stop loss mooi laten volgen, en bijna op de top verkocht :) daarna zijn ze even gezakt en ze blijven lager

Nog eens wat nieuws kijken en analyseren en dan proberen op het juiste moment terug in te stappen in de olieturbo's.

GhO$T

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Indien er niemand in rij voor mij is, mag je me altijd PM'en met je adresgegevens.

Om op een vraag te antwoorden; Binck is volledig vrij van kosten. Je betaalt dus geen beheerkosten o.i.d.

Ik beleg eerder in aandelen die elke week een klein beetje stijgen dan status quo aandelen die plots een paar dagen massaal stijgen.
Mapje lag hier vandaag al te wachten op mij :) , ze laten er alleszinds geen gras over groeien daar bij Binck. Zal alles dan es doornemen dit weekend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan