Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SomeDude

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Realo plakt dat daarop door gebruik te maken van allerlei parameters.
En gebruiken vraagprijzen die op internet zijn tegengekomen.
Niet echt correct dus!

Dacht net hetzelfde :)

Pompi

Legacy Member
mac-bc zei:
Waarom? Kun je niet tegen inhoudelijke discussies? Dan mijd je mij inderdaad misschien beter.

eerder omdat mensen graag een sympathiek persoon als buurman willen..
mijnen toekomstigen buurman, de fons, diene onderhoud me ne glimlach mijne moestuin.
de fons is ne sympathieke.

M°°nblade

Legacy Member
themummy123 zei:
Zijn er mensen die bij een zoektocht naar een stuk grond, ook rekening houden met de luchtkwaliteit? Kwam een ideale stuk grond tegen, maar zit blijkbaar toch 200m tegen de R4 in Gent(wondelgem). Dat verklaart mss de relatief lage prijs 1153m² voor 250k. Maar volgens een website(vmm.be) zit héél wondelgem, stuk van Evergem en héél Gent-Zeehaven met een luchtkwaliteit van "middelmatig" kwaliteit terwijl de rest van Gent "vrij goed" tot "goed" is.
Waar je ook zit, ik reken dat elektrische wagens binnen een decennium de norm is en dus een stijging van de luchtkwaliteit. Belangrijker voor lucht- en levenskwaliteit is misschien de hoeveelheid bomen in de buurt.
Bomen redden levens | gezondheid.be

M°°nblade

Legacy Member
SomeDude zei:
Dacht net hetzelfde :)

Op realo stond enkele maanden geleden een huis te koop. Je kan na de invoer van de parameters en de gepresenteerde schatting dan aangeven of je dat huis over- of ondergeschat vindt. Toen ik op onderschatting klikte stond dat huis daar 5 min. later aan 10k meer dus tja .... :-)

nls-

Legacy Member
Heeft er soms iemand ervaring met een woning te kopen die pas meer dan 6 maanden later vrij zal zijn?
Wij willen nu al graag de lening vastleggen aan de huidige rentevoet maar zouden liefst pas beginnen betalen als we effectief ingetrokken zijn. Zowel voor ons is dit interessant omdat we nog een beetje extra zouden kunnen sparen, als voor de huidige bewoners aangezien zij volgens mijn bank huur zouden moeten betalen voor de maanden na ondertekenen van het contract (na 4 maanden meestal). Is het niet mogelijk om die 4 maanden wat op te schuiven en wat later te beginnen met de afbetaling van onze lening?

SteakFriet

Legacy Member
Binnenkort adverteer ik mijn appartement om te verkopen.

Zou ik het adverteren met of zonder garage in de prijs?
Toen ik het kocht stond het op 180000. De 20000 voor garage stond mee in de uitleg bij het zoekertje.
Ik ga het rond de 210adverteren met eveneens 20k voor garage (+kelder).

210 prijszetting garage inclusief geeft als voordeel dat alles in staat en mensen geen ergernis kunnen hebben als ze zien dat er nog eens bij komt.

190adverteren en 20vermelden bij het zoekertje geeft als voordeel dat je een iets bredere groep aanspreekt maar haken die sowieso niet af als ze zien dat er 20bijkomt...

Ik zie dat sommige immo's het met doen, andere zonder.

Ik ben geneigd de totaalprijs van 210 te zetten maar als ik zo is rondhoor bij mensen is het 50/50. Wat zouden jullie doen?

Intergalactic

Legacy Member
Er zoeken waarschijnlijk mensen tot een prijs van 200.000 euro, waardoor je niet in hun zoekresultaten zal komen, terwijl er misschien wel nog marge op je vraagprijs zit.

Kan je de garage ook apart verkopen? Collega van mij heeft zijn appartement verkocht aan een mooie prijs, maar de garage er bij was te duur voor de kopers, dus heeft hij de garage apart verkocht aan iemand anders.
Al is het best natuurlijk alles in 1 keer te kunnen verkopen.

Anderzijds: moet die garage 20.000 euro kosten? Je kan ook 5.000 euro of 10.000 euro meer vragen voor je appartement en er dan bij zetten +15.000 euro of +10.000 euro voor de garage, waardoor iemand misschien sneller geneigd is om niet af te haken op die extra prijs en het misschien zelfs goedkoop gaat vinden voor een garage.

fryeBE

Legacy Member
Iemand advies voor ons? Redelijk dringend want de loodgieter gaat deze week nog aan de werken beginnen.
We hebben dus een sleutel op de deur woning gekocht en zijn vanmorgen met de loodgieter rondgegaan om alles aan te duiden waar wat komt.
Nu hebben we een vraagje over de CV ketel + boiler op aardgas.

We hebben 3 verdiepingen:
- gelijkvloers (woonkamer, keuken, berging(wasplaats), toilet)
- 1ste verdiep (3 slaapkamers, badkamer, toilet)
- zolder

De CV ketel + boiler was voorzien op zolder volgens plan maar hij stelde voor om beneden te brengen.
Dit omwille dat als men op het gelijkvloers warm water wilt, men dan even moet wachten vooraleer het warm water tot beneden is.
Deze ging dan geplaatst worden in de berging/wasplaats.

Nu zijn we toch aant twijfelen om hem toch op zolder te laten plaatsen omdat we een beetje plaatsgebrek hebben in de berging.
De berging is 190 x 390 & er zouden wasmachine, droogkast, driepvries geplaatst moeten worden + grote opbergruimte...

Wat zouden jullie doen? Zolder of berging?

Renegadexxripxx

Legacy Member
Enkel bij keuken ga je er iets of wat verschil aan merken, en als je dat echt problematisch vindt kun je nog altijd opteren voor eerder zoiets :GROHE - GROHE Red. Soort apart boilervatje.

Persoonlijk zou ik het op de zolder zetten. Bij mij staat ie in de kelder...

PS: als je de afwas doet heb je toch altijd koud water nodig naast warm water, dus echt veel verschil maakt dat niet.

Intergalactic

Legacy Member
Wij hebben op zolder geplaatst + in de keuken een elektrische keukenboiler van 10 liter (merk Daalterop) voorzien.

Dit werkt voor ons wel, alleen is de ketel op zolder bevestigd aan een muur in het midden,, waar aan de andere kant de ventilatie D staat bevestigd, en als de verwarming op staat/slaat, kan je dit wel beperkt horen via de ventilatie. Als jullie ventilatie C hebben zal dit minder spelen, gezien daar alleen de afvoer mechanisch gebeurt.

De ketel staat ook op een "bergzolder" en passeren we daar niet zoveel, dus veel automatische controle op de ketel is er niet.

Voor beide opties valt wel iets te zeggen, de keuze die je maakt is dus puur persoonlijk, waar je je het beste bij voelt.

fryeBE

Legacy Member
Thanks voor de info.
We hebben ventilatie C.
Op de gelijkvloers hebben we vloerverwarming. Heeft dit ook nadelen of maakt dit niet veel uit?

Intergalactic

Legacy Member
Wij hebben beneden vloerverwarming en op de eerste verdieping radiatoren (in badkamer en slaapkamers).

Voor de vloerverwarming beneden moet er wel een grotere afstand worden afgelegd, en er zal misschien wel wat meer verlies zijn omdat de buizen onderweg wel wat warmte af geven, maar wij hebben hier niet echt last van. Heb dit wel nooit echt onderzocht, dus misschien dat iemand hier meer informatie over heeft.

De vloerverwarming is wel een geleidelijke verwarming. Eventueel stel je je vraag nog eens op het forum van Bouwinfo forum | Bouwinfo?

Chickenlal

Legacy Member
Hoe doet vloerverwarming het eigenlijk op dagen waar het zeer snel koud wordt? Bv de ene dag 10 graden en de dag erna vriest het, voel je dan binnen dat het frisser is?

Wij hebben ook vloerverwarming gelegd, maar twijfelden om nog een kacheltje te steken ofzo voor die dagen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Chickenlal zei:
Hoe doet vloerverwarming het eigenlijk op dagen waar het zeer snel koud wordt? Bv de ene dag 10 graden en de dag erna vriest het, voel je dan binnen dat het frisser is?

Wij hebben ook vloerverwarming gelegd, maar twijfelden om nog een kacheltje te steken ofzo voor die dagen.

Hangt van uw isolatie af hé. Meestal is dat gekoppeld met goede isolatie, waardoor de inertie groot is en je dat dus niet echt voelt.

Chickenlal

Legacy Member
Het huis is alleszins goed geisoleerd nu, pur onder de vloerverwarming, spouwisolatie en dan het dan ook met 18cm

SilentSpring

Legacy Member
CV-ketel komt bij mij ook in de garage/berging.
Ventilatie D komt op zolder.

Bij mijn ouders staat de ketel op zolder en is er in de keuken een extra boilertje, dat is toch een deel kastruimte verloren.

Anderzijds win je natuurlijk wel plaats in de berging als je de ketel op zolder hangt.

Naar onderhoud toe is het misschien handiger dat die ketel in de garage hangt, dan moeten ze niet door gans het huis voor onderhoud.

Voor- en nadelen zijn bij beiden zowat gelijk, het zal vooral van persoonlijke voorkeur afhangen.

Japser

Legacy Member
Chickenlal zei:
Het huis is alleszins goed geisoleerd nu, pur onder de vloerverwarming, spouwisolatie en dan het dan ook met 18cm

Mijn huis is minder geisoleerd en de chauffage staat al een maand niet meer op en het is hier nooit minder als 20 graden geworden binnen...

Pan

Legacy Member
Chickenlal zei:
Hoe doet vloerverwarming het eigenlijk op dagen waar het zeer snel koud wordt? Bv de ene dag 10 graden en de dag erna vriest het, voel je dan binnen dat het frisser is?

Wij hebben ook vloerverwarming gelegd, maar twijfelden om nog een kacheltje te steken ofzo voor die dagen.
Wij hebben vloerverwarming en een kachel, maar we gebruiken de kachel eigenlijk vrij weinig. Alleen in de winter voor de gezelligheid :)

HUSKE

Legacy Member
Chickenlal zei:
Hoe doet vloerverwarming het eigenlijk op dagen waar het zeer snel koud wordt? Bv de ene dag 10 graden en de dag erna vriest het, voel je dan binnen dat het frisser is?

Wij hebben ook vloerverwarming gelegd, maar twijfelden om nog een kacheltje te steken ofzo voor die dagen.

Het kan mss iets schommelen, maar dat water/chappe en muren zullen niet zo heel snel afkoelen. Meestal zit daar genoeg warmte 'in'.
Verder zou de buitenvoeler die temperatuurdaling moeten opmerken en preventief warmer beginnen stoken.

Chickenlal

Legacy Member
Ja ik heb er ook geen schrik voor hoor, denk da mijn vriendin gewoon zo'n gashaard wil voor de sfeer
emoji3.png


Hebben jullie vloerverwarming in de badkamer? We hebben daar ook een klein circuit gelegd, laat je dat dan aanstaan in de zomer voor lekker warme voetjes of is dat zen beetje verspilling?
emoji23.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan