Archief - Komen Eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wolfskin

Legacy Member
-Draco- zei:
ik erger me ook aan haar gedoe over moeten rusten

Vlees moet ge idd laten rusten maar een konijn een week laten rusten, het zal wel heel mals zijn dan
Ter referentie: een varken laten ze meestal 3 dagen hangen en een koe 1 week.

Dennoman

Legacy Member
-Draco- zei:
Dennoman, Magali haar Frans is wel goed hoor, ik weet niet of ge het hoort maar Magali is duidelijk van Waalse afkomst :p
Ze zegt dat ze uit Gent komt maar dat maakt ge mij niet wijs, sowieso is zij Franstalig opgevoed. Ik vind haar ook niet knap, en ik erger me ook aan haar gedoe over moeten rusten en het was wel lekker maar niet culinair verfijnd blablabla.
Mousline met truffels :')

Maar ik wed er mijn hoofd op dat zij Franstalig is opgevoed, haar accent hoort ge te vaak.
Nee, haar Frans is niet goed. Ik hoorde al zeker een dikke fout (was geloof ik iets tegen een werkwoordvervoeging) van zodra ze haar bek opentrok. En het was niks dat te maken heeft met spreektaal.

Dat accent heeft niks te maken met Franstalig opgevoed zijn. Dat is gewoon een aanstellerig kakkeraccent dat zovelen krijgen als ze in de buurt van Wilrijk/Brasschaat/... gaan wonen :p

JimmyPatterson

Legacy Member
Ik vond Ron wel lachen toen hij wou opvallen met zijn kennis; een portret van Lenin en dan zelfverzekerd 'dat is Stalin' zeggen:) Goeie!

Therapy

Legacy Member
Vond ook dat Magali een frans accent had. En Ron is idd de sympathiekste. Onze banaan. :')

Dennoman

Legacy Member
Therapy zei:
Vond ook dat Magali een frans accent had. En Ron is idd de sympathiekste. Onze banaan. :')
Geel vanbuiten en wit vanbinnen? Mijn Chinese/Aziatische maten noemen zich al keilang zo, maar niemand kende dat precies :p Gj Ron om dat uit de schaduwen te halen alvast :p

En over Magali: komaan, hoe kunt ge dat nu "Franstalig" noemen? Ten eerste maakt ze blunders en ten tweede was het enorm traag en veels te hard gearticuleerd. In vlot Frans vloeien er veel klanken in mekaar over, en hier was dat zeker niet zo.

Kiiilerke

Legacy Member
aaaarg die mary ann =@ irritant mens

ik mag dit niet
ik mag dat niet
oei geen schoenzool
oei microben
oei rauwe vis

etc...

Therapy

Legacy Member
Stomme cunt die Mary-Ann, het water komt me in de mond bij die steak maar natuurlijk moet ze weer schoenzool hebben. :sop:

Bluto

Legacy Member
Waar waren al die dingen uit de preview? Gingen ze niks zeggen van opgezet spel? Vield dat even tegen :/

Ron viel trouwens ook tegen. Hij kwam op mij erg arrogant en snobistisch over.
En Marianne was weer verschrikkelijk. een stuk vlees van 70 euro op haar bord en ze laat het verkolen. Het mocht zelfs niet meer sappig zijn :crazy:

Atrox

Legacy Member
Ho man, ik had daar wel van willen proeven, zag er allemaal enorm lekker uit :)

Ben ik trouwens de enigste die vond dat die ouwe zijn komkommer (tijdens die wedstrijd) veels te grof had versneden? :unsure:

s0123986

Legacy Member
Diene ron ging ook ne keer opscheppen met zijn speciale lamp.... Failure :)

Juve9le

Legacy Member
Atrox zei:
Ho man, ik had daar wel van willen proeven, zag er allemaal enorm lekker uit :)

Ben ik trouwens de enigste die vond dat die ouwe zijn komkommer (tijdens die wedstrijd) veels te grof had versneden? :unsure:

Schellen van een halve centimeter dik :applause: K'vond zijn gezicht goud waard toen hij vernam dat hij niet gewonnen had. Ook redelijk zielig dat er nog altijd mensen zijn die tactisch punten geven :help:

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik vraag mijn steak altijd bien cuit op restaurant.
Dankzij 'komen eten' kwam ik tot de conclusie dat dit culinair een no-go is.

Dennoman

Legacy Member
Een steak bakken is zo simpel dat bijna niemand het precies nog kan tegenwoordig. Een mooie bleu chaud is nochtans het simpelste wat er bestaat.

Voor een goed dik steakske (chateaubriand):

Afkruiden met peper en zout, 2 minuten langs elke kant laten aankorsten op net-niet-volle-bak met boter of vetstof (geen olie), dat geeft goeie smaak en wordt niet te heet. Dan nog heel efkes op een iets lager vuurke laten doorgaren (in totaal een minuutje of 2-3), in een aluminiumfolieke leggen en 5 minuutjes laten rusten. Als ge het folieke opentrekt zult ge zien dat praktisch al het bloed waar men zo vies van is er is uitgelopen. Binnenkant is dan normaal perfect rosé en sappig.

Zó eet ge ne biefstuk. :p

De echte topchefs zouden het gewoon om te beginnen al op een lager vuurke aanbruinen als ik het mag geloven, maar voor mij mag er die lekkere donkere barbecuefeel aan zijn :p

Nas

Legacy Member
Dien Jimmy zit precies aan de wiet. Bij elke zin ligt die plat van het lachen.
Schitterend gewoon.
En waarom worden wij West-Vlamingen weer belachelijk gemaakt?

Nas

Legacy Member
En wat doet die Vé eigenlijk in dat programma? Die mag niks, geen bier, paling, bananen.
En dan alsof de wereld vergaat als ze ne stukske banaan die die eigenlijk ne patat is.
En dan zegt ze van haar eigen dat ze der de sfeer inbreng...

Kiiilerke

Legacy Member
Nasty Nas zei:
En wat doet die Vé eigenlijk in dat programma? Die mag niks, geen bier, paling, bananen.
En dan alsof de wereld vergaat als ze ne stukske banaan die die eigenlijk ne patat is.
En dan zegt ze van haar eigen dat ze der de sfeer inbreng...

das gwn zo een kakwijf dat eens op tv wou komen:sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan