Archief - >>> FAQ <<< PlayStation 5 | PS5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rogollle

Legacy Member
Jersy zei:
Iemand al telefoon gekregen van game mania?
Had een pre-order op de eerste dag dat zij dit deden (09/10), maar nog nix gehoord hier

Ik heb net telefoon gekregen van Game Mania (Roeselare) om te zeggen dat ik er zowiezo bij ben op de dag van de launch.
Ik sta er 2e.
Daarna de vraag of ik de versie wou met de disc-speler of de digitale versie.
Ik antwoorde dat ik de disc versie wilde.

En dan kwam het rare:

De verkoper zei dat Sony wil dat alle pre orders betaald zijn voor 17 oktober.
Dit om de reservatie te bevestigen.
Ik vroeg of ik dan ook bewijs ging krijgen dat alles al betaald was.
Dat was geen enkel probleem.
Ik moet nu dus nog 349 euro gaan betalen voor 17 oktober.

Ik kan me niet herrinneren dat dit voor de ps4 ook hetzelfde was.
Ben ik nu naief of zit hier meer achter?

Heb ook nog een extra controller erbij gevraagd en daarvoor vroegen ze 15 euro voorschot.
Games konden ook bijbesteld worden maar daar heb ik voor gewacht.

Ten slotte nog gevraagd of er een nachtopening komt op woensdag naar donderdag 19 november toe.
Dat was oorspronkelijk het plan wist hij me te vertellen maar door corona zal het waarschijnlijk niet gebeuren.


Vinden jullie het niet raar dat ik nu alles al zou moeten gaan betalen?
Op zich geen probleem, maar lijkt me vreemd.

Groeten Brecht.

MC.Stonaar

Legacy Member
Euhm, das inderdaad heel vreemd ja...
Kunnen ze dat verplichten? Bedoel, dat kan toch ni wettelijk zijn?
Tis niet dat we een wagen gaan kopen.

Thorazer

Legacy Member
Rogollle zei:
Ik heb net telefoon gekregen van Game Mania (Roeselare) om te zeggen dat ik er zowiezo bij ben op de dag van de launch.
Ik sta er 2e.
Daarna de vraag of ik de versie wou met de disc-speler of de digitale versie.
Ik antwoorde dat ik de disc versie wilde.

En dan kwam het rare:

De verkoper zei dat Sony wil dat alle pre orders betaald zijn voor 17 oktober.
Dit om de reservatie te bevestigen.
Ik vroeg of ik dan ook bewijs ging krijgen dat alles al betaald was.
Dat was geen enkel probleem.
Ik moet nu dus nog 349 euro gaan betalen voor 17 oktober.

Ik kan me niet herrinneren dat dit voor de ps4 ook hetzelfde was.
Ben ik nu naief of zit hier meer achter?

Heb ook nog een extra controller erbij gevraagd en daarvoor vroegen ze 15 euro voorschot.
Games konden ook bijbesteld worden maar daar heb ik voor gewacht.

Ten slotte nog gevraagd of er een nachtopening komt op woensdag naar donderdag 19 november toe.
Dat was oorspronkelijk het plan wist hij me te vertellen maar door corona zal het waarschijnlijk niet gebeuren.


Vinden jullie het niet raar dat ik nu alles al zou moeten gaan betalen?
Op zich geen probleem, maar lijkt me vreemd.

Groeten Brecht.

Net hetzelfde hier telefoon gekregen dat ik er zeker ene hebt op release.
Kan moeilijk anders sta op 1 in Kontich :)

Zit er niet mee in om alles al te betalen voor 17/10 als ik er maar ene op release klaar heb liggen
emoji4.png


Toch maar de disc versie genomen , om tweedehands toch centen te recupereren.

Fetseroony

Legacy Member
Rogollle zei:
Ik heb net telefoon gekregen van Game Mania (Roeselare) om te zeggen dat ik er zowiezo bij ben op de dag van de launch.
Ik sta er 2e.
Daarna de vraag of ik de versie wou met de disc-speler of de digitale versie.
Ik antwoorde dat ik de disc versie wilde.

En dan kwam het rare:

De verkoper zei dat Sony wil dat alle pre orders betaald zijn voor 17 oktober.
Dit om de reservatie te bevestigen.
Ik vroeg of ik dan ook bewijs ging krijgen dat alles al betaald was.
Dat was geen enkel probleem.
Ik moet nu dus nog 349 euro gaan betalen voor 17 oktober.

449 gaat ge nog moeten betalen als je de disc-versie wilt hoor, dat je je niet vergist!

MC.Stonaar

Legacy Member
Wel straf van Sony. Zo lang wachten met aan te kondigen wanneer de console uitkomt en dan dreigen dat hij binnen 4 weken volledig moet betaald zijn of je hebt er geen....
Ze dalen wel in mijn achting moet ik zeggen.

kimme1975

Legacy Member
MC.Stonaar zei:
Euhm, das inderdaad heel vreemd ja...
Kunnen ze dat verplichten? Bedoel, dat kan toch ni wettelijk zijn?
Tis niet dat we een wagen gaan kopen.

Is niet wettelijk.. ze kunnen enkel voorschot vragen maar voor een product de volledige prijs op voorhand moeten betalen is not done!.. Bij Colruyt bestel je gewoon zelfs producten zonder voorschot via de website of via de winkel.

kimme1975

Legacy Member
MC.Stonaar zei:
Wel straf van Sony. Zo lang wachten met aan te kondigen wanneer de console uitkomt en dan dreigen dat hij binnen 4 weken volledig moet betaald zijn of je hebt er geen....
Ze dalen wel in mijn achting moet ik zeggen.

Nogmaals, ze kunnen dat proberen.. maar ga er niet op in.. want is niet wettelijk ;-)

MC.Stonaar

Legacy Member
kimme1975 zei:
Nogmaals, ze kunnen dat proberen.. maar ga er niet op in.. want is niet wettelijk ;-)

Heb goesting om dat te doen, maar dan heb ik er misschien gene als hij uitkomt :)
Is sterk tegen mijn principes in ieder geval

Jersy

Legacy Member
Tuurlijk is het game mania ... Sony heeft daar geen fluit mee te maken ...
Anders zou je bij Dreamland en anderen ook moeten gaan betalen eh

Diego_1995

Legacy Member
MC.Stonaar zei:
Wel straf van Sony. Zo lang wachten met aan te kondigen wanneer de console uitkomt en dan dreigen dat hij binnen 4 weken volledig moet betaald zijn of je hebt er geen....
Ze dalen wel in mijn achting moet ik zeggen.

Lijkt mij eerder iets dat van Game Mania komt dan van Sony. Heb mijn PS5 deze morgen pre-ordered bij DL en daar vroegen ze dit niet.

MaximumOfBass

Legacy Member
Denk eerder dat de winkels het doen om de mensen tegen te houden die op vijf plaatsen een pre order hebben staan om er zeker een te hebben. Of het helpt, idk

Fetseroony

Legacy Member
MC.Stonaar zei:
Wel straf van Sony. Zo lang wachten met aan te kondigen wanneer de console uitkomt en dan dreigen dat hij binnen 4 weken volledig moet betaald zijn of je hebt er geen....
Ze dalen wel in mijn achting moet ik zeggen.

Wie zegt dat dat Sony is? Die 50 euro pre-order fee is niet Sony geweest ze.

MC.Stonaar

Legacy Member
Als ze mij subiet zouden opbellen dan ga ik het toch wel eens vragen

Quickey

Legacy Member
Zonet het resterende bedrag 449 betaald aan GM, 50€ voorschot was al betaald
Accesoires is 15€ voorschot

De reden om te betalen tegen 17 oktober is om zeker te zijn dat je de console dan hebt op release,
Doe je dit niet, dan wordt je plaats ingenomen door mensen die na u hebben gereserveerd en wel volledig betalen
Zo werd het mij verteld

Infreno

Legacy Member
street11 zei:
Voor de geïnteresseerden die telefonische pre-order gedaan hebben via dreamland:

Het meisje die ik aan de lijn had zei dat ze mijn gsm nummer ging noteren voor de zekerheid omdat het systeem idd wat overbelast was door alle aanvragen. Gelukkig is mijn aanvraag wel meteen doorgegaan dus ben ik zeker. Was rond 10u dus ik denk dat ik wel vrij hoog zal staan gezien er mensen na mij ergens in de 20 staan.

Ik had ook gevraagd of ik daar een bevestiging van kreeg: Er komt geen bevestiging via mail. Enkel wanneer hij in voorraad is krijg ik een smsje met de melding dat ik hem mag afhalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Net zelf ook even teruggebeld naar Dreamland Leuven.

Vandaag zijn de reserveringen blijkbaar afgesloten op 1250 consoles. Deze zouden aankomen op 13/11 in het depot te Halle en van daaruit verdeeld worden naar de verschillende winkels voor release op 19/11. Morgen zijn er nog 850 consoles beschikbaar voor online reservatie. Deze zouden pas beschikbaar zijn voor levering rond 20/12.

Volgens deze brave man zouden ook de telefonische reservaties vandaag/morgen een mail moeten krijgen met bevestiging. Op dag van release een SMS.

Shivte

Legacy Member
Blijkbaar was ik wat te laat om te pre orderen
emoji23.png
We zullen wel zien eens hij released zeker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rogollle

Legacy Member
Fetseroony zei:
449 gaat ge nog moeten betalen als je de disc-versie wilt hoor, dat je je niet vergist!

Mijn vergissing. Toen ik mijn ps5 ging bestellen bij game mania (vorig jaar in oktober) had ik nog een cadeaubon van 100€ liggen.
Deze was dacht ik nog 2tal weken geldig op dat moment.
Omdat ik games te duur vind ik de game mania bleef de bon maar liggen.
Toen had ik 50 euro betaald om te reserveren en ook mijn cadeaubon afgegeven.

In feite heb ik dus al 150 euro betaald.
Staat ook zo op mijn kasticket.

street11

Legacy Member
Infreno zei:
Net zelf ook even teruggebeld naar Dreamland Leuven.

Vandaag zijn de reserveringen blijkbaar afgesloten op 1250 consoles. Deze zouden aankomen op 13/11 in het depot te Halle en van daaruit verdeeld worden naar de verschillende winkels voor release op 19/11. Morgen zijn er nog 850 consoles beschikbaar voor online reservatie. Deze zouden pas beschikbaar zijn voor levering rond 20/12.

Volgens deze brave man zouden ook de telefonische reservaties vandaag/morgen een mail moeten krijgen met bevestiging. Op dag van release een SMS.
Bedankt voor de info! Toch blij dat ik gebeld heb dan deze ochtend.

Zal het hier dan maar in de gaten houden wanneer iedereen zijn mail krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan