Archief - GTA V Verwachtingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karre

Legacy Member
fabulous233 zei:
Als ze het zo gaan spelen zullen ze geen cent van mij zien. Hun pc fans in de koude laten staan en dan nog verwachten dat we het kopen als ze het ooit uitbrengen? Voor wat hoort wat. Een console versie koop ik evenmin. (heb zelf geen console)

Moest iedereen zo denken ga je in de toekomst GTA voor op de PC zeker op je buik kunnen schrijven.

sneax

Legacy Member
Tzal uiteindelijk wel voor pc uitkomen zeker, dan moeten we maar wachten dat was toch bij de meeste andere gta's net hetzelfde.

w3bb3r

Legacy Member
gta v op ps3 of pc (heb geen xbox), i dont care
ik speel het ook liever op pc, maar kan gewoon nie wachten om het te spelen en daarom zal ik het preorderen op ps3 :p

al dat gezaag..

wees blij dat ze er ene uitbrengen :D :applause:

Romeo Carpaccio

Legacy Member
haha :D, de hysterie en euforie van pagina 11-14 van deze thread, het moment dat de trailer gereleased werd :lol:

fabulous233

Legacy Member
Karre zei:
Moest iedereen zo denken ga je in de toekomst GTA voor op de PC zeker op je buik kunnen schrijven.

Het pc-publiek is veel volwassener dan je denkt (en terecht, welke zelf-respecterende volwassene speelt console?). Moesten ze hun pc-publiek met respect behandelen en hen niet compleet negeren (zoals ze hier doen) zouden ze hun pc-sales waarschijnlijk verdubbelen. Superdwaze zet van Rockstar. Denk je nu echt dat er nog veel mensen zullen zijn die gewilllig de pc-versie zullen kopen achter dat Rockstar hen een dikke fuck you gegeven heeft? En denkt ge nu echt dat er geen pirated versie voor de consoles zal zijn ofzo? Vanaf dag 1 is da al beschikbaar. Moesten ze de pc versie samen met de consoles releasen zou da geen fuck uitmaken voor hun verkopen. De kinderen of onwetenden die niet afweten van piracy kopen het zowiezo, dus hun verkopen staan vast wat ze ook doen. De pirated versie is al vanaf dag 1 beschikbaar dus hun console versie wordt ook door een vast aantal mensen gepirated. Dus hun pc-publiek in de watten steken zou hen alleen goed uitkomen.

Kijk maar naar de makers van The Witcher 2 hun strategie om met piracy om te gaan. Ze staken hun pc-fans echt in de watten met collectors items, artbooks, soundtracks etc. Daarnaast promootten ze een non-drm beleid. Bam 1mil copies verkocht. Nog een voorbeeld: Gog.com.

Game developers verstaan tegenwoordig niemeer hoe ze met hun publiek moeten omgaan. Het enigste waar ze zich op blind staren is hun excel spreadsheeteke met de mogelijke winsten. Kan hen niet schelen of het de zoveelste iteratie is van CoD of Fifa, zolang het maar opbrengt.

CL4P-TP

Legacy Member
Allemaal goed en wel, ik zou het ook liever op releasedag voor de pc hebben, maar sinds GTA 3 (!) wordt er eerst gereleased op console en pas een (half) jaar later op pc.

Dit is dus totaal niets nieuw.

Dit levert R* sowieso ook meer geld op. De mensen die niet kunnen wachten (zoals mij en honderdduizenden anderen) gaan het simpelweg op de PS3/X360 kopen. Daar kost het spel dan nog eens een pak meer dan op de pc.

TheNarrator23

Legacy Member
fabulous233 zei:
Het pc-publiek is veel volwassener dan je denkt (en terecht, welke zelf-respecterende volwassene speelt console?).

met zo een opmerking toont ge in ieder geval hoe volwassen gij zijt.

Koonut

Legacy Member
:')

en ze doen het voor de winst, o de winst, corrupte ontwikkelaars toch! waar is den tijd dat ze het voor die rottende kindjes in afrika deden, waar is den tijd...

Black

Legacy Member
Die DLC voor GTA IV waren eerst op PC en dan pas op console, ni ?

Iig, liever een half jaar later uitbrengen en dat het tegoei draait en eruitziet, dan insta console port die op geen ballen trekt bij release zoals bij Mafia II het geval was


En voor xbox en ps3 wordt er evenveel gepiraat als op pc hoor, nuja PC wint op alle vlakken, als we daardoor een paar maandjes moeten wachten; met plezier !

Furon

Legacy Member
Black zei:
Die DLC voor GTA IV waren eerst op PC en dan pas op console, ni ?

DLC voor IV waren tijdelijk exclusief voor 360.
The Lost and Damned rond februari '09, The Ballad of Gay Tony eind oktober '09.

In april 2010 waren beide DLC tenslotte beschikbaar voor PS3 en PC.

moeder_theresa

Legacy Member
Ik eigenlijk ook.
De reden waarom er zo weinig aandacht word besteed aan pc spellen is dat de ontwikkelaars daar minder aan verdienen.
En dit komt allemaal door de mensen die daar zoveel op kopieren.
Op consoles gebeurt dit ook, maar volgens mij toch in mindere mate.

Grtz

Anoniem04

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Ik eigenlijk ook.
De reden waarom er zo weinig aandacht word besteed aan pc spellen is dat de ontwikkelaars daar minder aan verdienen.
En dit komt allemaal door de mensen die daar zoveel op kopieren.
Op consoles gebeurt dit ook, maar volgens mij toch in mindere mate.

Grtz

Een spel uitbrengen op een platform na alle hype al is gestorven gaat natuurlijk ook niet helpen.

Het is ook heel simpel om te zeggen dat elke download gelijk staat aan een verloren verkoop, want dat is gewoon niet zo. Neemt uiteraard niet weg dat PC de kleinste userbase heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan