Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brent-4

Legacy Member
Aankondiging van een nieuwe, speciale FPS voor PS4 : VizionEck.

Introducing VizionEck for PS4: An FPS with a difference - PlayStation.Blog.EuropePlayStation.Blog.Europe

The announcement trailer has a lot of secrets and game features hidden in it. If you didn’t put the clues together, I’ll help you out with some of the basics. VizionEck is technically an FPS. It has very little in common with the traditional FPS though. In the game you play as a Ranger — essentially just a cube.

He’s pretty simplistic in design, isn’t he? VizionEck’s art-style is focused on being clean and elegant. We really love the prospect of making a game that’s mathematically “exact.” Almost everything follows a strict set of rules. The resulting world feels extremely harmonious 99% of the time.

[video=youtube;LjS3Y9U5lT8]https://www.youtube.com/watch?v=LjS3Y9U5lT8[/video]

TheCeet

Legacy Member
BuYcKi zei:
Aja juist.. Ik had het ff mis op, dacht aan Whop (60 Mbps).
:p
Whop
Vroeger: 60/4Mbit/s.
nu: 80/5Mbit/s.

Whoppa:
Vroeger: 120/6Mbit/s.
Nu: 150/10Mbit/s.

Ook Fibernet XL heeft upgrade gekregen. Fluo klanten nog niet.
(eventjes volledig melden voor wie geïnteresseerd is)

Btw: wat me opgevallen is dat sinds 1.70 downloaden een stuk trager gaat. Rond de 5MB/s wat vroeger 14MB/s was.
Theoretisch gezien kan ik vanaf nu 18MB/s downloaden. Hopelijk fixen ze het in volgende FW update.

Goldrusher

Legacy Member
TheCeet zei:
Telenet heeft in alle stilte hun snelheden verhoogt.
Dit is het nu bij mij (Whoppa)
Ps: wie de nieuwe snelheden wil met wel even de modem resetten via mijn.telenet.be
Gewoon eens de stekker van de modem 10 seconden uitrekken volstaat ook hoor.

3491188516.png

schredy

Legacy Member
Goldrusher zei:
Gewoon eens de stekker van de modem 10 seconden uitrekken volstaat ook hoor.

Het kan zelfs nog eenvoudiger: ipv de stekker uit te trekken gewoon op het knopje drukken ;).

cyDIMH1.png

StanTem

Legacy Member
Modem resetten via Mijn Telenet is toch het eenvoudigst?
Ge moet daarvoor zelfs niet van uwe stoel komen :p

Goldrusher

Legacy Member
StanTem zei:
Modem resetten via Mijn Telenet is toch het eenvoudigst?
Ge moet daarvoor zelfs niet van uwe stoel komen :p
Maar reset je dan ook niet je instellingen?

StanTem

Legacy Member
Goldrusher zei:
Maar reset je dan ook niet je instellingen?

Enkele dagen geleden had ik ook het stopcontact uitgetrokken. Ik las pas later dat het ook via Mijn Telenet ging.

Als ik vlug eens kijk, zullen de instellingen inderdaad ook gereset worden.

Xtralecherus

Legacy Member
Of gewoon op een "disconnect" knop klikken? Of hebben ze dat niet bij telenet? Dan duurt dat maar 2sec fzo.. :p

TheCeet

Legacy Member
Reset via mijn telenet is eigenlijk een factory reset.
Stroom onderbreken en modem heropstarten behoud instellingen.
En had op ander forum enkel gelezen van reset. Heropstarten had ik niet leteen tegengekomen, des te makkelijker voor de mensen die het nog willen doen.

Berserk

Legacy Member
Ik ga ook geen reset via Mijn telenet doen, ik heb daar allerlei dingen ingesteld zoals port forwarding enzo. Ik heb geen zin om dat opnieuw allemaal in te typen.

Ik zal wel op het knopke duwen op de modem

TheCeet

Legacy Member
Is die op de foto de meest recenste DOC3 modem?
Bij mij is het USB 2.0 en een schakelaar om de modem uit te schakelen.
Op foto lijkt het USB3.0 en gewoon indrukknop

Brent-4

Legacy Member
Zijn er hier die veel afweten van Internet bij Telenet? Tot nu toe hebben mijn ouders (moeder) dit altijd bekeken en trok ik mij er niks van aan. Gisteren gezien dat die downloadsnelheden dus omhoog waren en dacht die van ons ook eens te testen. Kwam uit aan iets van bijna 30 Mbps voor download en 4 Mbps upload fzo dacht ik.


Ons internet is ExpressNet XL (Groovyshake+) en daarvoor betaalden we de laatste keer zo'n 55 euro. Is dit eigenlijk normaal of eerder aan de hoge kant want ik ken daar (nog) niet veel van? Lijkt mij eerder aan de hoge kant voor hetgeen we maar terugkrijgen van snelheden. We kunnen wel ongelimiteerd (of toch bijna) downloaden: tussen de 300 en 1500 GB afhankelijk van de periode (druk of minder druk).


Kan zijn dat mijn post hier niet echt past en dan verplaats ik die wel naar ergens anders op het forum.

TheCeet

Legacy Member
Die oude abo's zitten vast aan bepaalde download/upload limiet normaal. Dus je zal nooit sneller internet krijgen + hangt ook af welke modem je hebt.
Heb je ook digitale tv en/of vaste telefonie?

koolcast

Legacy Member
Geen idee in welke thread ik de filmpjes het beste kon posten... Daarom maar hier geplaatst, maar het is misschien wel het vermelden in waard in de OP van FAQ thread.

[video=youtube;InermmePbd4]https://www.youtube.com/watch?v=InermmePbd4[/video]

Brent-4

Legacy Member
TheCeet zei:
Die oude abo's zitten vast aan bepaalde download/upload limiet normaal. Dus je zal nooit sneller internet krijgen + hangt ook af welke modem je hebt.
Heb je ook digitale tv en/of vaste telefonie?

De modem is een Arris / TM402B (DOCSIS) :
Arris_TM502B.jpg


Is waarschijnlijk al een oud type :p

We hebben ook nog digitale tv (HD Digicorder) die we huren. Vaste telefonie hebben we niet, maar ik heb wel mobiele telefonie (King). Gewone kabel tv hebben we ook nog voor bij mij boven in men gameroom.

TheCeet

Legacy Member
DTV is 24eur incl kabel. En dan kan je kiezen tussen basic internet (30down 4up), internet 60 (80/5) of internet 120 (150/10)
Prijzen:
Internet 60: 47,50eur
Internet 120: 67,80
Basic: 26eur

En vrij downloaden is enkel bij 120. De andere 2 hebben limiet tot 100gb.
Dus ik denk dat je prijs/kwaliteit nu wel zeer goed zit.

schredy

Legacy Member
TheCeet zei:
Is die op de foto de meest recenste DOC3 modem?
Bij mij is het USB 2.0 en een schakelaar om de modem uit te schakelen.
Op foto lijkt het USB3.0 en gewoon indrukknop

Die hangt hier toch al een tijdje. USB is mss wel blauw, maar het zou me sterk verwonderen als het USB3 is.

Brent-4 zei:
Ons internet is ExpressNet XL (Groovyshake+) en daarvoor betaalden we de laatste keer zo'n 55 euro.

En daar moet je waarschijnlijk nog ~€13 bij tellen voor de kabel?

Ik zou zeker eens vergelijken met het huidige aanbod, bijna zeker dat je voordeel kan doen in snelheid en prijs.
Als je 'ongelimiteerd' (FUP) wil blijven hebben: Whoppa.
100GB voldoende: Whop.
Je krijgt er vaste telefonie bij, waardoor je gratis kan bellen in de daluren met de Triiing app.

'k zou zeggen: check hun site eens ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan