Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brent-4

Legacy Member
schredy zei:
En daar moet je waarschijnlijk nog ~€13 bij tellen voor de kabel?

Ik zou zeker eens vergelijken met het huidige aanbod, bijna zeker dat je voordeel kan doen in snelheid en prijs.
Als je 'ongelimiteerd' (FUP) wil blijven hebben: Whoppa.
100GB voldoende: Whop.
Je krijgt er vaste telefonie bij, waardoor je gratis kan bellen in de daluren met de Triiing app.

'k zou zeggen: check hun site eens ;).

Er komt inderdaad €12 bij voor kabel tv en dan nog eens €3 extra voor auteursrechten.

Veranderen naar iets waar vaste telefonie inzit hoeft eigenlijk niet voor ons want we hebben zelfs geen vaste telefoon meer. We gebruiken enkel nog de mobiele telefonie.

Zal het eens checken deze namiddag ;)

BuYcKi

Legacy Member
Ja, maar als je goedkoper bent met vaste telefonie er nog bij. Waarom niet he? Er zi nu zelfs 1000 minuten naar mobiele nummers ook (daluren).

Ik bekijk dit voor ons thuis ook altijd voor de nieuwe paketten en je doet altijd voordeel.

Met Whop heb je zelfs 200GB als je download van 00u tot 10u, hangt er wat van af hoeveel je nu verbruikt. Als je niet vaak boven de 150GB zit, zou ik toch Whop overwegen. Scheelt ook nog wat in prijs.

Samni

Legacy Member
koolcast zei:
[video=youtube;4RcuHkDUDaQ]https://www.youtube.com/watch?v=4RcuHkDUDaQ[/video]

>>> Volledig verslag: The PlayStation 4 hard drive upgrade guide | Eurogamer.net

Met alle respect voor zij die er een andere hdd ingestoken hebben (ik ben daar zo niet mee bezig om eerlijk te zijn) vind ik een paar seconden winst echt wel nutteloos :p
As I said, ik ken er bitterweinig van, maar is er misschien ook een serieuze winst in laadtijden ingame ofzo of is dat nog hetzelfde gebleven? Dat lijkt mij dan de enige reden om een andere HDD (buiten de grotere opslagruimte dan) te installeren.

ikbenben

Legacy Member
De hoofdreden waarom ik een andere HDD heb gestoken is om meer opslagplaats te hebben. Dat ik daarbij een snelheidswinst heb is goed meegenomen (1TB SSHD).

Brent-4

Legacy Member
BuYcKi zei:
Ja, maar als je goedkoper bent met vaste telefonie er nog bij. Waarom niet he? Er zi nu zelfs 1000 minuten naar mobiele nummers ook (daluren).

Ik bekijk dit voor ons thuis ook altijd voor de nieuwe paketten en je doet altijd voordeel.

Met Whop heb je zelfs 200GB als je download van 00u tot 10u, hangt er wat van af hoeveel je nu verbruikt. Als je niet vaak boven de 150GB zit, zou ik toch Whop overwegen. Scheelt ook nog wat in prijs.

Zal het eens bekijken. Zonder mijn mobiele telefonie komt het voor alles samen neer op zo'n €70 (internet en tv). Echt enorm veel downloaden doen we niet, maar heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel precies. Zal dit deze maand eens in de gaten houden. De enige die hier thuis download ben ik en dat is dan vooral de PS+ games die afgehaald worden. Af en toe eens een film kan ook wel, maar niet echt veel. Denk dat we niet vaak boven de 150 GB zullen zitten per maand.

StanTem

Legacy Member
BuYcKi zei:
Met Whop heb je zelfs 200GB als je download van 00u tot 10u, hangt er wat van af hoeveel je nu verbruikt. Als je niet vaak boven de 150GB zit, zou ik toch Whop overwegen. Scheelt ook nog wat in prijs.

De piek- en daluren zijn veranderd.

Piek is nu van 16 tot middernacht tijdens de week en van 12 tot middernacht in het weekend.

Bij Whop is je downloadlimiet 100 GB, dus tijdens de daluren kan je 500 GB downloaden (telt maar voor 1/5e).

Brent-4

Legacy Member
StanTem zei:
De piek- en daluren zijn veranderd.

Piek is nu van 16 tot middernacht tijdens de week en van 12 tot middernacht in het weekend.

Bij Whop is je downloadlimiet 100 GB, dus tijdens de daluren kan je 500 GB downloaden (telt maar voor 1/5e).

Zeker dat je redenering klopt? Bij Whop heb je wel een vast downloadlimiet van 100 GB dus zijn de piek- en daluren verschillend. Daluren zijn dan tussen middernacht en 10u 's morgens.

http://klantenservice.telenet.be/content/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-vast-volume

Brent-4

Legacy Member
Net even uitgerekend. Met GroovyShake+ en ons kabelabonnement betalen we bijna evenveel als voor Whoppa per jaar. Whoppa komt €33 duurder uit per jaar.

Verschil is wel dat je bij Whoppa aan 120 Mbps kan downloaden en wij met ons huidige abonnement aan 30 Mbps (groot verschil toch). Whoppa is eveneens "onbeperkt" zoals het nu is. Voor die €33 verschil kan je eigenlijk niet sukkelen om te veranderen.

Prijsverschil tussen Whop en Whoppa is dan weer een stuk groter. Whop komt €125 goedkoper uit per jaar, maar heeft dan wel dat downloadlimiet. Deze maand eens testen of we die 100GB overschrijden of niet en daarna eens beslissen :)


Kan het trouwens ook niet aan onze modem liggen dat we maar aan 30 Mbps downloaden? Ik veronderstel dat die modem nog vanuit den ouden tijd is.

TheCeet

Legacy Member
Brent-4 zei:
Net even uitgerekend. Met GroovyShake+ en ons kabelabonnement betalen we bijna evenveel als voor Whoppa per jaar. Whoppa komt €33 duurder uit per jaar.

Verschil is wel dat je bij Whoppa aan 120 Mbps kan downloaden en wij met ons huidige abonnement aan 30 Mbps (groot verschil toch). Whoppa is eveneens "onbeperkt" zoals het nu is. Voor die €33 verschil kan je eigenlijk niet sukkelen om te veranderen.

Prijsverschil tussen Whop en Whoppa is dan weer een stuk groter. Whop komt €125 goedkoper uit per jaar, maar heeft dan wel dat downloadlimiet. Deze maand eens testen of we die 100GB overschrijden of niet en daarna eens beslissen :)
Tip: Je kan perfect zelf een modemswap doen ipv dat er technieker langs komt die je waarschijnlijk hoeft te betalen.
Is zeer makkelijk. Is eigenlijk gewoon wat kabels uit de ene steken en terug in de andere + je gaat ook wat minder kabels en bakjes hebben. Waarschijnlijk heb je momenteel modem + switch + router. Dat allemaal gaat vervangen worden door gewoon 1 nieuwe modem (modem & router in 1)
Gewoon langsgaan in Telenet center en daar verander je van abonnement en je krijgt meteen zo'n self starter box mee naar huis :)

Brent-4

Legacy Member
TheCeet zei:
Tip: Je kan perfect zelf een modemswap doen ipv dat er technieker langs komt die je waarschijnlijk hoeft te betalen.
Is zeer makkelijk. Is eigenlijk gewoon wat kabels uit de ene steken en terug in de andere + je gaat ook wat minder kabels en bakjes hebben. Waarschijnlijk heb je momenteel modem + switch + router. Dat allemaal gaat vervangen worden door gewoon 1 nieuwe modem (modem & router in 1)
Gewoon langsgaan in Telenet center en daar verander je van abonnement en je krijgt meteen zo'n self starter box mee naar huis :)

Staat op website dat de installatie van Whoppa gratis is dus waarom zou je die gast niet laten komen en het laten doen? :p

TheCeet

Legacy Member
Brent-4 zei:
Staat op website dat de installatie van Whoppa gratis is dus waarom zou je die gast niet laten komen en het laten doen? :p

Kan goed zijn dat het enkel voor nieuwe klanten is he :)
Best goed informeren op voorhand.

En ivm je modem: ja die ga natuurlijk niet zo snel zijn dan de nieuwe.
Maar een abonnement is gelinkt aan een bepaalde snelheid. Dus als je nieuwe modem bij je thuis ga installeren zal je nog steeds surfen tegen 30Mbps.

Edit: Algemene voorwaarden:
"Ben je een bestaande Telenet-klanten die een Telenet Whoppa neemt met 3 diensten, waarvan minstens één nieuwe dienst als onderdeel van de Telenet Whoppa, dan geniet je van gratis Comfort-installatie van €85 exclusief eventuele meerkost op de installatie en gratis activering t.w.v.€ 50."

Dus ge ga dan toch nog 50EUR moeten dokken :D
Ik denk als je het zelf doet dat het gewoon gratis is.
3 jaar geleden ook eens ons oud abonnement vervangen door een recent, wat goedkoper uitkwam zelfs.

Brent-4

Legacy Member
TheCeet zei:
Kan goed zijn dat het enkel voor nieuwe klanten is he :)
Best goed informeren op voorhand.

En ivm je modem: ja die ga natuurlijk niet zo snel zijn dan de nieuwe.
Maar een abonnement is gelinkt aan een bepaalde snelheid. Dus als je nieuwe modem bij je thuis ga installeren zal je nog steeds surfen tegen 30Mbps.

Edit: Algemene voorwaarden:


Dus ge ga dan toch nog 50EUR moeten dokken :D
Ik denk als je het zelf doet dat het gewoon gratis is.
3 jaar geleden ook eens ons oud abonnement vervangen door een recent, wat goedkoper uitkwam zelfs.

En volstaat 30 Mbps eigenlijk om deftig te kunnen gamen? Of maakt die 60 Mbps wel degelijk veel verschil uit?

Furon

Legacy Member
Brent-4 zei:
En volstaat 30 Mbps eigenlijk om deftig te kunnen gamen? Of maakt die 60 Mbps wel degelijk veel verschil uit?

30 Mbps is meer dan voldoende. Of het nu 20, 30, 50 of 100 Mbps is, dat maakt niets uit voor online gaming. Een zo laag mogelijke ping in combinatie met een wired connection of goed wifi-signaal is belangrijk.

Xhizor

Legacy Member
30 Mps is meer dan genoeg toen ik draadloos speelde had ik amper 2,5 Mpbs download snelheid en had ook niks van lag. Je hebt misschien wel meer kans op een disconnect maar het is zeker te doen

TheCeet

Legacy Member
Enige verschil zal hem zitten in het downloaden van content uit PS Store.
Dat zal dan 3,75 MB/s zijn. Moest je 60Mbps hebben is dat dan 7,50MB/s. Je moet gewoon wat langer wachten :D

Brent-4

Legacy Member
Furon zei:
30 Mbps is meer dan voldoende. Of het nu 20, 30, 50 of 100 Mbps is, dat maakt niets uit voor online gaming. Een zo laag mogelijke ping in combinatie met een wired connection of goed wifi-signaal is belangrijk.

Speel altijd met kabel op mijn playstations dus dat probleem met de Wifi heb ik nooit gekend :p

Hebben beslist om gewoon voor het Basic Internet en TV te gaan. Snelheden blijven hetzelfde als nu, maar we besparen wel een pak geld op een jaar. Bedankt voor jullie advies! ;)

BuYcKi

Legacy Member
Brent-4 zei:
Zal het eens bekijken. Zonder mijn mobiele telefonie komt het voor alles samen neer op zo'n €70 (internet en tv). Echt enorm veel downloaden doen we niet, maar heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel precies. Zal dit deze maand eens in de gaten houden. De enige die hier thuis download ben ik en dat is dan vooral de PS+ games die afgehaald worden. Af en toe eens een film kan ook wel, maar niet echt veel. Denk dat we niet vaak boven de 150 GB zullen zitten per maand.

Ga naar mijn.telenet.be en daar kan je u verbruik van de afgelopen maanden zien.

Brent-4

Legacy Member
BuYcKi zei:
Ga naar mijn.telenet.be en daar kan je u verbruik van de afgelopen maanden zien.

Heb ik ondertussen al gedaan. Zitten momenteel aan 25GB, maar dat komt vooral door Puppeteer (11GB), Dead Nation (4GB) en nog wat andere updates die ik allemaal opnieuw moest doen door de nieuwe PS4. Met 100GB zullen we zeker wel toekomen :)

BuYcKi

Legacy Member
Inderdaad. En als je een nieuwe modem nodig gaat hebben, gaan ze u die geven (gratis). Vraag het gewoon allemaal voor het zekerste als je beslist om te veranderen..
:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan