Archief - thread voor allerlei nieuws en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
StanTem zei:
Goed bezig! Ge zijt er precies wel strenger op geworden, want lachen mag blijkbaar niet meer :p

12 kg hier nu en net 12 weken bezig.

Kwas cool aan het doen :p

Jonas89

Legacy Member
StanTem zei:
Goed bezig! Ge zijt er precies wel strenger op geworden, want lachen mag blijkbaar niet meer :p

12 kg hier nu en net 12 weken bezig.

2 jaar bezig, 0,0 resultaat

En laat bijna alles; max. 1 frisdrank/dag, 2l water/dag, 2 keer per week hometrainer, veel minder eten dan vroeger...

Loop er zelf soms duizelig van van weinig te eten :( :(

sele

Legacy Member
Ik ben al 5weken bezig en +5 kilo

Ik eet meer koekjes en drink veel alcohol en sport niet en toch bij komen :unsure:

Gentei

Legacy Member
Jonas89 zei:
2 jaar bezig, 0,0 resultaat

En laat bijna alles; max. 1 frisdrank/dag, 2l water/dag, 2 keer per week hometrainer, veel minder eten dan vroeger...

Loop er zelf soms duizelig van van weinig te eten :( :(

Wat eet je wel?
Hometrainer elke dag of 5 dagen met 30mim.

ikbenben

Legacy Member
Jonas89 zei:
2 jaar bezig, 0,0 resultaat

En laat bijna alles; max. 1 frisdrank/dag, 2l water/dag, 2 keer per week hometrainer, veel minder eten dan vroeger...

Loop er zelf soms duizelig van van weinig te eten :( :(

Te weinig eten is ook niet goed. Je moet het juiste aantal voedingsstoffen binnen hebben om gezond te zijn.

Best is ook van uw maaltijden te spreiden over meerdere kleine maaltijden per dag ipv 2 waarmee je je vol eet.
Tussendoortjes als zelf gemaakte soep of een stuk fruit is ook zeer goed.

Ik ben nu toch al 2kg kwijt op ongeveer 2 weken. Ben totaal gestopt met snoepen en chips eten.
Beweging is gewoon die die ik heb op mijn werk.

koolcast

Legacy Member
Gentei zei:
Hometrainer elke dag of 5 dagen met 30mim.

H.I.I.T, bijvoorbeeld 10 keer 1 minuut sprinten opgevolgd door 30 seconde wandelen, geeft meer en sneller resultaat dan langdurige cardio op relatief laag inspanningsniveau ;)

Gentei

Legacy Member
koolcast zei:
H.I.I.T, bijvoorbeeld 10 keer 1 minuut sprinten opgevolgd door 30 seconde wandelen, geeft meer en sneller resultaat dan langdurige cardio op relatief laag inspanningsniveau ;)

Ja maar niet aan te raden voor mensen zonder goede conditie....

Xtralecherus

Legacy Member
Beste resultaat is nog altijd veel gaan lopen en of andere sporten te doen. :p Ik doe momenteel ook niets van sport :D kzou beter terug iets doen mja tijd hé :D. Het is niet zo dat ik echt dik ben alleen mijn buik mag er toch een 3 tal kilo af. Mss iets minder cola/chips/koeken vreten, kzit ook wel veel dusja :p.

Jonas89

Legacy Member
Gentei zei:
Wat eet je wel?
Hometrainer elke dag of 5 dagen met 30mim.

Niet zo veel eigenlijk; kga het niet exact beschrijven, maar snoep/koeken/chips is lang geleden. Meestal Appel/banaan/kiwi in de plaats

Mijn warme maaltijd is altijd een normale portie. 1 frisdrank blikje per dag (en is meestal zero/light). Frieten max. 1 per week.

ikbenben zei:
Te weinig eten is ook niet goed. Je moet het juiste aantal voedingsstoffen binnen hebben om gezond te zijn.

Best is ook van uw maaltijden te spreiden over meerdere kleine maaltijden per dag ipv 2 waarmee je je vol eet.
Tussendoortjes als zelf gemaakte soep of een stuk fruit is ook zeer goed.

Ik ben nu toch al 2kg kwijt op ongeveer 2 weken. Ben totaal gestopt met snoepen en chips eten.
Beweging is gewoon die die ik heb op mijn werk.

Hometrainer is 2X per week 30 min. (soms iets langer) Redelijke weerstand. zweet toch redelijk goed.

Gohja, eigenlijk moeten de kilo's er niet perse af. Belangrijkste is dat ik gezonder leef dan vroeger.

zeg Stoeri, zo 'dik' ben je toch niet als ik u de laatste keer heb gezien in Mei ? op bevel van madam ofzo :p

Jonas89

Legacy Member
Kiiilerke zei:
2 keer 30 min das niks eh :p wa doede als werk ? neerzitten of bewegend

Kan zijn dat het 3 keer per week ook is (meer in de winter dan), voor mij is dit al genoeg hoor.

Ik ken genoeg mensen die vermagerd zijn door alleen minder te eten, water drinken. 0,0 van sport.

Voor mij persoonlijk zit ik aan m'n limiet van alles te laten.

ikbenben

Legacy Member
Jonas89 zei:
Meestal Appel/banaan/kiwi in de plaats

Mijn warme maaltijd is altijd een normale portie. 1 frisdrank blikje per dag (en is meestal zero/light). Frieten max. 1 per week.

Hometrainer is 2X per week 30 min. (soms iets langer) Redelijke weerstand. zweet toch redelijk goed.

Gohja, eigenlijk moeten de kilo's er niet perse af. Belangrijkste is dat ik gezonder leef dan vroeger.

3 fruitsoorten laat je best vallen voor te vermageren en dat zijn banaan, peren en druiven.

Dat is al in orde. Goede porties zijn 1/4 vlees, 1/4 koolhydraten (aardappelen, rijst,...) en 2/4 groenten.
Minstens 3x vis per week (liefste vetten voor het hoge omega 3 gehalte) zoals zalm, makreel, tonijn,...
Vlees liefst mager en wit en een portie van +-100g, vis mag een portie van 150g zijn.

Beter kwaliteit dan kwantiteit. Dus beter 7 x 10min dan 2x 30min.

Dat is idd het belangrijkste. Zolang je een gezonde bmi hebt (is wel maar een richtwaarde) ben je al ok. Enkel visceraal vet (rond de buik) is gevaarlijk omdat dit overzet op de organen welke op termijn schadelijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan