Archief - Uw laatste retro-aankoop - Part III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ringo

Legacy Member
@gethez: Als jij je er goed bij voelt is er niet echt een probleem. Maar in het vervolg misschien eerst even rondkijken? Ik denk dat je zeker 50% te veel hebt betaald.

(ik ga wel afzien van een heel discours over waarom dit een probleem is voor ons, verzamelaars)

GETHEZ

Legacy Member
Ringo zei:
@gethez: Als jij je er goed bij voelt is er niet echt een probleem. Maar in het vervolg misschien eerst even rondkijken? Ik denk dat je zeker 50% te veel hebt betaald.

(ik ga wel afzien van een heel discours over waarom dit een probleem is voor ons, verzamelaars)

ik voel er mij eigenlijk niet goed bij: maar het geld is uitgegeven... ik schrok vooral toen ik alles eens optelde voor mezelf... je hebt idd wel gelijk... en het rare is dat ik doorgaans me niet zo laat rollen... toch niet in deze mate...)

maar ik wou alles idd te snel direct hebben... :doh:

highlandcattle

Legacy Member
tumblr_mku6thh4bD1s2df8po1_1280.jpg

van de voorbij weken. Vooral van ebay maar ook wat van in Gent rond te lopen

retrogamingfun

Legacy Member
Thin Liz zei:
Bedoelen jullie nou dr. Retro? :unsure:

nee , zo een lange smalle. meestal smorgens al met een biertje in de hand en van links naar rechts waggelend over de markt.
overal vragen heb je games bij en als ze hem iets aanbieden :ho dat is oud dat is bijna niks waard
maar als hij het verkoopt is het ineens goud waard.
heb er ooit eens ambras mee gehad toen ik in een doos met nes games stond te kijken , toen ik vroeg aan de verkoper hoeveel het was zei die 3 euro per stuk , ik had niet gezien dat hij achter mij stond , zo rap hij kon zei hij : ik neem ze allemaal.... gelukkig was de verkoper eerlijk en zei hij , die jongen was hier wel eerst , normaal zou ik ze uitgekozen hebben maar voor hem te kloten alleen al heb ik ze allemaal meegenomen :lol:
en hij :angry::confused::cry::doh:

Yuri

Legacy Member
retrogamingfun zei:
typisch als je die ziet smorgens en de mensen zijn nog aan het uitpakken.
dan gaat ie van kraam tot kraam : "heb je games bij" :)
heb vorig jaar ps1 suikoden voor zijn neus opgeraapt aan 3 euro , je moest zijn gezicht zien.
:cry:

Het is echt een arrogante zak, al is zijn repertoire toch al gelukkig serieus geminderd. Ma bon, vlugger dan hem zijn is de enige oplossing die er is...

Thin Liz zei:
Bedoelen jullie nou dr. Retro? :unsure:

Nope, nog een andere hollander...

retrogamingfun zei:
nee , zo een lange smalle. meestal smorgens al met een biertje in de hand en van links naar rechts waggelend over de markt.
overal vragen heb je games bij en als ze hem iets aanbieden :ho dat is oud dat is bijna niks waard
maar als hij het verkoopt is het ineens goud waard.
heb er ooit eens ambras mee gehad toen ik in een doos met nes games stond te kijken , toen ik vroeg aan de verkoper hoeveel het was zei die 3 euro per stuk , ik had niet gezien dat hij achter mij stond , zo rap hij kon zei hij : ik neem ze allemaal.... gelukkig was de verkoper eerlijk en zei hij , die jongen was hier wel eerst , normaal zou ik ze uitgekozen hebben maar voor hem te kloten alleen al heb ik ze allemaal meegenomen :lol:
en hij :angry::confused::cry::doh:

:niceone:

Nirron

Legacy Member
Hollander heeft mij recent wel verbazend genoeg een goede deal aangeboden. €25 voor 2 games die anders op eBay voor zo'n €25+ stuk gaan.
Af en toe zal je er wel eens iets leuks vinden voor een menselijke prijs (maar ja wat geeft hij er zelf voor), maar zijn manier van handelen vind ik niet correct.

SegaScope3D

Legacy Member
Ik heb vorige zomer ook zelf eens op een rommelmarkt gestaan en hij liep er ook weeral rond. Vanaf het eerste tot het laatste spel dat hij prijs vroeg heb ik 3X meer gevraagd en toch blijven proberen é :doh: Ik gooi ze nog liever weg of geef ze gratis aan iemand die er om geeft. Wat ik ook grappig vind is dat als je bij hem prijs vraagt alles zo duur is dat hij voor alles wat je vraagt iedere keer een hele uitleg klaar heeft om zichzelf te verantwoorden. Dan weet je dat er iets mis is :lol:

Thin Liz

Legacy Member
Toch steeds een paar games bij je collectie die wel nice zijn, voor mij dan, dr. Retro (zoals nu Heretic 2). Maar ik mis nog altijd een big box versie van de 'classic' oldies zoals Wolfenstein 3D of Doom (2) (waarschijnlijk zeer duur of bijna onvindbaar). Of om geen FPS te zijn: Mortal Kombat, Falcon, Test Drive... Maar dat is persoonlijke smaak soms ;)

Claudio VO

Legacy Member
Dr.Retro. ik zie dat je ook een beetje dubbele / duurdere games bij(op)koopt. waarschijnlijk om je komende aankopen te financieren ? ieder dat recht natuurlijk.

en ook behandel je games ; alsof ze een hoop plastic zijn . baf - baf - baf - dit - dat ---baf --( tijdens je voorstelling ).....en ook véél geschonden items. ( doosjes kapot , label verweerd ...) niet echt verzamelbaar dus. kzou dan ook eens willen de staat van de discs gezien hebben....

ieder zijn hobby , en bezigheid natuurlijk. maar this niet zoals ik me zie als verzamelaar.

mss. , gaan collega's me nu tegenspreken ( en zelfs afbreken ). maar da's daarom een forum :p

kweet echt niet waar je heenwil ?

retrogamingfun

Legacy Member
Claudio VO zei:
Dr.Retro. ik zie dat je ook een beetje dubbele / duurdere games bij(op)koopt. waarschijnlijk om je komende aankopen te financieren ? ieder dat recht natuurlijk.

en ook behandel je games ; alsof ze een hoop plastic zijn . baf - baf - baf - dit - dat ---baf --( tijdens je voorstelling ).....en ook véél geschonden items. ( doosjes kapot , label verweerd ...) niet echt verzamelbaar dus. kzou dan ook eens willen de staat van de discs gezien hebben....

ieder zijn hobby , en bezigheid natuurlijk. maar this niet zoals ik me zie als verzamelaar.

mss. , gaan collega's me nu tegenspreken ( en zelfs afbreken ). maar da's daarom een forum :p

kweet echt niet waar je heenwil ?


dat baf - baf - baf - baf kan ik beamen dat dit niet zo is , als je een video maakt dan is het geluid veel sterker dan het in werkelijkheid is. als je iets gewoon op tafel neerlegd klinkt het direct als baf ik smijt het daar maar dat is niet zo.
ik schrok daar ook van toen ik een eerste video maakte dat het was alsof je het daar zomaar gooit , maar dat is dus niet zo , het geluid is gewoon veel sterker bij opname.

sluysen

Legacy Member
Dat eerste pakje psx games :drool:

Tombi 1 & 2. In the wild gevonden of op een beurs ofzo?

Nirron

Legacy Member
Game Gear (los, met plastic doosje)

- Hurricanes
- Strider Returns
- Robocop vs Terminator
- James Pond 2
- Power Rangers Movie
- Desert Speedtrap
- Bonkers Wax Up!
- Battletoads
- Aladdin
- The Terminator
- Ariel the Little Mermaid
- Super Off Road
- Sega Game Pack 4 in 1
- Hook
- Vr Troopers
- Asterix and the secret mission

In een Kringwinkel. Hebben mij verteld dat er al een paar verkocht waren.
Waarschijnlijk gewoon iemand de Sonic games en de GameGear gekocht en de rest laten liggen.

Edit: I know.. no pics = boring! maar zit momenteel zonder digitale camera.

Private Joker

Legacy Member
Hurricanes en Bonkers zijn zeer zeldzaam CIB, cart only ook uncommon dus zeker mooie pakketje. Hoeveel heb je ervoor betaald? Cart only GG games zijn meestal rond de 2-4 Euro in winkels die er iets of wat van kennen.

Nirron

Legacy Member
Ja heb ook €2 stuk betaald. Hun prijs is €0,75 opgeslagen tegen vorig jaar.
Moet mij eens zo'n Majesco Game Gear aankopen die schijnt beter te zijn..

Mijn originele werkt van geen kanten meer. Klein beetje beeld nog, maar geen geluid.
Een andere die ik gekocht heb daarvan is het geluid goed, maar bij elke knop druk zie je het in het scherm.

Op internet staat er veel info hoe je het makkelijk zelf kan repareren, maar de tijd er nog niet voor genomen.

vidiot

Legacy Member
highlandcattle zei:
van de voorbij weken. Vooral van ebay maar ook wat van in Gent rond te lopen

Toffe aankopen, Lost Highway/Mars Attacks is nice, en Atomic Runner :applause:! En die Oh Mummy ook wel, heb hem niet gekocht omdat het er niet echt boeiend uitziet, maar als verzamelaar zou ik het wel moeten doen :). Hoeveel heb je die betaald en waar gekocht?

Bucht.

Legacy Member
Niet alles is retro, maar wel allemaal te goedkoop om te laten liggen:
2mhc6df.jpg

highlandcattle

Legacy Member
vidiot zei:
Toffe aankopen, Lost Highway/Mars Attacks is nice, en Atomic Runner :applause:! En die Oh Mummy ook wel, heb hem niet gekocht omdat het er niet echt boeiend uitziet, maar als verzamelaar zou ik het wel moeten doen :). Hoeveel heb je die betaald en waar gekocht?

Bedankt!
Atomic runner is echt een bangelijk spel een soort cross over tussen contra en moon patrol, zeker de moeite waard.
Oh mummy heb ik gewoon bij de makers gekocht 1985alternativo, ik had in januari gevraagd of ze nog een kopietje op stock hadden eh twee maanden later mailde hij mij dat hij nog enkele reserve kopieen had. Ik heb er 24, 95 voor betaald.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan