Rage
Legacy Member
TOMMYGUN zei:Tuurlijk weet ik wel dat er mogelijkheden zijn om Doom op een moderne PC te spelen. Daar hou ik me echter niet mee bezig. De magie zit 'm net in het gamen met de echte hardware van die tijd. Noem mij een purist maar voor mij is retro-gamen nou net dat je ook daadwerkelijk de middelen gebruikt die er toen waren.
Het is idd zo dat source ports zoals ZDoom veel meer veranderen dan je denkt. Bijna niets is echt juist. Graphics, sound (vooral muziek dan) en het gedrag van de wapens, AI enz..
Zelfs de originele Doom.exe in dosbox opstarten + een CRT filter om een CRT scherm te emuleren gaat nooit correct zijn.
Maar persoonlijk vind ik het goed genoeg.
In tegenstelling HAAT ik om Snes games te spelen met een emulator. Dat moet ook met een echte SNES gebeuren!
edit:
Ik speel vooral retro dosgames, en het is om die reden dat ik nog altijd een 19" scherm gebruik. Dat is voor mij het maximum voor goed te kunnen genieten van een DOS game in full screen



)
Wel veeeel te veel speelgoed voor de kinderen
