Archief - Uw laatste retro-aankoop - Part III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rage

Legacy Member
TOMMYGUN zei:
Tuurlijk weet ik wel dat er mogelijkheden zijn om Doom op een moderne PC te spelen. Daar hou ik me echter niet mee bezig. De magie zit 'm net in het gamen met de echte hardware van die tijd. Noem mij een purist maar voor mij is retro-gamen nou net dat je ook daadwerkelijk de middelen gebruikt die er toen waren.

Het is idd zo dat source ports zoals ZDoom veel meer veranderen dan je denkt. Bijna niets is echt juist. Graphics, sound (vooral muziek dan) en het gedrag van de wapens, AI enz..

Zelfs de originele Doom.exe in dosbox opstarten + een CRT filter om een CRT scherm te emuleren gaat nooit correct zijn.

Maar persoonlijk vind ik het goed genoeg.

In tegenstelling HAAT ik om Snes games te spelen met een emulator. Dat moet ook met een echte SNES gebeuren!

edit:
Ik speel vooral retro dosgames, en het is om die reden dat ik nog altijd een 19" scherm gebruik. Dat is voor mij het maximum voor goed te kunnen genieten van een DOS game in full screen

biotek

Legacy Member
ik moet toegeven dat doom 1 en 2 op de ps3 met controller spelen toch nog echt goed is (doom 3 bfg edition bevat deze) en de sfeer blijft tijdloos

laatste aankoop :

ace combat the belkan war (ps2)
mission impossible ( psx )

sluysen

Legacy Member
Rage zei:
Het is idd zo dat source ports zoals ZDoom veel meer veranderen dan je denkt. Bijna niets is echt juist. Graphics, sound (vooral muziek dan) en het gedrag van de wapens, AI enz..

Zelfs de originele Doom.exe in dosbox opstarten + een CRT filter om een CRT scherm te emuleren gaat nooit correct zijn.

Maar persoonlijk vind ik het goed genoeg.

In tegenstelling HAAT ik om Snes games te spelen met een emulator. Dat moet ook met een echte SNES gebeuren!

edit:
Ik speel vooral retro dosgames, en het is om die reden dat ik nog altijd een 19" scherm gebruik. Dat is voor mij het maximum voor goed te kunnen genieten van een DOS game in full screen

ik heb een oude pentium 4 laptop (win xp) om oude games te spelen en het enige dat daarmee problemen geeft is het geluid. Die spellen vragen meestal welke geluidskaart je hebt, en als ik dan "none" of "pc speakers" ofzo kies is het geluid echt crappy. verder bolt alles vlot :p

Thin Liz

Legacy Member
biotek zei:
ik moet toegeven dat doom 1 en 2 op de ps3 met controller spelen toch nog echt goed is (doom 3 bfg edition bevat deze) en de sfeer blijft tijdloos

Geef mij maar het keyboard :p

Thin Liz

Legacy Member

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Theme Hospital big box (4 euro)
C&C: Tiberian Sun big box (5 euro)
Boxed GBA (4 euro)

Heb deze week es een SNES-emulator op mijn iPad gezet, dan mijn PS3-controller ermee verbonden en naar mijn TV verzonden via Apple TV. Nu kan ik alles op mijn tv spelen met mijn PS3-controller zonder altijd maar men SNES te moeten boven halen :D

Espe

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Heb deze week es een SNES-emulator op mijn iPad gezet, dan mijn PS3-controller ermee verbonden en naar mijn TV verzonden via Apple TV. Nu kan ik alles op mijn tv spelen met mijn PS3-controller zonder altijd maar men SNES te moeten boven halen :D

Dit heeft mij net overtuigd om een tablet te kopen. :lol:

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Kdacht ook wel meteen van: Fuck, waarom heb ik dat niet vanaf dag 1 gedaan :p
Ge kunt ook alles saven dus games die werken met codes zoals Theme Park bvb kan je gewoon doorspelen nadat je 2 uur Street Fighter of Secret of Mana gespeeld hebt.

Sibberke

Legacy Member
Gisteren Dreamfall: The Longest Journey gekocht op GOG.com. Digitaal dus, maar wel perfect werkend op win7. Zo retro (2006) is het nog niet in vergelijking met sommige andere zaken hier, maar ik ben er wel blij mee dat ik het eindelijk heb na The Longest Journey een tijdje geleden uitgespeeld te hebben. Nu nog zorgen dat ik het uitgespeeld heb tegen dat Dreamfall Chapters uitkomt.

Rocknsad

Legacy Member
hey, kom net terug van de grootste rommelmarkt van vlaanderen in welle... Veel retro gezien (wel ook veel opkopers tussen). Dus voor wie nog niets te doen heeft vandaag.



Ik verzamel niet meer dus niets gekocht :) Wel veeeel te veel speelgoed voor de kinderen :p

space79

Legacy Member
Update van de laatste 2 weken (kwaliteit van de foto's is minder...gsm)

Game Boy...met Burai Fighter heb ik eindelijk terug alle spellen uit me jeugd

Mega Drive/32X...nog 10 spellen te gaan (1 voor 32x als je "the big 3" uk only games niet meerekent) :evil:

Saturn...groot lotje op de kop kunnen tikken met een aantal serieuze toppers erbij. Vooral blij met Riven in zeer goede staat

EN TENSLOTTE...LAAADYYY's AND GENTLEMAAAAN!!!...De kerstman uit Zweden is dit jaar heel vroeg (met dank aan Thomas aka Private Joker...you made me a very happy man :doc: )

Daimakaimura

Legacy Member
nice, hoeveel hebde die saturn games betaald :p
die saturn bomberman ... blink blink ^^

beste bomberman ooit

space79

Legacy Member
er zitten nog een 15-tal andere spellen bij, boxed rf, 2 boxed 3rd party controllers, boxed multitap, boxed memory card en natuurlijk een boxed saturn samen voor 370€ (vooral door deep fear, riven, bomberman en megaman is het zo "duur")

kunkknuckle

Legacy Member
eens naar de rommelmarkt te Welle geweest, toch niet ver van mijn deur

het volgende heb ik opgepikt (wel voor betaald he)

voor de sega master system

wonderboy III, the dragon's trap compleet 12 euro
Alex kidd: high tech world genen manual 7 euro
Alex kidd in shinobi world compleet 10 euro
ghouls'n ghosts compleet voor 5 euro

voor den pc

big box compleet deus ex voor nen 1 euro

een vruchtbare oogst :):):)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan