Na 178 uur spelen dan toch ook de handdoek in de ring geworpen...Ik heb dan nog het geluk gehad hier niet voor te hoeven betalen, allé rechtstreeks toch niet. Ik kan de frustratie van vele mensen wel begrijpen. Vele hebben immers lang tot zeer lang D2 gespeeld en hebben echt jaren naar dit D3 uitgekeken. Als dit het resultaat is van 6 jaar hard werken voor een top bedrijf als Blizzard... dan stel ik mij toch vragen :ironic:
Het spel is qua graphics best mooi, en net als altijd zorgt Bliz ervoor dat ge gene super pc moet hebben om mee te kunnen. De speelstijl is vlot en ja eerlijk...best verslavend

Dat de methode van de skill's eenvoudiger is dan bij D2...daar valt nog mee te leven. Maar dan zijn er toch dingen die mij als dusdanig beginnen storen.
Ik heb dus na 178 uur spelen, nagenoeg nada niks zero fatsoenlijke loot gehad. Ik heb de proef op de som genomen en ben terug begonnen op D2 en binnende 20 uur had ik al 2 behoorlijke groene set items om het lijf en blauwe magic gear om u tegen te zeggen. In D3 heb ik nagenoeg alles moeten kopen op het AH tegen belachelijk hoge prijzen (gold wel te verstaan). En daar wringt bij mij dan toch het schoentje, en dit is wat ik er persoonlijk van denk.
Blizzard heeft met de jaren tal van topgames op ons los gelaten en al deze spellen zijn heden ten dagen nog extreem populair. Denk maar aan StarCraft (1) dat in Azië nog steeds een immense aanhang heeft, zelfde voor Warcraft III. Met de komst van StarCraft II is de server onderhoud kost enorm gestegen en Blizzard heeft slechts 1 melkkoe WOW...daar zitten 10.000.000 betalenden die heel deze constructie moeten financieren. Maar er schuilt een gevaar...deze koe is al bijna 8 jaar oud en ze gaat achteruit met melk geven...D3 releasen is niet zo maar een optie want ze kunnen geen maandelijkse bijdrage vragen voor deze game...de game community zou dat nooit pikken. Dan gaat er al een tijd een gerucht dat Blizzard aan een nieuwe MMORPG aan het werken is. Hoe ga je dat oplossen om te releasen...WOW en de nieuwe game op maandelijkse kosten...zeer gevaarlijk, hoeveel mensen gaan dubbel betalen? F2P is geen optie, de ontwikkelkosten liggen gewoon veel te hoog om dat met wat prullen content terug te verdienen. Je moet iets hebben dat niemand heeft, wat geld opbrengt en dat de gamers willen slikken.
EEN REAL MONEY AH...maar dat is nog nooit getest...dus zoeken...Wat zit er nog in de kast? Tadaa....Diablo III voor 3/4 afgewerkt! ideaal om een AH in te stoppen en te testen...eerst voor gold dan voor real $$$$ en we laten de gamers in de waan dat ze er zelf ook aan kunnen verdienen. met veel tam tam hebben ze diablo III met een hype sausje overgoten en op ons los gelaten. Wij hebben da gewoon gretig aangepakt en nen hoop gamers die nooit D2 gegamed hebben moesten gewoon mee op de kar springen om niet als idioot versleten te worden...Iedereen Diablo III
Als dit AH goed zou werkt, want zeker weten we dit nog niet dan kan Blizzard idd bakken $$$ verdienen. Stel je voor dat ze ooit WOW moeten inruilen voor een andere MMORPG en WOW F2P zou worden, dan kunnen ze ook daar een real money ah inlassen. In de eerste 2 jaren zullen er zeker enkele miljoenen fans blijven plakken op WOW en de hoge server kost is dan grotendeels gedekt met nog extra winst in het verschiet...
Dus D3 is spijtig genoeg veels te snel op de markt gegooit (daar zal activision voor veel $$$ tussen zitten). Getuige daarvan zijn de vele errors tijdens de eerste dagen... Blizzard heeft nu toch wel ervaring genoeg denk ik als het op "veel volk op onze servers" aan komt. De loot ballans is gewoon slecht...en kom aub niet zeiken dat dit nu eenmaal bij Diablo hoort... D3 is gewoon gold farmen en kopen en verkopen op het AH, niet meer en niet minder. Kan mij iemand het nut van zelf dingen craften bij de bs uitleggen? Nee want dit is totaal nutteloos...waarom farm je pas recepten op inferno die dan 20-30 lvl's lager liggen en die zoveel aan matriaal en vervaardiging kosten en dan totaal geen zekerheid bieden dat ge ze ook kunt gebruiken :doh:
Gems craften heeft nog wat nut, maar ge krijgt ze met hopen tijdens het spel en ge kunt ze vaak goedkoper kopen dan zelf maken...die super gems die ge dan nodig hebt koopt ge weeral maar beter op het AH en eenmaal gekocht neemt ge ze gewoon mee door naar de volgende gear... De repair kosten liggen als ge tegenslag hebt hoger dan da ge kunt farmen, daar zit dan mss nog wat uitdaging in, maar na 178 uur heb ik er toch mijne buik van vol

ad:
Bliz...kijk eens bv naar "Path of Exile" da zijn 18 mensen die ooit D2 fan waren en zelf begonnen zijn aan een Diablo look a like en na (dit is maar fictief) 6 jaar veeeeeeeel verder staan dan waar jullie ooit met Diablo 3 zult komen. Ik hoop dat ge al die arme dutskes die geld aan D3 gegeven hebben ooit ne deftige pvp patch zullen krijgen. Maar ik vermoed dat ze zich bij Bliz wezeloos zitten te krabben in hun haar om dit ooit fatsoenlijk te krijgen vanwege de enorme verschillen tussen de klasses

en als ze zich niet spoeien komt 'm nog te laat ook.
Op zich is D3 geen slecht spel, het is mooi en alles wat ge wilt, maar sorry echt deze game zit zwaar uit balans. Van een een team nieuwelingen zouden wij gamers dit mss nog kunnen aanvaarden, maar een developer als Blizzard heeft hier nen dikke "Fail" op zijn voorhoofd staan. Geloof me dat D3 nooit na 12 jaar nog een horde fans achter zich zal hebben als D2. Mss hoeft da ook niet, maar eerlijk is eerlijk we hebben er zolang op gewacht....'t is een gemiste kans.