Archief - Wie speelt er nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darius Craven

Legacy Member
druid zei:
:rofl:

Leer de beschrijving eens lezen?

Wees realistisch en leg Witcher 2 eens naast Diablo 3 en vertel me wat de RPG is... :ironic:

Maar ja, da's een discussie die al een hele tijd meegaat... Diablo 3 is een hack 'n slash, en volgens Blizzard een Action Roleplaying Game omdat het dan klinkt alsof het meer is dan hack 'n slash.

andypanz

Legacy Member
ik speel nog alle dagen redelijk wat maar ben het ook beu aan het worden

Savatar

Legacy Member
Ik speel nog steeds, in act 3 met wizard atm. 22k Hp, 30k Dmg, 30% Crit hit chance, 300 Crit hit dmg, 400 Res All, 3,5 milj gold.
Act 3 is echt wel hard! Iemand tips?


Verstuurd van mijn Hero met Tapatalk

Apophis37

Legacy Member
Ik speel ook nog, heb wiz in a3 40 k hp 1032 all res en 30 k dmg
Nooit meer dan 200k aan een item gespendeerd en altijd solo gespeeld.

Opt moment even gestopt met progress vanwege lvlen van een barbje, is nu 57

Edit: je vroeg voor tips in a3? ik zit nu aan siegebreaker quest, wat wil je weten?

Whizzer

Legacy Member
Sinds vorige week nog amper gespeeld. Hoogstens nog een uurtje.
Vandaag al mijn critical mass wizard gear voor belachelijk hoge prijzen op Rmah gezet.
Je weet maar nooit welke zot je gear koopt. :D

Ajantis

Legacy Member
Hardcore en een nieuw 3D scherm kan mij nog een beetje boeien, maar twordt tijd da ze met die patch afkomen want...

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
druid zei:
:rofl:

Leer de beschrijving eens lezen?
Ik zie de grap niet... En ik ben er zeker van dat ik genoeg ervaring heb met games/diablo1, 2, DLOD om te zeggen dat dit GEEN rpg is.
Allez vort kss en nu weg.

Apophis37

Legacy Member
Mensen die denken dat Diablo (volledige serie) een RPG is die hebben nooit een RPG gespeeld...
Het is niet omdat iemand op de verpakking appels zet, terwijl er peren inzitten dat deze peren dan appels zijn geworden....

Woulot

Legacy Member
Apophis37 zei:
Mensen die denken dat Diablo (volledige serie) een RPG is die hebben nooit een RPG gespeeld...
Het is niet omdat iemand op de verpakking appels zet, terwijl er peren inzitten dat deze peren dan appels zijn geworden....

Zoiets zou blizz toch nooit doen :rolleyes:

UniKorn

Legacy Member
Belachelijke discussie. Diablo III is een Hack n Slash RPG. Is het zo diepgaand als andere RPG's? Nee. Daarom betekent het nog niet dat het geen RPG is. Je kan The Witcher II met andere RPGs vergelijken die nog meer hardcore en diepgaand RPG zijn, waardoor The Witcher dan ook niet als een RPG kan bestempeld worden..

Apophis37

Legacy Member
RPG: diepgang, keuzes, verschillende mogelijkheden/eindes, etc.
Diablo 3: lineair, geen diepgang, geen enkele keuze, geen enkel ander mogelijk plot
hack n slash akkoord, rpg heeft er totaal niks mee te maken. Zelfs het lvling systeem niet meer met D3, terwijl met d2 dit er nog wel was.

Vind het een belachelijke discussie zoveel je wil, intresseerd me totaal niet.
Ik vind het belachelijk om alles namen te geven die er totaal niets mee te maken hebben.

Of ga jij een fiets een vliegtuig noemen?

P.s. hoe het genoemd word doet in geen geval afbreuk aan het spel zelf... het blijft een goede investering als het aankomt op hoeveel geld je erin steekt en hoeveel uren bezigheid je eruit haalt.

Laser

Legacy Member
Gestopt na 1 maand elke dag te spelen. Het kon me niet meer boeien. Alles uitgespeeld. Dan doorblijven grinde, maar nooit iets deftig gevonden. Kost van gear te repareren met wat ik loote was bijna negatief. Dus zag er de pret niet meer van in.

sixstripes

Legacy Member
Na 178 uur spelen dan toch ook de handdoek in de ring geworpen...Ik heb dan nog het geluk gehad hier niet voor te hoeven betalen, allé rechtstreeks toch niet. Ik kan de frustratie van vele mensen wel begrijpen. Vele hebben immers lang tot zeer lang D2 gespeeld en hebben echt jaren naar dit D3 uitgekeken. Als dit het resultaat is van 6 jaar hard werken voor een top bedrijf als Blizzard... dan stel ik mij toch vragen :ironic:


Het spel is qua graphics best mooi, en net als altijd zorgt Bliz ervoor dat ge gene super pc moet hebben om mee te kunnen. De speelstijl is vlot en ja eerlijk...best verslavend :niceone: Dat de methode van de skill's eenvoudiger is dan bij D2...daar valt nog mee te leven. Maar dan zijn er toch dingen die mij als dusdanig beginnen storen.

Ik heb dus na 178 uur spelen, nagenoeg nada niks zero fatsoenlijke loot gehad. Ik heb de proef op de som genomen en ben terug begonnen op D2 en binnende 20 uur had ik al 2 behoorlijke groene set items om het lijf en blauwe magic gear om u tegen te zeggen. In D3 heb ik nagenoeg alles moeten kopen op het AH tegen belachelijk hoge prijzen (gold wel te verstaan). En daar wringt bij mij dan toch het schoentje, en dit is wat ik er persoonlijk van denk.

Blizzard heeft met de jaren tal van topgames op ons los gelaten en al deze spellen zijn heden ten dagen nog extreem populair. Denk maar aan StarCraft (1) dat in Azië nog steeds een immense aanhang heeft, zelfde voor Warcraft III. Met de komst van StarCraft II is de server onderhoud kost enorm gestegen en Blizzard heeft slechts 1 melkkoe WOW...daar zitten 10.000.000 betalenden die heel deze constructie moeten financieren. Maar er schuilt een gevaar...deze koe is al bijna 8 jaar oud en ze gaat achteruit met melk geven...D3 releasen is niet zo maar een optie want ze kunnen geen maandelijkse bijdrage vragen voor deze game...de game community zou dat nooit pikken. Dan gaat er al een tijd een gerucht dat Blizzard aan een nieuwe MMORPG aan het werken is. Hoe ga je dat oplossen om te releasen...WOW en de nieuwe game op maandelijkse kosten...zeer gevaarlijk, hoeveel mensen gaan dubbel betalen? F2P is geen optie, de ontwikkelkosten liggen gewoon veel te hoog om dat met wat prullen content terug te verdienen. Je moet iets hebben dat niemand heeft, wat geld opbrengt en dat de gamers willen slikken.

EEN REAL MONEY AH...maar dat is nog nooit getest...dus zoeken...Wat zit er nog in de kast? Tadaa....Diablo III voor 3/4 afgewerkt! ideaal om een AH in te stoppen en te testen...eerst voor gold dan voor real $$$$ en we laten de gamers in de waan dat ze er zelf ook aan kunnen verdienen. met veel tam tam hebben ze diablo III met een hype sausje overgoten en op ons los gelaten. Wij hebben da gewoon gretig aangepakt en nen hoop gamers die nooit D2 gegamed hebben moesten gewoon mee op de kar springen om niet als idioot versleten te worden...Iedereen Diablo III

Als dit AH goed zou werkt, want zeker weten we dit nog niet dan kan Blizzard idd bakken $$$ verdienen. Stel je voor dat ze ooit WOW moeten inruilen voor een andere MMORPG en WOW F2P zou worden, dan kunnen ze ook daar een real money ah inlassen. In de eerste 2 jaren zullen er zeker enkele miljoenen fans blijven plakken op WOW en de hoge server kost is dan grotendeels gedekt met nog extra winst in het verschiet...

Dus D3 is spijtig genoeg veels te snel op de markt gegooit (daar zal activision voor veel $$$ tussen zitten). Getuige daarvan zijn de vele errors tijdens de eerste dagen... Blizzard heeft nu toch wel ervaring genoeg denk ik als het op "veel volk op onze servers" aan komt. De loot ballans is gewoon slecht...en kom aub niet zeiken dat dit nu eenmaal bij Diablo hoort... D3 is gewoon gold farmen en kopen en verkopen op het AH, niet meer en niet minder. Kan mij iemand het nut van zelf dingen craften bij de bs uitleggen? Nee want dit is totaal nutteloos...waarom farm je pas recepten op inferno die dan 20-30 lvl's lager liggen en die zoveel aan matriaal en vervaardiging kosten en dan totaal geen zekerheid bieden dat ge ze ook kunt gebruiken :doh:

Gems craften heeft nog wat nut, maar ge krijgt ze met hopen tijdens het spel en ge kunt ze vaak goedkoper kopen dan zelf maken...die super gems die ge dan nodig hebt koopt ge weeral maar beter op het AH en eenmaal gekocht neemt ge ze gewoon mee door naar de volgende gear... De repair kosten liggen als ge tegenslag hebt hoger dan da ge kunt farmen, daar zit dan mss nog wat uitdaging in, maar na 178 uur heb ik er toch mijne buik van vol :sad:

Bliz...kijk eens bv naar "Path of Exile" da zijn 18 mensen die ooit D2 fan waren en zelf begonnen zijn aan een Diablo look a like en na (dit is maar fictief) 6 jaar veeeeeeeel verder staan dan waar jullie ooit met Diablo 3 zult komen. Ik hoop dat ge al die arme dutskes die geld aan D3 gegeven hebben ooit ne deftige pvp patch zullen krijgen. Maar ik vermoed dat ze zich bij Bliz wezeloos zitten te krabben in hun haar om dit ooit fatsoenlijk te krijgen vanwege de enorme verschillen tussen de klasses :cry: en als ze zich niet spoeien komt 'm nog te laat ook.

Op zich is D3 geen slecht spel, het is mooi en alles wat ge wilt, maar sorry echt deze game zit zwaar uit balans. Van een een team nieuwelingen zouden wij gamers dit mss nog kunnen aanvaarden, maar een developer als Blizzard heeft hier nen dikke "Fail" op zijn voorhoofd staan. Geloof me dat D3 nooit na 12 jaar nog een horde fans achter zich zal hebben als D2. Mss hoeft da ook niet, maar eerlijk is eerlijk we hebben er zolang op gewacht....'t is een gemiste kans.

Frieza

Legacy Member
Goeie post sixstripes.

Het spel heeft zoveel potentieel, maar ze hebben erg veel verneukt.
Ik had 45+ mensen in mijn friendlist staan vlak na launch. als ik nu inlog zijn er 0 mensen online. soms eens één of twee. De gameplay is zo perfect imo, maar ze hebben veel steken laten vallen op andere vlakken. Hoe komt het idd, dat een spel als Path of exile, wat veel houterigere gaeplay heeft, mij wel die drang tot spelen kan geven. die item fever waarvoor Diablo 2 zo gekend was.

Normaal zou ik denken dat Blizzard het wel zou kunnen fixen, maar door dat Ah geloof ik er absoluut niet in. Tenzij ze het AH verwijderen en de droprates normaal maken, kan dit spel niet gered worden.

Kennaah

Legacy Member
Ik krijg meer en meer het gevoel dat de bedoeling van Blizzard is om gamers om te toveren tot sweatshop workers.

TrsH

Legacy Member
aI 3 weken act 1 inferno aan het farmen om met mijn monk Act 2 te kunnen doen, maar aIs het zo verder gaat dan zittek met kerstdag nog aItijd in act1, nog geen enkeI deftig item gedropped.

Karre

Legacy Member
TrsH zei:
aI 3 weken act 1 inferno aan het farmen om met mijn monk Act 2 te kunnen doen, maar aIs het zo verder gaat dan zittek met kerstdag nog aItijd in act1, nog geen enkeI deftig item gedropped.

Ik ken dat gevoel. Uit pure miserie dan maar magical find gear beginnen aankopen en nu zijn de drops toch al iets of wat beter. Ik heb nog steeds niets deftig voor mij, demon hunter, gevonden maar wel al voor andere classes dat ik dan kon verkopen. Ik heb de laatste drie weken wel niet eens meer zo veel gespeeld op men demon hunter. Ik ben dan gewoon een barbarian begonnen.

Ik blijf het op vlak van gameplay een fantastisch spel vinden nochtans. Enkel is het vinden van items zo lastig en zou er echt wel wat meer mogen droppen.

Affinity

Legacy Member
Karre zei:
Ik blijf het op vlak van gameplay een fantastisch spel vinden nochtans. Enkel is het vinden van items zo lastig en zou er echt wel wat meer mogen droppen.

En de ontbrekende moeilijkheidsgraad...... Geen endgame, AH dat totaal niet thuishoort in zo'n spel, ....


Ge kunt zo ff dingen opsommen maar idd de gameplay zelf is gewoon fantastisch... Ik was zwaar verslaafd in het begin. Meer dan aan WoW :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan