Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dennoman zei:Ze krijgen de belastingen naar verluidt nogal zwaar in hun nek tegenwoordig, plus ze worden regelmatig afgezet op internationale bierverzendingen. Nu, ik denk dat ze hun webshop stilaan wat zullen afbouwen, of wellicht geheel sluiten zoals ze bij Alvinne gedaan hebben.
Rivfader zei:Binnenkort nog eens naar het Antwerps Bierhuyske nu ik mijn loon heb gekregen van mijn vakantiejob.
Zeer spijtig dat Alvinne hun shop heeft gesloten, en dat natuurlijk nét toen ik mijn bierhobby wat serieuzer begon te nemenAbio zei:Het is wel duidelijk dat de webshop zeker geen prioriteit is op dit moment, ik vrees ook dat hij die van Alvinne achterna zal gaan.
Ik had verwacht dat een webshop die echt een deftige selectie buitenlandse bieren aanbiedt in België een absolute goudmijn zou zijn. Kennelijk niet dus, gezien de paardenkleppen van de overgrote meerderheid van de Belgen die maar wat graag geloven dat wij - en alleen wij - de beste bieren ter wereld brouwen.

)




Bedoelt ge niet Hoppin' Frog Barrel Aged BORIS? 

Dennoman zei:Three Floyds Barrel Aged Hoppin Boris?Bedoelt ge niet Hoppin' Frog Barrel Aged BORIS?
En wauw, GI Rare, die probeer ik al een tijdje te wisselen. Had eindelijk beet, maar die gast reageert uiteraard niet meer. Heb hier ook nog een Parabola staan, laat weten hoe hij was.
Vanavond misschien eens een BCBS kraken. Ik zou een IPA opendoen, ware het niet dat ik er geen meer in huis heb![]()
Ik zit nu nog van een laatste restje Parabola te genieten, terugblikkend op een zware maar deugddoende dag.
), maar soit, ik heb nu een maand verlof en de rust komt nog wel... Abio zei:Deze avond valt er wat te vieren, enkele maanden hard gewerkt (en wat dingen opgegeven) voor iets wat ik vandaag bereikt heb en dus gaan er enkele buitenlandse biertjes open...
Staan op het programma:
-Firestone Parabola
-Barrel Aged Hoppin frog Boris
-Goose Island Rare
De laatste heb ik echt al een hele tijd opzij staan voor een heel speciaal moment, de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen.
Edit: De combinate zou misschien ook smaken, maar foutje bij het 2de bier, hierbij wat rechtgezet![]()

Gegarandeerd in mijn persoonlijke top 5 aller tijden, misschien zelfs top 3. Iets meer bitterheid van de geroosterde mout had wel gemogen.
Ik heb zelfs liever dikke, rijke impies zonder bruis dan met teveel bruis.

BelgianMini zei:Wat had je dan bereikt om zo'n topbieren open te trekken?
Ziet er goed uit, ben jaloers, want staan ook al even op het "te proeven" lijstje.
Dennoman zei:Trouwens vreemd dat je carbonatie miste in een zware stout...
Ik moet er nog 2 hebben voor een complete set en had dit liefst met een paar 9lives bierliefhebbers gedeeld...
Creme Brulee en Mokah nog, en we zijn rond![]()

De "echte bierliefhebber" heeft al snel genoeg door dat dat eigenlijk een vreselijk oninteressante bierlijst vol met macro's is hoorBerlin-Lover zei:Voor de echte bierliefhebbers is er dit weekend het Bierfestival in Berlijn. Er zijn 2000 verschillende biersoorten te proberen. Ze komen uit 86 landen dus menigeen kan daar wel een leuke bierproeferij geven...
Voor de geinteresseerden: Op deze site kan je kijken welke bieren er aanwezig zijn:
16. Internationales Bierfestival 2012
En op deze site staat wat meer informatie over het evenemen:
Het Internationaal Berlijns Bierfestival 2012 (Biermeile)Enjoy-Berlin | Enjoy-Berlin
Er zijn er wel een aantal bij die me interessant lijken, maar ik word er niet wild enthousiast van. Het is echt triest gesteld met het Duitse bierlandschap tegenwoordig.
)Denk dat er gewoon veel te veel werk inkruipt om een webshop deftig te runnen naast de reguliere activiteiten.Dennoman zei:Zeer spijtig dat Alvinne hun shop heeft gesloten, en dat natuurlijk nét toen ik mijn bierhobby wat serieuzer begon te nemenIk had verwacht dat een webshop die echt een deftige selectie buitenlandse bieren aanbiedt in België een absolute goudmijn zou zijn. Kennelijk niet dus, gezien de paardenkleppen van de overgrote meerderheid van de Belgen die maar wat graag geloven dat wij - en alleen wij - de beste bieren ter wereld brouwen.
Gelijkaardige webshops doen het in Nederland natuurlijk veel beter. In België is de selectie vrij povertjes, je hebt nu Etre Gourmet en de webshop van BeerPlanet, maar daar moet je belachelijk veel (en veel te duur) bestellen om een gigantische verzenddoos gevuld te krijgen waar je sowieso voor betaalt.
Ik zou de opkomst van een goeie Belgische internationale webshop ten zeerste toejuichen, maar er zijn te weinig importeurs om dat realistisch te maken denk ik. Een webshop voor de winkel van De Molen zou wel cool zijn![]()