Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Valt mee qua zoetigheid, maar 1 flesje was wel genoeg. Goed droog, wat ik wel kan appreciëren in een porter en lekker gebrand en wat turf.

clercqie

Legacy Member
Dennoman zei:
Nou, volgens bludgeoned drink ik bijna niks anders :p

Amerikaanse bieren zijn hier over het algemeen moeilijk te krijgen en indien wel enkel zeer duur, in Nederland heb je ongetwijfeld meer succes. De bieren van Flying Dog zijn over het algemeen redelijk geprijsd (denk in termen van 3-4 euro per flesje) en zijn extreem lekker.

Deze Nederlandse webshops bieden verzending naar België aan:

Navigeer naar je favoriete bier via andriod, iphone, layar en de site - BierNavigatie.nl (mijn persoonlijke favoriet, zeer groot aanbod en goeie prijzen, verzending naar België €11 vaste prijs en je moet al behoorlijk veel bestellen om daar over te gaan)
Amerika 2 | Slijterij Drinks & Gifts Webwinkel
Amerikaans Bier - Webshop Mitra Slijterij van Bergen - powered by 123webshop.nl

Dit zijn twee Duitse webshops. Zeer mooie prijzen en keuze, maar verzending komt wel op ongeveer €25.

Bierkompass.de - Home (site is even offline wegens werkzaamheden)
Bierzwerg, Riese der Biervielfalt - Startseite Bierzwerg

Dat is al een deftig beginneke, me dunkt :)

Merci voor de links! :)
Ik ga er mij eens in verdiepen, ben benieuwd.

Dennoman

Legacy Member
Moest gisteren optreden in Hasselt, dus eens langs het Hemelrijk gepasseerd in de namiddag. De mythische Black Damnation aan €4,5 bleek vies tegen te vallen: ze zitten al een "hele tijd" zonder. Geen wonder aan die prijs :) Verder een aardig kaartje, bediening was wel koddig. Het is echt wel vreemd dat een biercafé met zulk een kaart (toch minstens een 300-tal bieren) het blijkbaar niet gewend is om bierliefhebbers over de vloer te krijgen die graag iets anders drinken dan Kasteelbier en Desperados, getuige de jongeren op het terras die nog iets kwamen maken van hun laatste dagen zomervakantie.

De patron was eventjes buiten en ik bestelde bij de uiterst bevallige toognimf een Viven Imperial IPA. Ik had mijn bestelling kennelijk net zo goed in het Swahili kunnen plaatsen blijkbaar. Vreemd dat enige gevorderde bierkennis duidelijk totaal optioneel is om in zo'n etablissement te werken. Verder was ze wel heel vriendelijk en ging ze de patron halen, die voor de tiende keer in ons vrij kortstondige bezoek (een tweetal uur) buiten was gaan roken.

Dikke bonuspunten voor het mooie meisjesgehalte, maar voor de rest was het Hemelrijk toch een teleurstelling. Die Viven Imperial IPA kon verder wel zeer goed opboksen tegen alle Amerikaanse zogezegde wereldklasse-DIPA's die ik tot nu toe gedronken heb. Ogen openhouden voor deze!

We hadden de voorlaatste trein nog en besloten op de terugweg in Aarschot nog even langs de Demervallei te stoppen, een café waar ik veel over had gehoord, en dan vooral over hun craft-aanbod. Afgesloten met een goeie Black Damnation aan een redelijke prijs (€7,85) en nog vier flesjes mee naar huis genomen. Kwestie van nog een kleine stock aan te leggen van een bier dat bijna voorgoed uit de rekken verdwenen is, hopen dat ze het nog bijmaken. Verder ook wat Deense, Zweedse, Noorse en Amerikaanse offerings, maar geen gekkigheden verwachten. Wel heel wat klinkende namen: Närke, Haandbryggeriet, Nogne O, Mikkeller, Lost Abbey, ...

Een productieve (en dure) bierdag dus, gisteren!

andrejes

Legacy Member
Zal Geers ook de Black Mess en de Rio Reserva hebben binnenkort?????
Ben er pas 31 augustus helaas. Ga naar het beerweekend in Brussel, gaat er hier nog iemand heen??

Dennoman

Legacy Member
Ik denk het wel, lijkt me sterk dat zij het niet zouden binnen krijgen. Anders scoor ik wel wat voor je André, ik zie je toch sowieso bij het Borefts? Ik denk dat ik eerder naar het proefdagje van 3 Fonteinen ga dan dat ik naar het bierweekend zou gaan.

Verder is het inderdaad angstvallig stil rond de nieuwe voorraad Black Mes. Bizar dat uitgerekend Willems (die het verste van Struise af ligt) als eerste bevoorraad wordt.

andrejes

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik denk het wel, lijkt me sterk dat zij het niet zouden binnen krijgen. Anders scoor ik wel wat voor je André, ik zie je toch sowieso bij het Borefts? Ik denk dat ik eerder naar het proefdagje van 3 Fonteinen ga dan dat ik naar het bierweekend zou gaan.

Verder is het inderdaad angstvallig stil rond de nieuwe voorraad Black Mes. Bizar dat uitgerekend Willems (die het verste van Struise af ligt) als eerste bevoorraad wordt.

Hey Dennis, ik ga die vrijdag ook eerst naar 3 Fonteinen en daarna 2 nachten Brussel met mijn zwager!

Zal echt perfect zijn als je wat kan kopen voor mijn heb ook pas 1 keer een Black Mess gedronken!! En de Rio helemaal nog niet helaas.

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
eer in ons vrij kortstondige bezoek (een tweetal uur) buiten was gaan roken.

Dikke bonuspunten voor het mooie meisjesgehalte, maar voor de rest was het Hemelrijk toch een teleurstelling. Die Viven Imperial IPA kon verder wel zeer goed opboksen tegen alle Amerikaanse zogezegde wereldklasse-DIPA's die ik tot nu toe gedronken heb. Ogen openhouden voor deze!
Van Viven maakt inderdaad lekkere bier.
Verwacht niet al te veel van het opendeurweekend bij 3 Fonteinen.
Vorige keer wel Staffe Winter kunnen proeven, maar is vooral een bierverkoop.

Dennoman

Legacy Member
Bon, de Outblack heeft zijn laatste kans gehad. Echt niet lekker. Welke Black IPA ze ook aan Pannepot (of eender welk ander basisbier dat er zo naar ruikt) hebben toegevoegd: hij is verpest.

Rivfader

Legacy Member
Tijdens een driedaagse vakantie naar Dinant het museum van Leffe bezocht. Heel leuk als je de smaken wilt ontleden en de geschiedenis van de abijd wilt kennen.

Daar een Leffe 9 gedronken en die stelt niet teleur. Een goede 'houterige' geur zoals er beschreven wordt en een best wel doordringende nasmaak tegenover de gewone blonde.

Philharmoniker

Legacy Member
Rivfader zei:
Tijdens een driedaagse vakantie naar Dinant het museum van Leffe bezocht. Heel leuk als je de smaken wilt ontleden en de geschiedenis van de abijd wilt kennen.

Daar een Leffe 9 gedronken en die stelt niet teleur. Een goede 'houterige' geur zoals er beschreven wordt en een best wel doordringende nasmaak tegenover de gewone blonde.

leffe 9 was lang men favo leffe, maar de royale/royaal is toch wel even goed, zoniet beter..naar mijnb mening he :)

Dennoman

Legacy Member
-insert mijn voorspelbare commentaar over alle Leffes en Inbev-producten-

:unsure:

Heb wel nog een paar oude flessen staan, maar de blondjes zijn helaas niet meer te zuipen. Hopen dat de Leffe Bruin (van 2007 of 2008) wel waardig is verouderd.

Noctilucus

Legacy Member
Dennoman zei:
-insert mijn voorspelbare commentaar over alle Leffes en Inbev-producten-

Soms verrast Inbev wel eens, zoals met Scotch CTS. Niet dat het zo'n fenomenale scotch is, maar ik was wel verbaasd dat die van Inbev bleek te zijn en dat ze een scotch gelanceerd hebben.

Leffe Bruin laten verouderen is wat riskant met maar 6,6% alcohol. Al heb ik wel eens genoten van een St Paul Double (6,9%) die een jaar of 2 over zijn vervaldatum zat, dat was een succes.

Dennoman

Legacy Member
Al een Leffe Tripel en Blond van respectievelijk 1997 en 1996 geprobeerd. Ik moet zeggen: de gootsteen zal hier niet rap meer verstopt raken.

ToasT

Legacy Member
Iemand een idee waar je Beamish kunt kopen in België?
Gedronken in Ierland en ik vond hem beter dan Guinness

Dennoman

Legacy Member
Check eens in Irish pubs, denk niet dat het in de handel verdeeld wordt. De grotere Irish pubs die ik ken hebben het alvast niet, zal waarschijnlijk te maken hebben met dat het in handen van Heineken is. Die hebben het moeilijk om hier voet aan de grond te krijgen in cafés.

Dennoman

Legacy Member
ToasT zei:
Mijn stamcafé schenkt Maes, mss kunnen die eraan geraken?
Nee, zo werkt het niet zomaar vrees ik :p

Er is een groot verschil tussen buitenlandse bieren die door grote of door kleine brouwerijen worden gemaakt. Ironisch genoeg zijn ambachtelijke bieren die door een of andere petieterige Amerikaanse microbrouwerij gemaakt worden, makkelijker te krijgen omdat ze vaak letterlijk per fles worden geïmporteerd. Voor grotere bieren zijn officiële importeurs nodig en voor zover ik weet wordt Beamish niet geïmporteerd in België. In de winkel kan je het dus wel vergeten.

België past strikt marktprotectionisme toe op de eigen bieren, vandaar dat het heel moeilijk is om hier aan buitenlands bier te raken. Veel mensen denken dat het maar een kwestie is van naar een willekeurige winkel te gaan waar ze bvb. alle Ierse of Kroatische bieren verkopen, maar zo werkt het helaas niet. In onze buurlanden is de markt veel internationaler, in Vlaanderen (over Wallonië ken ik niet genoeg eigenlijk) zijn er amper 2 drankenhandels die op deftige schaal ambachtelijk bier importeren en die zijn allebei in Gent.

Ik lees enkele verslagen dat Kelly's Irish Pub in Antwerpen het zou hebben op tap, maar dan staat het toch niet meer op hun site, dus ik vrees ervoor.

ToasT

Legacy Member
Dranken geers dan wss en hoe noemde de andere weer??

*edit* Een winkel in Amsterdam (of Ede) mag ook wel, mijn nicht (en tante) wonen daar. Dus redelijk gemakkellijk voor mij om in te voeren :D

Dennoman

Legacy Member
De Hopduvel :)

Het mag dan wel van Heineken zijn, ik weet niet of dat ook naar Nederland wordt gebracht. Geen garanties dus, best eens Googlen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan