Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

godf@ther

Legacy Member
Ik heb herexaam duits, en ik moet op volgende vraag het antwoord weten :p

wie nennt man ein starkbier mit 5.6% alkohol

Dennoman

Legacy Member
godf@ther zei:
Ik heb herexaam duits, en ik moet op volgende vraag het antwoord weten :p

wie nennt man ein starkbier mit 5.6% alkohol
Das heiszt ja schon kein Starkbier. Ich glaube, das mann nur alles mit 6,5% oder höher ein Starkbier nennen kann.

Soll es aber ein Witz vorstellen oder?

Dennoman

Legacy Member
godf@ther zei:
ik heb keuze tussen:
- altbier
- bockbier
- weizenbier

:p
Ik zou dan maar Bockbier antwoorden, maar ik zou er durven bij vermelden: "diese Frage ist ja leider totale Quatsch". Zelfs met die 6,5% klopt het nog totaal niet. Precies of een Bockbier heeft een bepaalde alcohollimiet.

godf@ther

Legacy Member
Ok zal het antwoorden :D maar volgens mij waren de bocks vroeger wel 6.5%

Domieneo

Legacy Member
Heeft er iemand wat ervaring met het bezoeken van brouwerijen?
Ik en wat vrienden zouden graag volgende week een brouwerij bezoeken.
Welke zijn zowat de beste? Die gewoon de moeite waard zijn of waar je goede rondleidingen krijgt?

BelgianMini

Legacy Member
Dolle Brouwers in Esen.

Zalige rondleiding en overheerlijk bier.;)

Dennoman

Legacy Member
Ik ben geen fan van de Dolle.

Struise doet ook rondleidingen, normaal zijn ze alle dagen open in het toeristische seizoen, maar anders enkel op zaterdagen. Te vinden in de Kasteelstraat in Oostvleteren.

Bontus

Legacy Member
De Dolle is zeker wel de moeite, misschien wel nog leuker in de winter, gezien hun gezellige kroeg met haard.

Dennoman

Legacy Member
Ik zal er niet de tijd voor hebben omdat ik 's maandags nog een examen heb. Als ik zou moeten kiezen, zou ik echter wel naar 3 Fonteinen hun Open Proefdagen gaan.

mijas65

Legacy Member
iemand die weet of deze nog te verkrijgen zijn en waar ?

Black Damnation V: Double Black
Black Damnation XI: Special Kay

Dennoman

Legacy Member
Niet meer bij Struise in ieder geval, maar die worden nog wel eens gebotteld denk ik.

Ge kunt ze altijd in de Kulminator gaan kopen, al kosten ze daar respectievelijk 65 en 85 euro. En tussen ons gezegd: ze zijn het beiden waard.

Gisteren een ge-schif-te tasting gedaan in Antwerpen. Ik denk dat ik genoeg zeg met:

- Black Tuesday
- Chocolate Rain
- Deviation Bottleworks 9th Anniversary
- Eclipse 50/50 Elijah Craig 18 Yrs.
- Southern Tier Mokah
- ...

Mijn hersenpan zal het mij nog lang kwalijk nemen.

Dennoman

Legacy Member
Ik zou rap zijn, ze vliegen de deur uit. Bij Deca zitten ze alweer zonder en in 't schooltje zitten ze aan de laatste exemplaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan