Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Abio

Legacy Member
Gisteren was er nog ongeveer een bak op overschot van de III bij Geers. Succes :)

Dennoman zei:
Niet meer bij Struise in ieder geval, maar die worden nog wel eens gebotteld denk ik.

Ge kunt ze altijd in de Kulminator gaan kopen, al kosten ze daar respectievelijk 65 en 85 euro. En tussen ons gezegd: ze zijn het beiden waard.

Gisteren een ge-schif-te tasting gedaan in Antwerpen. Ik denk dat ik genoeg zeg met:

- Black Tuesday
- Chocolate Rain
- Deviation Bottleworks 9th Anniversary
- Eclipse 50/50 Elijah Craig 18 Yrs.
- Southern Tier Mokah
- ...

Mijn hersenpan zal het mij nog lang kwalijk nemen.

Damn dat moet de moeite geweest zijn die tasting :)

mijas65

Legacy Member
Abio zei:
Gisteren was er nog ongeveer een bak op overschot van de III bij Geers. Succes :)

er staan er 8 opzij meer kon hij niet .

zijn er nog aanraders die daar te krijgen zijn van echt speciale bieren ?

Bontus

Legacy Member
Nasmaak van vloeibaar asfalt Dennoman?

Lijkt me geen cola light lijstje tbh

Dennoman

Legacy Member
Niet echt nee. Wekelijks zo een proeverij = hallo diabetes type 2.

bludgeoned

Legacy Member
mijas65 zei:
er staan er 8 opzij meer kon hij niet .

zijn er nog aanraders die daar te krijgen zijn van echt speciale bieren ?
Wat is speciaal?
Hebben heel wat degelijke bieren en ook wat buitenlandse bieren. Probeer gewoon eens wat nieuwe brouwerijen uit die je hier in dit topic tegenkomt (De la Senne, Dolle, Struise, Mikkeller (veelal hit en miss), De Molen (liefhebbers van hun stouts, maar niet alles is even goed), Nogne,...).
Hebben een houten kast waar de iets specialere bieren staan (lees: duurdere).
Goed bier hoeft zeker niet duur te zijn en dat zul je bij Geers snel ontdekken.

Avondland

Legacy Member
Eindelijk de Kulminator eens binnengewandeld en dat is een behoorlijk indrukwekkende bierkaart. Wel wat meer uit de buurt dan 't Antwerps Bierhuyske, maar ik ga het alvast meer bezoeken.

Dennoman

Legacy Member
Avondland zei:
Eindelijk de Kulminator eens binnengewandeld en dat is een behoorlijk indrukwekkende bierkaart. Wel wat meer uit de buurt dan 't Antwerps Bierhuyske, maar ik ga het alvast meer bezoeken.
Hoezo uit de buurt, dat is potverdekke tien minuutjes op het gemakske wandelen! :p

Geers is trouwens ook importeur van het Aecht Schlenkerla Rauchbier, wat het eerste bier is dat ik voor iemands neus zet als ze eens om een ECHT specialleke vragen. Een korte introductie: Rauchbier is een stijl die tegenwoordig terug "in" is dankzij de opkomst van ambachtelijke brouwers die heel wat "vergeten" stijlen uit Europa opnieuw uitbrengen. Schlenkerla is echter het originele Rauchbier uit de Duitse stad Bamberg. Het bier is gebrouwen met mout die gedroogd is boven een open vlam, wat ervoor zorgt dat de rook in de mout dringt, waardoor het een sterke rooksmaak krijgt. Zo een flesje opentrekken en het is echt het aroma van spek of ham op de barbecue. Onvoorstelbaar, en dat voor een bier van nauwelijks meer dan 5% alcohol. Een echte smaakbom, maar ge moet het gewoon worden.

Het gebeurt zelden dat het bekendste bier in een stijl ook het beste is (dan zou Stella de beste pils moeten zijn :lol:), maar in dit geval heb ik nog niets beters gevonden dan Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen. Wel achter de Märzen vragen, een bier dat historisch in maart werd gebrouwen om tegen Kerstmis klaar te zijn voor consumptie. De anderen zijn nog wat extremer wat andere smaken dan de rook betreft en voor mij niet zo lekker.

Net zoals met geuze of oude kriek geldt: het is compleet normaal als ge het eerste en zelfs het tweede glas vies vindt. Geef het echter tijd, het groeit ongelooflijk aan u. Mij kunt ge nu altijd gelukkig maken met een Schlenkerla Märzen.

bludgeoned

Legacy Member
Het beste rookbier blijft toch wel de Turf & Veen van De Molen. Helaas na die ene keer niet meer opnieuw kunnen drinken.

Noctilucus

Legacy Member
mijas65 zei:
er staan er 8 opzij meer kon hij niet .

zijn er nog aanraders die daar te krijgen zijn van echt speciale bieren ?

Van brouwerij Fantôme: Fantôme, Magic Ghost, Noël wanneer die te krijgen is.
Verder nog:
- Abbaye des Rocs Brune en Abbaye des Rocs Spéciale Noël
- Buffalo Belgian Stout, Morpheus Dark, Podge Belgian Imperial Stout en zijn Oak Aged versie
- Keyte Dobbel Tripel (dat blijf ik ondergewaardeerd vinden)
- Lam Gods (verrassend voor een bier van maar 6,2°)
- Nostradamus
- oude flesjes van de resterende voorraad van 't Smisje, véél interessanter dan zijn nieuwe brouwsels
- Reinaert Grand Cru
- Vicaris Generaal

Eku 28° vond ik ook eens de moeite om te drinken: onder het Reinheitsgebot gebrouwen; het resultaat is een heel clean bier van 11° en toch een serieuze body.

Dennoman zei:
... Net zoals met geuze of oude kriek geldt: het is compleet normaal als ge het eerste en zelfs het tweede glas vies vindt. Geef het echter tijd, het groeit ongelooflijk aan u. Mij kunt ge nu altijd gelukkig maken met een Schlenkerla Märzen.

Aan die Schlenkerla's moet ik nog beginnen, maar Toernichoise Fumée en La Fumette vond ik van de eerste keer geslaagd, al was de oude versie van de 2 wel een stuk gerookter dan de nieuwe versie. Geen reden dus om persé de eerste 1 à 2 glazen vies te vinden ;)

godf@ther

Legacy Member
Noctilucus zei:
Van brouwerij Fantôme: Fantôme, Magic Ghost, Noël wanneer die te krijgen is.
Verder nog:
- Abbaye des Rocs Brune en Abbaye des Rocs Spéciale Noël
- Buffalo Belgian Stout, Morpheus Dark, Podge Belgian Imperial Stout en zijn Oak Aged versie
- Keyte Dobbel Tripel (dat blijf ik ondergewaardeerd vinden)
- Lam Gods (verrassend voor een bier van maar 6,2°)
- Nostradamus
- oude flesjes van de resterende voorraad van 't Smisje, véél interessanter dan zijn nieuwe brouwsels
- Reinaert Grand Cru
- Vicaris Generaal

Eku 28° vond ik ook eens de moeite om te drinken: onder het Reinheitsgebot gebrouwen; het resultaat is een heel clean bier van 11° en toch een serieuze body.



Aan die Schlenkerla's moet ik nog beginnen, maar Toernichoise Fumée en La Fumette vond ik van de eerste keer geslaagd, al was de oude versie van de 2 wel een stuk gerookter dan de nieuwe versie. Geen reden dus om persé de eerste 1 à 2 glazen vies te vinden ;)

Bij fantome ben ik is ene gaan drinken aan de brouwerij zelf, allee, brouwerij, ene ketel in zijnen hof :p

Vant vat is da volges mij 1 van de beste bieren da ik gedronken heb, twas de blonde en de dalmatienne.

Noctilucus

Legacy Member
godf@ther zei:
Bij fantome ben ik is ene gaan drinken aan de brouwerij zelf, allee, brouwerij, ene ketel in zijnen hof :p

Vant vat is da volges mij 1 van de beste bieren da ik gedronken heb, twas de blonde en de dalmatienne.

Van de Dalmatienne heb ik nog een fles staan, nog niet geprobeerd.
Die blonde zal wel Fantôme geweest zijn, inderdaad zalig - zowel van de fles als van het vat :niceone:

Dennoman

Legacy Member
Een Green Flash Double Stout, random uit de rekken gegrabbeld bij de Hopduvel omdat ik geen tijd had.

Geen hoogvlieger. Zeer bitter en weinig nuance, ook wat booze die wat onhandig erin ligt te zweven, vooral omdat het maar 8% is.

mijas65

Legacy Member
iemand die de iedeale serveer temperatuur weet van den black mess vind het niet direct opt net
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan