Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Zeker. Ik haal al mijn zwaardere, niet per se hoppige bieren gewoon uit de kelder. Brouwers raden meestal 10-12 graden aan, maar ik vind dat te fris.

Dennoman

Legacy Member
Niet echt. Ze verkopen ze nog op de webshop en bij Etre voor een vijftal euro per stuk. Tenzij het om de 75s gaat?

godf@ther

Legacy Member
Noctilucus zei:
Van de Dalmatienne heb ik nog een fles staan, nog niet geprobeerd.
Die blonde zal wel Fantôme geweest zijn, inderdaad zalig - zowel van de fles als van het vat :niceone:

Idd, van de fles heb ik ook die blonde gedronken (idd de fantome), de chocolat, blanche & pissenlit

Allemaal zeer goed, maar die pissenlit, daar kwam stroop uit, da bleef schuimen, zelfs als ik de schuim opdronk dan bleef er schuim opkomen. echt raar, wel lekker.

mijas65

Legacy Member
derjuist Cuvee Delphine geprobeert .

kan mij niet over smaken enzo uitdrukken maar .
int begin dacht ik van mmm is dit wel bier , is volledig anders dan het gewoonlijke wat ik gewend ben .
en het heeft me aangenaam verrast . smaak is echt heel diep en blijft echt lang in je mond .
zeker voor herhaling vatbaar en ben benieuwd naar meer int gamma :)

Rivfader

Legacy Member
Herexamens gedaan en dus tijd om nog eens met het goede weer een terrasje te gaan doen. Eindelijk nog eens een Noir de Dottignies gaan drinken. :love:

Bontus

Legacy Member
Dennoman zei:
Niet echt. Ze verkopen ze nog op de webshop en bij Etre voor een vijftal euro per stuk. Tenzij het om de 75s gaat?

ja 75cl.

Dacht dat die helemaal niet meer te koop waren, nevermind dan.

Dennoman

Legacy Member
Die zijn idd niet meer te koop, en ge zult er wel een aardige cent voor kunnen krijgen in dat geval. Ze hebben hem nog in de Kulminator aan een redelijke prijs. Ik wil er anders wel eentje overpakken :)

Bontus

Legacy Member
Heb ze al in de kelder der eternity gezet.
Da's zelfs nie bij mij thuis, uit voorzorg :p

cpt nice

Legacy Member
Ik heb een vriendin in de VS en omdat we beide van bier houden gaan we elkaar een paar bieren opsturen, zij Amerikaanse en ik Europese.
Aangezien ik echter geen zak weet van Amerikaans bier, iemand enkele suggesties van wat ik zou vragen? Liefst iets dat (vaag) wat weg heeft van een Belgische trappist ^^

Bontus

Legacy Member
cpt nice zei:
Ik heb een vriendin in de VS en omdat we beide van bier houden gaan we elkaar een paar bieren opsturen, zij Amerikaanse en ik Europese.
Aangezien ik echter geen zak weet van Amerikaans bier, iemand enkele suggesties van wat ik zou vragen? Liefst iets dat (vaag) wat weg heeft van een Belgische trappist ^^
Ouch, ge hebt echt enorm veel keuze hoor.
Waar van de VS is ze juist qua staat?
Want bijvoorbeeld California alleen heeft denk ik evenveel brouwerijen dan Belgie.

cpt nice

Legacy Member
Bontus zei:
Ouch, ge hebt echt enorm veel keuze hoor.
Waar van de VS is ze juist qua staat?
Want bijvoorbeeld California alleen heeft denk ik evenveel brouwerijen dan Belgie.

Als de keuze dan zo groot is :p Louisiana (ze is van New Orleans)
Ja, ik weet eigenlijk niks van bier buiten Europa, en dan nog vooral van België, Duitsland en het VK :$

Dennoman

Legacy Member
In Amerika wordt er gewerkt met een systeem van distributie per staat wat ambachtelijke bieren betreft. Het is een beetje een zooitje, omdat er bepaalde staten zijn die geen bieren boven een bepaald percentage toelaten, sommige brouwers boycotten omwille van seksuele/schofferende inhoud op hun etiketten en nog meer van dat fraais. Zo wordt bijvoorbeeld Flying Dog nog in veel staten geweerd omwille van hun "Raging Bitch".

Californië is inderdaad zowat de officieuze bierhoofdstad van de States, samen met de Pacific Northwest, Illinois en New York. Ik kan u een shitload geweldige Amerikaanse brouwers opnoemen, maar ik kan niet zeggen of ze in Louisiana beschikbaar zijn.

Je bent nog het beste af om je op BeerAdvocate te registreren en op dit subforum te vragen wat zoal de local breweries zijn en welke distribution er is in Louisiana.

US - South | BeerAdvocate Community

Wat ik voorlopig opvang, is dat Green Flash er zeer binnenkort zou zijn (zeer goeie brouwer uit Californië) en dat Goose Island tussen dit en een halfjaar naar ginder zou komen. Zij zijn vooral bekend van hun Bourbon County-reeks, die door velen beschouwd worden als de beste stouts ter wereld. Ik heb er hier enkele van staan, maar ik durf ze niet opentrekken door de kolossale verwachtingen die ik er van heb :)

Leuk weetje: Goose Island is overgenomen door InBev vorig jaar. Uiteraard woedende reacties, maar dat is bekoeld toen bleek dat ze dit jaar meer dan het dubbele aan Bourbon County Stout zouden uitbrengen omdat ze nu veel meer budget hadden voor de bourbonvaten waar ze dat bier in rijpen :D

Let wel: uw vriendin gaat ook haar opzoekwerk mogen doen. Zij gaat nog nooit van die brouwerijen gehoord hebben en de kans dat ze een winkel kent waar ze die kan kopen is ook zeer klein. Zoals ik al eerder heb gezegd is het in Amerika niet zomaar een kwestie van in een winkel binnenstappen en een "speciaal bierke" kopen zoals dat hier het geval is. De kloof tussen "gewoon bier" en "craft beer" is GIGANTISCH in de States, en in niks te vergelijken met de manier waarop wij gewoon Duvel Tripel Hop kunnen kopen in de GB. Natuurlijk hebben wij ook gespecialiseerde drankenhandels, maar die situatie is toch nog iets anders dan in Amerika.

cpt nice

Legacy Member
Voila, en zo heb ik ook weer iets bijgeleerd ^^ Klare info en zeer interessant, zal me er zeker wat meer in verdiepen. Bedankt

Dennoman

Legacy Member
Geen probleem. Als je voor donkere bieren bent, stel ik voor dat je vooral zoekt naar stouts/porters/barleywines/black & tans en eventueel zelfs Black IPAs.

Ik ben van plan eens een initiatie tot Amerikaanse bieren te doen met wat basic dingetjes die er makkelijk te krijgen zijn. Ik laat het wel horen als ik voldoende binnen heb om iets te organiseren.

danzig_6

Legacy Member
vorige week in het Walhalla in Roeselare een Troubadour Magma, Zwarte Piet, Hopus, Rodenbach Grand Cru en een Boon Oude Gueuze gedronken.

Zwarte Piet had ik nog nooit gedronken en beviel me zeer. Het was wel ontzettend sterk van smaak en had wel het gevoel dat ik er geen meerdere per avond zou van drinken.
Dit is echt een bier waarvan je 1 op het gemak drinkt om echt de smaak te laten doordringen.

Noctilucus

Legacy Member
danzig_6 zei:
Zwarte Piet had ik nog nooit gedronken en beviel me zeer. Het was wel ontzettend sterk van smaak en had wel het gevoel dat ik er geen meerdere per avond zou van drinken.
Dit is echt een bier waarvan je 1 op het gemak drinkt om echt de smaak te laten doordringen.

Ja, prima bier al vind ik het zeker niet té sterk van smaak. Maar inderdaad geen doordrinker, dat is zeker :p
Tot vorig jaar was dat op de markt als Equinox, vond ik een betere naam.

godf@ther

Legacy Member
Nu dochter van de korenaar finesse aant drinke, awesome bierke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan