Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nepuufd

Legacy Member
Abio zei:
Gisteren was ik na maanden hard studeren en bibberen met mijn eerste poging door mijn eindexamen voor mijn nieuwe job. Mijn vorige job had ik opgegeven met het risico dat ik na enkele maanden werkloos zou worden, want de examens tussendoor en ook die van gisteren (wel nog een herexamen mogelijk eind deze maand) waren regelmatig eliminerend.

Van de oorspronkelijke groep waar we met gestart zijn in oktober schoten er voor dit eindexamen nog maar een 30% over. En nu op het eindexamen waren daar ook maar weer een 30% van geslaagd. Dus van de oorspronkelijke groep slechts ongeveer 10% dat momenteel de complete cursus met succes heeft doorlopen. Wel nog 20% met 1 herkansing.




Voor mij mocht het echt wel wat meer zijn, zowat genre Black Albert of dergelijke, maar op zich viel het nog mee, hij was gelukkig niet compleet plat.
Ook heeft het niet te veel punten gekost :)

Zo eens een proeverij met 9livers zie ik ook wel zitten, het geregeld krijgen kan wat anders zijn, maar altijd leuk om eens met andere mensen iets te delen en zeker als die ook graag eens iets anders drinken dan de gangbare bieren.

Zo'n proeverij zie ik ook wel zitten. Heb zelf niets van speciale en/of buitenlandse bieren in huis. Maar heb hier wel nog een fles Double Black en Special Kay staan die ik kan meebrengen om te delen.

Dennoman

Legacy Member
Het is echt wel te lang geleden dat ik Double Black nog eens heb gehad :)

Anders starten we een tentatieve poll of zo voor een datum?

nepuufd

Legacy Member
Dennoman zei:
Het is echt wel te lang geleden dat ik Double Black nog eens heb gehad :)

Anders starten we een tentatieve poll of zo voor een datum?

Zouden we niet eerst de locatie bespreken want dat lijkt mij een groter struikelblok. Iedereen moet er kunnen geraken maar moet vooral veilig kunnen thuis geraken, met waarschijnlijk de nodige hoeveelheid alcohol in het lijf.
Gent lijkt mij wel een plaats waar veel mensen hier regelmatig vertoeven of wonen?
Ik wil eventueel wel als gastheer spelen in mijn nederig stulpje in Gentbrugge.

Dennoman

Legacy Member
Ik zou dan eerder Antwerpen zeggen, simpelweg omdat dat voor de meeste mensen een spoorknooppunt is en iedereen daar makkelijk geraakt met de trein als grootste overstapstation van Vlaanderen. In Gent raak je niet rechtstreeks als je niet van het oosten van het land bent, en in Antwerpen normaal wel vanuit het westen. Ken een gast die vlakbij het station woont en waarschijnlijk wel gastheer wil spelen :)

nepuufd

Legacy Member
Met hoeveel proevers zou jij dit minstens willen laten doorgaan?

Dus eerste poll : Antwerpen of Gent?

Abio

Legacy Member
Antwerpen of Gent maakt voor mij niets uit, in Antwerpen kan ik de mensen meestal wel beter verstaan :p

Dennoman

Legacy Member
Sowieso Antwerpen hier. Wil eigenlijk ook gerust mijn huis aanbieden hoor, slaapplek genoeg :p

En uiteraard liefst alleen met regulars van het biertopic. Ik zou zeggen een zestal mensen, liefst niet te veel.

bludgeoned

Legacy Member
Gent :)
Binnen 2 weken ga ik alvast in de vroege middag even naar het Bierfestival in Gent, erna familiefeest.

Avondland

Legacy Member
Verdorie, zo'n Chimay Bleu blijft toch verdomd lekker. Blijft goed "plakken" op de tong als je hem in je mond doet rondgaan. Heel verslavende smaak.

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
gaat er hier iemand naar de bierfeesten in Zwevegem?

welke bieren zijn aan te raden? khou voornamelijk van blonde bieren à la duvel, hommelbier

lijst in pdf vind je hier terug: Bierkaart | Flanders Events VZW
Vooral niet te avontuurlijk zijn dan, als Duvel en Hommelbier je ding zijn, vrees ik dat je niet echt je gading zal vinden bij mensen als Brouwers Verzet, hoewel hun spul ook nog VRIJ standaard is.

XX Bitter van de Ranke is een ferme aanrader in het blonde genre, verder ook zeker de Petrus Aged Pale eens proberen. Een aanslag op de zintuigen als je geen zurigheid gewoon bent, maar echt wel genuanceerd met een mooie houtigheid. Verder is de Rebel Local van Brouwers Verzet toch wel redelijk mooi, en vooral niet te avontuurlijk. Ze noemen het een IPA, maar dat is het totaal niet. Is gewoon een blonde tripel, maar wel een lekkere.

Om toch mijn favoriete stijl even te pushen: Duits & Lauret Stout is een geweldig voorbeeld van een Nederlandse stout. Zeker eens proberen om te ontdekken dat Nederland heel wat meer te bieden heeft dan Heineken en Bavaria.

Voor de liefhebbers: Black Damnation III (Black Mes) is terug verkrijgbaar, ik zou snel zijn. Ik ben alvast 10 flesjes gaan inslagen bij Willems. Ook de Ryo Reserva op grote fles, wel €15 :s

Abio

Legacy Member
Net eens gebeld voor Founders CBS, die zou dinsdag terug binnenkomen in de Hopduvel, maar 80 euro vind ik toch weer juist iets te veel van het goede...

15 euro voor die Ri/yo reserva zou ik nu wel ineens betalen persoonlijk... maar naar Grobbendonk gaan rijden heb ik er nu niet echt voor over.

Dennoman

Legacy Member
Yeah, heb er momenteel een trade voor in the works :) Ik ga er alleszins ook geen 80 euro voor dokken, vermits die toch ook maar weer bij kan aanschuiven in het rijtje "POTENTIEEL beste stout ter wereld" :p

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Vooral niet te avontuurlijk zijn dan, als Duvel en Hommelbier je ding zijn, vrees ik dat je niet echt je gading zal vinden bij mensen als Brouwers Verzet, hoewel hun spul ook nog VRIJ standaard is.
Je kunt de mensen van het Brouwers Verzet toch enkel maar loven voor wat ze proberen te doen. Hun bieren zijn echt niet zo standaard als jij laat uitschijnen. Hun Oud Bruin bijvoorbeeld is een mooi bier en verre van een standaard genre voor de doorsnee brouwer.
En toch enkel mooie bieren op de lijst, voor mensen die niet constant IPA's en andere imperial stouts drinken ;)
Zeker kijken naar De Ranke, Birra del Borgo, Vicaris Tripel/Gueuze, Malheur Brut, Houblon Chouffe, Hopsinjoor, Rebel Local.
Enkel jammer dat er geen goede Geuze te drinken is en het waarschijnlijk nog steeds grote glazen zijn.

clercqie

Legacy Member
Ik ben in juli door de Verenigde Staten getrokken met de auto. Het was echt een zalige reis. Waar ik in het bijzonder versteld van stond was hoe goed sommige biertjes daar wel zijn (buiten Budweiser dan). Ik ben jammer genoeg wel de naam kwijt van de meeste :p

Heeft er iemand aanraders van goeie Amerikaanse bieren die hier te krijgen zijn? :)

Dennoman

Legacy Member
Nou, volgens bludgeoned drink ik bijna niks anders :p

Amerikaanse bieren zijn hier over het algemeen moeilijk te krijgen en indien wel enkel zeer duur, in Nederland heb je ongetwijfeld meer succes. De bieren van Flying Dog zijn over het algemeen redelijk geprijsd (denk in termen van 3-4 euro per flesje) en zijn extreem lekker.

Deze Nederlandse webshops bieden verzending naar België aan:

Navigeer naar je favoriete bier via andriod, iphone, layar en de site - BierNavigatie.nl (mijn persoonlijke favoriet, zeer groot aanbod en goeie prijzen, verzending naar België €11 vaste prijs en je moet al behoorlijk veel bestellen om daar over te gaan)
Amerika 2 | Slijterij Drinks & Gifts Webwinkel
Amerikaans Bier - Webshop Mitra Slijterij van Bergen - powered by 123webshop.nl

Dit zijn twee Duitse webshops. Zeer mooie prijzen en keuze, maar verzending komt wel op ongeveer €25.

Bierkompass.de - Home (site is even offline wegens werkzaamheden)
http://www.bierzwerg.de/

Dat is al een deftig beginneke, me dunkt :)

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Nou, volgens bludgeoned drink ik bijna niks anders :p

Amerikaanse bieren zijn hier over het algemeen moeilijk te krijgen en indien wel enkel zeer duur, in Nederland heb je ongetwijfeld meer succes. De bieren van Flying Dog zijn over het algemeen redelijk geprijsd (denk in termen van 3-4 euro per flesje) en zijn extreem lekker.

Deze Nederlandse webshops bieden verzending naar België aan:

Navigeer naar je favoriete bier via andriod, iphone, layar en de site - BierNavigatie.nl (mijn persoonlijke favoriet, zeer groot aanbod en geweldige prijzen)
Amerika 2 | Slijterij Drinks & Gifts Webwinkel
Amerikaans Bier - Webshop Mitra Slijterij van Bergen - powered by 123webshop.nl

Dit zijn twee Duitse webshops. Zeer mooie prijzen en keuze, maar verzending komt wel op ongeveer €25.

Bierkompass.de - Home (site is even offline wegens werkzaamheden)
Bierzwerg, Riese der Biervielfalt - Startseite Bierzwerg

Dat is al een deftig beginneke, me dunkt :)
Was maar een flauwe stekske hoor ;)
Net de Flying Dog Gonzo binnen, lekker, maar niet super. Kost €2.8, dus inderdaad schappelijk qua prijs.

Dennoman

Legacy Member
Je sais ;)

Idd, de bieren van Flying Dog behoren op gebied van prijs/kwaliteit tot mijn topfavorieten. Vooral op de Kujo ben ik enorm verliefd, die is met 8,9% nog vrij sessionable en kan ik een ganse avond drinken.

Heb hier nog 2 flesjes van de Wild Dog BA Gonzo staan, de gewone heb ik gek genoeg nog niet gedronken. Is die zo zoet als de BA deed uitschijnen? Moet er wel bij zeggen dat die flesjes 2009 vintage zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan