@SanderH_: Deze simulaties kan je zeker gebruiken als startpunt. Leasebedrag hangt echter van verschillende factoren af (eigen aankoop van bedrijf, fleet-kortingen, extern leasebedrijf --> die berekenen dan nog eens elk de restwaarde van de wagen, ...). Mijn effectief leasebedrag lag wel wat lager dan de simulatie op deze sites (ik werk wel in een grote organisatie, dus hoge kortingen).
Enkele dingen om in de gaten te houden: in mijn geval kreeg ik een budget incl BTW met daarbij een tankkaart. In je simulatie daarnaast ook rekening houden met aantal km`s (standaard maar 10k bij meeste simulators).
VAA: wordt bij je bruto bijgeteld, waar je belastingen op betaald, om dan weer afgetrokken te worden.
Berekening is dus vrij complex, zeker als je de effectieve lease-bedragen niet kent...