Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Prophet

Legacy Member
Een C63s uit 2017 met 15k km voor slechts 75k... Too good to be true?

Te koop bij garagist die allerhande supercars verkoopt


Sent from my iPhone using Tapatalk

The Prophet

Legacy Member
Nineshots zei:
Kan toch? Wat is de nieuwprijs? 90K-100K?

118k als ik me niet vergis. Maar zie dat hij nu weg is vd site dus wss verkocht



Sent from my iPhone using Tapatalk

Nineshots

Legacy Member
118K? Heeft die dan zo veel opties of is die 's' dan zo duur tov een gewone C63?

Gentei

Legacy Member
The Prophet zei:
118k als ik me niet vergis. Maar zie dat hij nu weg is vd site dus wss verkocht



Sent from my iPhone using Tapatalk

Welke versie een break ofzo? Want een Coupe kost 96K euro nieuw

MrKend54l

Legacy Member
Gentei zei:
Welke versie een break ofzo? Want een Coupe kost 96K euro nieuw

96k om te starten zeker. Je moet niet al te gek doen om daar nog 20k aan opties op te gooien hoor.

The Prophet

Legacy Member
Gentei zei:
Welke versie een break ofzo? Want een Coupe kost 96K euro nieuw

Was een Coupe. Nja van 118k naar 74k voor maar 15k km vind ik toch wel verdacht.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nineshots

Legacy Member
Gentei zei:
Welke versie een break ofzo? Want een Coupe kost 96K euro nieuw


Ik zie toch lagere prijzen staan, maar als ze echt 96K nieuw zijn en er is nog niet te veel opties op kan je easy naar 118K gaan op een AMG denk ik.
Alleszins wel een koopje dan, amper jaar oud en maar 15k km en al bijna 50k in prijs gezakt.
Als je zoiets koopt mag je toch echt niet gevoelig zijn aan afschrijving :D

Trouwens wie zegt dat er ook 118K betaald is bij aanschaf? Misschien zat er wel 18K korting op. En van 100K naar 75K op n jaar tijd is nu zo gek weer niet in die prijsklasse.
Recent nog gaan horen voor een GL en daar zat er ook gigantische korting op.

eniac

Legacy Member
Nineshots zei:
Trouwens wie zegt dat er ook 118K betaald is bij aanschaf? Misschien zat er wel 18K korting op. En van 100K naar 75K op n jaar tijd is nu zo gek weer niet in die prijsklasse.

Idd... Vraag daar veel meer voor en de welgestelde koper past en legt dan liever nog wat bij om zelf iets in elkaar te steken...

sandervdw

Legacy Member
eniac zei:
Idd... Vraag daar veel meer voor en de welgestelde koper past en legt dan liever nog wat bij om zelf iets in elkaar te steken...
Jep, in die prijsklasse is het feit dat het niet "eigen keuze" is voor de meesten al genoeg om af te haken.
Als hij niet weggaat omdat hij er veel miserie mee heeft, is het misschien wel een koopje.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gentei

Legacy Member
MrKend54l zei:
96k om te starten zeker. Je moet niet al te gek doen om daar nog 20k aan opties op te gooien hoor.

Nineshots zei:
Ik zie toch lagere prijzen staan, maar als ze echt 96K nieuw zijn en er is nog niet te veel opties op kan je easy naar 118K gaan op een AMG denk ik.
Alleszins wel een koopje dan, amper jaar oud en maar 15k km en al bijna 50k in prijs gezakt.
Als je zoiets koopt mag je toch echt niet gevoelig zijn aan afschrijving :D

Trouwens wie zegt dat er ook 118K betaald is bij aanschaf? Misschien zat er wel 18K korting op. En van 100K naar 75K op n jaar tijd is nu zo gek weer niet in die prijsklasse.
Recent nog gaan horen voor een GL en daar zat er ook gigantische korting op.

Tuurlijk is dat zonder opties.
8ae3a9e162725c6fabf7d188eab470ba.jpg

40928f738c57e7ba6d912b79036a2157.jpg

Killertux

Legacy Member
llow, wegens verandering van werk, zal ik mogelijks voor het eerst in mijn werkleven ook een bedrijfswagen hebben.
Mijn bruto loon ligt op dit moment vrij hoog (4100EUR/maand) en dit zal voor mijn nieuwe werkgever waarschijnlijk niet haalbaar zijn, waardoor hij hintte in de richting van de voordelen.

Wat kunnen jullie mij aanraden van inlevering en welke bedrijfswagen zou ik daarvoor in de plaats kunnen vragen/krijgen?
Met welke punten moet ik nog rekening houden eventueel?

FlatSix

Legacy Member
Hangt af van het bruto dat de nieuwe werkgever in gedachte heeft zeker? Als je 500 bruto moet inleveren heb je nu toch ook geen A6 in ruil lijkt me...

eniac

Legacy Member
Killertux zei:
Wat kunnen jullie mij aanraden van inlevering en welke bedrijfswagen zou ik daarvoor in de plaats kunnen vragen/krijgen?
Met welke punten moet ik nog rekening houden eventueel?

Grootte/comfort/type van wagen, tankkaart ja/nee, beperking op aantal kilometers ja/nee (en hoeveel).

Best eerst voorstel afwachten. Bvb 300 bruto inleveren en pakweg een mooi uitgeruste A4 met tankkaart: top. Datzelfde inleveren voor een Polo zonder tankkaart... Minder top :)

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Grootte/comfort/type van wagen, tankkaart ja/nee, beperking op aantal kilometers ja/nee (en hoeveel).

Best eerst voorstel afwachten. Bvb 300 bruto inleveren en pakweg een mooi uitgeruste A4 met tankkaart: top. Datzelfde inleveren voor een Polo zonder tankkaart... Minder top :)

300 bruto inleveren voor een Polo zonder tankkaart als je niet veel kilometers doet is nu toch ook weer niet slecht. 600 bruto voor een Polo echter,... :)

Misschien moet je voor uzelf gewoon afbakenen wat je wil per pakweg 200 euro bruto. Als de nieuwe werkgever hier een punt van maakt dan gaat het toch niet over 100 euro bruto neem ik aan,...

eniac

Legacy Member
xTwL- zei:
300 bruto inleveren voor een Polo zonder tankkaart als je niet veel kilometers doet is nu toch ook weer niet slecht. 600 bruto voor een Polo echter,... :)

Misschien moet je voor uzelf gewoon afbakenen wat je wil per pakweg 200 euro bruto. Als de nieuwe werkgever hier een punt van maakt dan gaat het toch niet over 100 euro bruto neem ik aan,...

Kan nog altijd viabel zijn idd, maar dat valt vooral vanuit de eigen situatie te bekijken. Voor mij zou zoiets gewoon waardeloos zijn, de wagen mag het op zich dan wel waard zijn maar met aan een Polo heb ik privé gezien echt helemaal niets.

Hij kan er idd al eens over nadenken, maar na een aanbod vraag je sowieso altijd even de tijd om het thuis te bestuderen, eventuele vragen te formuleren, eventueel een tegenvoorstel te doen... Dus hij moet het nog niet echt weten op het ogenblik dat hij dat gesprek binnen gaat. Vandaar, best even voorstel afwachten imo, en dan processen :)

Killertux

Legacy Member
eniac zei:
Kan nog altijd viabel zijn idd, maar dat valt vooral vanuit de eigen situatie te bekijken. Voor mij zou zoiets gewoon waardeloos zijn, de wagen mag het op zich dan wel waard zijn maar met aan een Polo heb ik privé gezien echt helemaal niets.

Hij kan er idd al eens over nadenken, maar na een aanbod vraag je sowieso altijd even de tijd om het thuis te bestuderen, eventuele vragen te formuleren, eventueel een tegenvoorstel te doen... Dus hij moet het nog niet echt weten op het ogenblik dat hij dat gesprek binnen gaat. Vandaar, best even voorstel afwachten imo, en dan processen :)

Ik heb gewoon absoluut geen idee welke waarde van wagen overeenkomt met welke brutowaarde loon. Tot op heden stond ik steeds zelf in voor mijn wagen en was mijn werk vrij eenvoudig: inspanning = loon + verlof :)

eniac

Legacy Member
Killertux zei:
Ik heb gewoon absoluut geen idee welke waarde van wagen overeenkomt met welke brutowaarde loon. Tot op heden stond ik steeds zelf in voor mijn wagen en was mijn werk vrij eenvoudig: inspanning = loon + verlof :)
Wel... Kijk naar je eigen wagen, wat die je jaarlijks kost aan afschrijving/taks/verzekering/onderhoud/brandstof, en dan heb je toch een baseline wat een wagen voor jou waard is.

Afhankelijk van wat je nu hebt en wat men je voorstelt kan je dan nog een waarde toevoegen voor wanneer de bedrijfswagen bvb comfortabeler of ruimer is, als dat je al iets waard zou zijn.

ThekillingGoku

Legacy Member
Killertux zei:
Ik heb gewoon absoluut geen idee welke waarde van wagen overeenkomt met welke brutowaarde loon. Tot op heden stond ik steeds zelf in voor mijn wagen en was mijn werk vrij eenvoudig: inspanning = loon + verlof :)

De effectieve waarde er van is 'technisch gezien' irrelevant.
Het is jij die nu kiest om van werk te switchen, dus kan ook jij zelf beslissen of het aanbod voldoende hoog is om u te overtuigen om effectief ook te switchen.

Als je 500 EUR bruto minder krijgt en je bent akkoord ... zal jij je er goed moeten bij voelen met wat er ter compensatie (bv. dan die wagen) wordt aangeboden.
Als jij je goed voelt met gewoon straight up 500 EUR minder, zelfs zonder die wagen is er uiteraard ook niemand die u dat zal verbieden.

Killertux

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
De effectieve waarde er van is 'technisch gezien' irrelevant.
Het is jij die nu kiest om van werk te switchen, dus kan ook jij zelf beslissen of het aanbod voldoende hoog is om u te overtuigen om effectief ook te switchen.

Als je 500 EUR bruto minder krijgt en je bent akkoord ... zal jij je er goed moeten bij voelen met wat er ter compensatie (bv. dan die wagen) wordt aangeboden.
Als jij je goed voelt met gewoon straight up 500 EUR minder, zelfs zonder die wagen is er uiteraard ook niemand die u dat zal verbieden.

En hoe moet ik dat in zijn geheel kaderen?
Als ik bvb. 500EUR bruto zou inleveren, wat is dan een faire compensatie van wagen vanuit de nieuwe werkgever? Moet ik dan rekenen op iets met een waarde van 500EUR op directlease?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan