Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandervdw

Legacy Member
druid zei:
Ik zie al redelijk vaak de 6GT rond rijden, niet iedereen zit in de crisis hehe.

Dat moet dan regiogebonden zijn :p. Ik zie vaak nieuwere duurdere wagens, maar de 6GT enkel nog maar bij BMW zelf gezien.

MrKend54l

Legacy Member
Ook nog nooit in het wild gezien hoor.
Het is tevens wel een serieuze vooruitgang tegenover de vorige 5GT. Ik zeg daar geen nee tegen alvast.

Nineshots

Legacy Member
Ik heb er ook al een paar in het wild gespot, maar ze blijven inderdaad nog vrij zeldzaam.

Musk

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ook nog nooit in het wild gezien hoor.
Het is tevens wel een serieuze vooruitgang tegenover de vorige 5GT. Ik zeg daar geen nee tegen alvast.

De 5GT was lelijk maar wel een serieuze luxeslee, meer een 7-reeks dan een 5-reeks.

sandervdw

Legacy Member
Musk zei:
De 5GT was lelijk maar wel een serieuze luxeslee, meer een 7-reeks dan een 5-reeks.
Klopt maar een 6gt is dat ook maar dan nog knap ook
emoji14.png


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

FlatSix

Legacy Member
Wanneer komt de 8 nu eigenlijk? De M8 racet al en er is nog geen straat versie, dat mag niet eh...

Nineshots

Legacy Member
MrKend54l zei:
Buiten de wielbasis was het voor de rest een gewone 5 hoor :P

Dat interieur was ook helemaal hetzelfde als van een 7. De gelijkenissen met een 7 zijn eigenlijk groter dan een 5. Of zijn er 2 generaties van de 5GT?

Musk

Legacy Member
Nineshots zei:
Dat interieur was ook helemaal hetzelfde als van een 7. De gelijkenissen met een 7 zijn eigenlijk groter dan een 5. Of zijn er 2 generaties van de 5GT?

Bij mijn weten was dat een 7-reeks interieur, maar ben nu te lui om het te googlen. Zal ook 1 van de redenen zijn dat ze hem nu als 6(GT) hebben gepositioneerd.

MrKend54l

Legacy Member
Musk zei:
Bij mijn weten was dat een 7-reeks interieur, maar ben nu te lui om het te googlen. Zal ook 1 van de redenen zijn dat ze hem nu als 6(GT) hebben gepositioneerd.

Tuurlijk niet :P
Is gewoon een 5 hoor
Interieur van de 5GT
8c64e923554976e930cc989a23cc78ef.jpg


Interieur van de 7
2016-BMW-7-Series-interior.jpg


Het f reeks 5 interieur is gewoon vrijwel identiek aan dat van de f reeks 7.

Nineshots

Legacy Member
Dat is het interieur van de G bij de 7 reeks, niet de F01. Ik heb genoeg in zowel F10 als F01 gereden om het te herkennen :D .

sandervdw

Legacy Member
Nineshots zei:
Dat is het interieur van de G bij de 7 reeks, niet de F01. Ik heb genoeg in zowel F10 als F01 gereden om het te herkennen :D .

klopt:
vorige generatie 7-serie:
bmw-f01-interior.jpg


Het verschil in interieur zit em in de deurpanelen en luidsprekers, maar voor de rest is daar amper verschil op.

Shaguar

Legacy Member
sandervdw zei:
Klopt, maar bvb het VAA bij Lexus ligt een pak lager door hun businessmodellen tov de BMW en Mercedes hybrides. nochtans zie je ze veel minder rijden. Natuurlijk zijn auto's wel een product waar emotie meespeelt en zijn mensen geneigd naar de vaste waardes te grijpen, maar voor werknemers kan zo'n verschil in VAA best veel uitmaken.

Ik geef je gelijk, op een puur economisch standpunt kan je denken dat het inderdaad raar is.
Maar een vele mensen, waaronder mezelf kiezen een wagen met meer dan centen in het achterhoofd. Ik zit best lang in de wagen naar het werk en wil graag in comfort reizen, ook als ik een auto reis maak wil ik dat in comfort doen.
En ja dat is een breed standpunt, heel veel wagens rijden zeer comfortable, maar weer speelt die emotie mee uiteraard. Net zoals bij het aankopen van andere bepaalde dingen gaan mensen inderdaad grijpen naar vaste waardes of toch iets duurder aankopen omdat ze het graag hebben. Ook de herverkoopwaarde (als je hem zelf betaald of leasing budgetten) speelt veel mee, de established premium merken verkopen nu eenmaal beter op de 2dehands markt dan andere merken.

Dus ja een duurdere wagen kiezen heeft inderdaad een een impact op de maandelijkse kosten, neemt niet weg uiteraard dat de regels omtrent VAA en bedrijfswagens in dit land puur geschapen waren om de loonlasten te drukken en nu zijn er ineens te veel en het moet allemaal minderen. We zitten ook op de rug van een koploze kip met deze regeringen op dat soort zaken, plus firmawagens (of wagens in het algemeen) zijn de melkkoe van deze regering paar keer goed op de uier duwen en het geld stroomt eruit. Heel die VAA klucht is daar aan verbonden.

Ciamician

Legacy Member
Bij mijn werkgever introduceren ze binnenkort een cafetariaplan waar ook de optie "bedrijfswagen + tankkaart" tussen zit. De details volgen nog, maar ik zou toch graag eens weten aan welke "formaten" ik mij kan verwachten?

  • Vaste lijst met merken + modellen + (vaste opties)?
  • Vaste modellen volgens salarisschaal / functie / "niveau"?
  • Volledig vrije keuze zolang je maar binnen budget (VAA) blijft?
  • ...

Wat is zo een beetje de meest courante, of verschilt dat volledig van werkgever tot werkgever?

Hoe zit dat trouwens met opleggen? Stel nu dat een bepaalde optie of bepaald model nét buiten mijn budget ligt? Laat iedere werkgever dat toe?

desolation

Legacy Member
de ironie, mijn collega zijn DSG7 bak van zijn Passat is om zeep. 85.000km
Volgens de dealer 'niet abnormale slijtage'

ik moest is goed lachen.

sandervdw

Legacy Member
SanderH_ zei:
Bij mijn werkgever introduceren ze binnenkort een cafetariaplan waar ook de optie "bedrijfswagen + tankkaart" tussen zit. De details volgen nog, maar ik zou toch graag eens weten aan welke "formaten" ik mij kan verwachten?

  • Vaste lijst met merken + modellen + (vaste opties)?
  • Vaste modellen volgens salarisschaal / functie / "niveau"?
  • Volledig vrije keuze zolang je maar binnen budget (VAA) blijft?
  • ...

Wat is zo een beetje de meest courante, of verschilt dat volledig van werkgever tot werkgever?

Hoe zit dat trouwens met opleggen? Stel nu dat een bepaalde optie of bepaald model nét buiten mijn budget ligt? Laat iedere werkgever dat toe?

Oké, je komt van een cafetariaplan wat dus wil zeggen dat alles moet omgezet worden naar een waarde.
Ofwel kiest uw werkgever een aantal modellen uit die een vaste waarde hebben, probleem is dat die waarde in realiteit niet stabiel is en de vakbond daar lastig over kan doen.
Een andere optie is dat je zelf een offerte binnenbrengt en de leaseprijs als waarde nemen, maar dat is véél meer werk voor de fleetafdeling.

Meestal zit er ook een limiet op om te voorkomen dat een junior half zijn loon in een E-klasse pompt.

Opleggen mag soms, maar aangezien je in een cafetariaplan zit, wil dat vooral zeggen dat je minder andere opties mag nemen. Er zijn ook bedrijven waar dat gewoon niet mag. Heeft ook wat gevolgen voor je belastingen.


Maar: veel mensen vergeten dat bedrijfswagens belast worden, andere "cafetariaplanvoordelen" niet waardoor de auto niet persé de beste keuze is.
Ik denk ook dat je sowieo ofwel even wacht tot uw bedrijf een hoop bedrijfswagens heeft (veel meer korting) ofwel met iedereen die eentje moet bestellen een groepsaankoop afspreekt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan