Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soundstorm

Legacy Member
Overnighted from Japan ;) Hij gaat die sticker daar niet zonder reden opplakken! :unsure:

CAS

Legacy Member
Ze hebben indertijd nog een 2liter V12 gemaakt ook. Dat wil ik wel eens horen draaien! Moet gewoon super zijn.


Ge ziet gewoon al dat da lekker klinkt :D :

2366-6.jpg

CAS

Legacy Member
Das volledig open throttle body é, geen filter dus. Gewoon wat gaas dat er over zit, vind da persoonlijk wijzer zonder. Dan 3 webers... Dees is wel de sportversie van die motor. Standaard 115pk, goed voor 10s naar 100. In die tijd al... Wel nog altijd met trommels rondom, Ferrari heeft da super lang gebruikt :D

VMax

Legacy Member
CAS zei:
Das volledig open throttle body é, geen filter dus. Gewoon wat gaas dat er over zit, vind da persoonlijk wijzer zonder.

jip, dacht het wel, twijfelde nog even ofdat er toch mss wa 'filterelement' zou onder zitten..

Hoe zit het met het slijtage bij zo'n dingen? Alle, zo zonder filter.. Ik denk dat uwe moteur daar na verloop van tijd toch wel wa van merkt?

CAS

Legacy Member
Kzou het ni weten eigenlijk, denk dat die mechaniek gewoon anders was in die tijd. Ga da in ieder geval op mijne M10 blok steken. Als ik er vind, zo 4 aparte, da ge zo schoon de gaskleppen ziet bewegen :D 't Zal geen bom van ne auto zijn, maar wel aparte ronk.

VMax

Legacy Member
CAS zei:
Kzou het ni weten eigenlijk, denk dat die mechaniek gewoon anders was in die tijd. Ga da in ieder geval op mijne M10 blok steken. Als ik er vind, zo 4 aparte, da ge zo schoon de gaskleppen ziet bewegen :D 't Zal geen bom van ne auto zijn, maar wel aparte ronk.

slide0074_image066.jpg
? :)

zoiets zouk nog wel zien zitten op die van mijne:

top-air-filter.jpg


ma da is dan wel vrij moeilijk om daar koele lucht in te krijgen, veel lucht zal wel gaan :p

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
Ze hebben indertijd nog een 2liter V12 gemaakt ook. Dat wil ik wel eens horen draaien! Moet gewoon super zijn.


Ge ziet gewoon al dat da lekker klinkt :D :

2366-6.jpg

Ge kunt er u zo het geluid bij voorstellen ^^

@ hierboven, waar Mercedes en BMW het toch haalde van in hun goeiekope modellekes een ENORME klok te steken ipv nen teller ^^

CAS

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
@ hierboven, waar Mercedes en BMW het toch haalde van in hun goeiekope modellekes een ENORME klok te steken ipv nen teller ^^

Omdat ge bij de lichte modellen moest zien hoeveel tijd ge nog moest inhalen. Bij ne 325i zijde zowiezo op tijd :cool:

ComputerVISTA

Legacy Member
't Was trouwens een optie als ik me nie mispak, want ge hebt er met rpm teller ook.

In alle geval begrijp ik nie waarom ge in die plaats zo een enorme klok wilt hebben :p (ja ik rij ook op het gehoor ma toch liever zo nen teller dan een klok :p)

Darks

Legacy Member
Vraagje.

Ben stilaan aan het zoeken naar mijn eerste wagen. Moet nog een jaar of 4 meegaan en zonder echte problemen nog een 100.000 km kunnen bollen. Budget is een 6000-9000 Euro.

Bevalt mij wel:

Ford Focus
Opel Astra
Volkswagen Golf IV

Maar uiteindelijk zou ik niet weten wat kiezen van de 3. Ok, als zich een goed koopje zou voordoen maakt het niet veel uit. Men zegt wel dat een Golf een stuk meer kwaliteit is (wel ook duurder) en de Astra's met 100k km zie ik al staan vanaf € 6000.

Iets van waar, van dat verschil in kwaliteit? Iemand ervaringen met een van deze auto's? Wat zou je me aanraden?

Merci :)

Kwertie

Legacy Member
Darks zei:
Vraagje.

Ben stilaan aan het zoeken naar mijn eerste wagen. Moet nog een jaar of 4 meegaan en zonder echte problemen nog een 100.000 km kunnen bollen. Budget is een 6000-9000 Euro.

Bevalt mij wel:

Ford Focus
Opel Astra
Volkswagen Golf IV

Maar uiteindelijk zou ik niet weten wat kiezen van de 3. Ok, als zich een goed koopje zou voordoen maakt het niet veel uit. Men zegt wel dat een Golf een stuk meer kwaliteit is (wel ook duurder) en de Astra's met 100k km zie ik al staan vanaf € 6000.

Iets van waar, van dat verschil in kwaliteit? Iemand ervaringen met een van deze auto's? Wat zou je me aanraden?

Merci :)

Vroegere maat kocht een Astra G met 100d km voor 3500€ met een 2.0 16V motor in (benzine), was in propere staat enzo, dus "vanaf 6000" is imo al vrij duur :p. Of het moet een goeie diesel zijn met weinig km's, tenzij je een Astra H bedoelt?

Mja als je je baseert op de geschiedenis, is 'n Golf normaal wel beste ja, maar tegenwoordig weinig verschil in zeker? Een ford Focus zou op de 3de plaats staan in mijn lijstje :).

Darks

Legacy Member
Kwertie zei:
Vroegere maat kocht een Astra G met 100d km voor 3500€ met een 2.0 16V motor in (benzine), was in propere staat enzo, dus "vanaf 6000" is imo al vrij duur :p. Of het moet een goeie diesel zijn met weinig km's, tenzij je een Astra H bedoelt?

Mja als je je baseert op de geschiedenis, is 'n Golf normaal wel beste ja, maar tegenwoordig weinig verschil in zeker? Een ford Focus zou op de 3de plaats staan in mijn lijstje :).

Ik bedoel wel degelijk Astra G. Die lijken me toch over het algemeen de goedkoopste van de 3. Gevolgd door Ford, en Golf als duurste.

Qua gevoel zou ik eerder voor een Focus gaan. Astra lijkt me meer prijs/kwaliteit en Golf mss meer kwaliteit maar wel voor betalen. Hmm weet het echt niet :p

Kwertie

Legacy Member
Als we onze meningen mengen, moet je dus gaan voor de Astra :D... maar zoals ik dus zeg, 't is een mening, de keuze moet je zelf maken ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan