Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Stancke zei:
Zeg niet zomaar "blauw" tegen "Arden Bleu" meneer!

Ach wat maakt het uit elk merk heeft zo zijn eigen namen voor kleuren als je dat allemaal moet onthouden.... :sad:

ComputerVISTA

Legacy Member
ikbenben zei:
Volgens die eerste link zou de 750i rond de 28sec moeten zitten ;)

En jij gelooft dat? Ben je ook iemand die de fabrieksopgaven geloofd?

Mijn beste voorbeeld is m'n Benz en das met harde bewijzen bewezen :p

Voor de manuele 300 SE schrijven ze 9.5 seconden voor, een automaat is nu in de meeste gavallen trager, en vroeger zeker, veel trager zelfs.

Wat blijkt 8.39 seconden naar 100.

Dat hij niet onder de 20 seconden zit zal zeker waar zijn, zeker als ik dat lijstje daar zo zie maar 8 seconden schelen? Geloof ik niet.

Ik zou het opnieuw eens moeten testen met zo'n meet ding en dan pas weet ge het zeker hé :)

Terror Factor

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
En jij gelooft dat? Ben je ook iemand die de fabrieksopgaven geloofd?

Mijn beste voorbeeld is m'n Benz en das met harde bewijzen bewezen :p

Voor de manuele 300 SE schrijven ze 9.5 seconden voor, een automaat is nu in de meeste gavallen trager, en vroeger zeker, veel trager zelfs.

Wat blijkt 8.39 seconden naar 100.

Dat hij niet onder de 20 seconden zit zal zeker waar zijn, zeker als ik dat lijstje daar zo zie maar 8 seconden schelen? Geloof ik niet.

Ik zou het opnieuw eens moeten testen met zo'n meet ding en dan pas weet ge het zeker hé :)
me wa was die 8,39 gemeten?
Ff meer dan 1s onder de fabrieksopgave zitten is veel hoor. Als ge reviews enz leest is het vaker het geval dat ze de fabrieksopgave net niet halen, ipv die nog een stuk te verbeteren.

'k zeg nu ni da het ni kan, ma 'k heb er toch m'n twijfels bij.

ComputerVISTA

Legacy Member
Zo'n Ipod met da progje op, is vrij accuraat hoor. De geschatte pk's dat het ding aangaf was 182 pk en op de dyno van Heinz had ik 182.9 pk. Dus ik denk dat het er niet te ver af zal zitten.

Ok zal allemaal wel niet 100% zijn maar zal er toch ook niet TE ver af zitten.


PS: Niet dat ge het MOET geloven van mij maar Mercedes stond vroeger nogal bekend om die getallen hoger te houden voor de kopers sneller in een duurdere motor te krijgen. (weet ik van een expert)

Guardian-X-

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zo'n Ipod met da progje op, is vrij accuraat hoor

Daar zegt ge zoiet .. kheb da proggie al maanden staan ( gekocht ) en nog nooit gebruikt :unsure: eens proberen vantweekend :)

Terror Factor

Legacy Member
Ja ik lees nogal gemengde meningen over da progje(heb het ondertussen zelf ook, maar 'k moet het nog altijd testen :$). Veel hangt ook af van hoe goed ge uwe iphone/ipod vastzet.

Ware da krukaspk's van die dyno? Da geeft normaal toch achterwielpk's?
En die app geeft afhankelijk van wat je invoert krukas of achterwielpk's.(achterwiel als je geen verlies telt op de overbrenging, en krukas als je dat wel doet)

Nuja, 't kan altijd wel, en zoveel te beter he:p Al die japanse bakken met zogezegd 280 pk zitten in werkelijkheid meestal ook een heel stuk hoger:p

ComputerVISTA

Legacy Member
En audi met hun diesels, zogezegd 136 pk fyskaal aantrekkelijk en dan zitten ze meestal ver boven de 140 :D

Die pk's waren geen pk's aan de wielen. Weet het niet meer vanbuiten maar denk dak aan de wielen 160 ofzo had. en dan met een berekening en verlies en wat weet ik allemaal kwam het uit op 182.9 pk. Van de ooit 177 op papier omdat hij een cat heeft :p

En nen dyno of nen Ipod/phone, 't zal nooit 100% correct zijn hé.

ComputerVISTA

Legacy Member
Is da ne 7 cylinder misschien? :unsure:

Gisteren 25 liter getankt, vandaag 130 km gereden en die 25 liter is compleet verdwenen :unsure:

Brecht

Legacy Member
kaboutertjes? :unsure:
mss met de rem en koppelingscilinders derbij 7 ja!
morgen de partner inruilen voor vivaro! \o/

Soundstorm

Legacy Member
Shit jong.
YouTube - ADAC Crash Test: Fiat 500 vs. Audi Q7

Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing is om allemaal een SUV te kopen. Want mensen doen inzien dat ze beter een kleinere wagen kopen zal toch niet lukken.
Een wagen met een echte neus, en niet zo'n uitsteekseltje, zal ook direct beter scoren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan