Wover
Legacy Member
Gisteren rond 23u 150 gereden op de E313 richting Antwerpen van Tessenderlo tot Herentals-Oost.
Eerst reed ik gewoon 120, maar dan stak ne BMW mij voorbij en die wou'k eens volgen
.
Er was wel verschrikkelijk weinig verkeer op de baan, ik heb 2 vrachtwagens en één auto voorbijgestoken op die +- 30km.
De Polo ging wel traag vooruit, van 120 tot 145 ging heel vlot, maar daarna gingt echt verschrikkelijk traag vooruit.
150 was dus ook mijn topsnelheid voorlopig, autoweek topsnelheid voor onze polo (1.4 TDI 3 cillinder 70pk) is 177, maar daar ga'k mij ni aan wagen
.
Voor de rest rij ik bijna nooit te snel, thaalt toch niks uit. Ik heb eergisteren ook eens enkele tabelletjes gemaakt met de snelheidswinst die je haalt bij te snel rijden over verschillende afstanden en maximumsnelheden, dat kan wel interessant zijn (ook al gaat niemand hier daar iets van aantrekken, te snel rijden heeft vooral te maken met het rijplezier verhogen denk ik).
http://users.telenet.be/Wover/webspace/BuySell/snelheidswinst.xls
Eerst reed ik gewoon 120, maar dan stak ne BMW mij voorbij en die wou'k eens volgen
.Er was wel verschrikkelijk weinig verkeer op de baan, ik heb 2 vrachtwagens en één auto voorbijgestoken op die +- 30km.
De Polo ging wel traag vooruit, van 120 tot 145 ging heel vlot, maar daarna gingt echt verschrikkelijk traag vooruit.
150 was dus ook mijn topsnelheid voorlopig, autoweek topsnelheid voor onze polo (1.4 TDI 3 cillinder 70pk) is 177, maar daar ga'k mij ni aan wagen
.Voor de rest rij ik bijna nooit te snel, thaalt toch niks uit. Ik heb eergisteren ook eens enkele tabelletjes gemaakt met de snelheidswinst die je haalt bij te snel rijden over verschillende afstanden en maximumsnelheden, dat kan wel interessant zijn (ook al gaat niemand hier daar iets van aantrekken, te snel rijden heeft vooral te maken met het rijplezier verhogen denk ik).
http://users.telenet.be/Wover/webspace/BuySell/snelheidswinst.xls


)
j/k


