Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zarih

Legacy Member
Vorig weekend in een van de eerste ford escorts (24 jaar oud) gezeten van een vriend.
We hebben er 165km/u uitgehaald ongeveer er zit wel een nieuwe motor in 1.6 en de rest weet ik niet :). Ik dacht dat da bakske plots uiteen ging vliegen :p
Zelf heb ik 140 gehaald met een opel corsa b 1.5 van 10 jaar oud.

sink

Legacy Member
Zarih zei:
Vorig weekend in een van de eerste ford escorts (24 jaar oud) gezeten van een vriend.
We hebben er 165km/u uitgehaald ongeveer er zit wel een nieuwe motor in 1.6 en de rest weet ik niet :). Ik dacht dat da bakske plots uiteen ging vliegen :p
Zelf heb ik 140 gehaald met een opel corsa b 1.5 van 10 jaar oud.
hehe, dat ken ik.. ne maat met een ford escort 1.8 diesel, de volle 60 dieselpk's, met 2 personen mag die blij zijn als die 145 haalt :D
en dan valt em ook bijna uit elkaar :D

Asserti

Legacy Member
lol, dat sommigen dat hier niet geloven.

Heb een foto van de gps aan 210, toen we al aan het vertragen was. De lichtinval zorgde ervoor dat alles op de gps weerspiegelt werd, ISO stond ook nog op 80 door de foto die ik ervoor had genomen

IMG_0358.jpg


Ge moogt het dus wel geloven ;) de Astra liep 218

serial

Legacy Member
BadCompany zei:
Is dat eigenlijk niet slecht voor je motor, zo lang zo hoge toeren draaien?
Zoals bij serial, die toerenteller staat toch in het rood?

klopt, maar aan die snelheden hebde ook wel veel betere koeling dan aan pakweg 120kmh ;)

Zarih

Legacy Member
sink zei:
hehe, dat ken ik.. ne maat met een ford escort 1.8 diesel, de volle 60 dieselpk's, met 2 personen mag die blij zijn als die 145 haalt :D
en dan valt em ook bijna uit elkaar :D

wij zaten er met 4 in :p

pamperke

Legacy Member
sink zei:
hehe, dat ken ik.. ne maat met een ford escort 1.8 diesel, de volle 60 dieselpk's, met 2 personen mag die blij zijn als die 145 haalt :D
en dan valt em ook bijna uit elkaar :D
Ik rijd ook met zo enen, alsek 140 doe hebbek altijd schrik dat die eens gaat ontploffen... Mijn topsnelheid is dus iets van een 140. /flex

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Is dat zo verwonderlijk dan? Imo niet.
Het is idd iets dat moeilijk te geloven is dat een auto 30kmh sneller loopt dan opgegeven, maar dit was wel enorm bergaf, wat het dus blijkbaar mogelijk maakte.
Ook zou ik het belange zo lang niet volhouden moest ik maar aan het zwanzen zijn.

Dit is de GPS. Ik denk dat het 210 is dat er op staat, maar het is niet echt duidelijk.
IMG_0362.jpg

ComputerVISTA

Legacy Member
Jama 'k geloof het hoor, alleen in't begin, en dan zeker omdat die ene teller een pak roder was :p

Ma iemand die hier al zo lang is die dan zo zou gaan liegen of zeveren... zou ook weer moeilijk te geloven zijn.

Op de Nordschleife was het precies BMW meeting jong :p

Soundstorm

Legacy Member
Ja het reed daar echt vol M3 en 1 Coupé. Mss nen M3 Cabrio ook, maar daar zijn we nie zeker van.

ComputerVISTA

Legacy Member
En toch blijft het the place to be :p

Den droom van elke autoliefhebber imo.

sink

Legacy Member
pamperke zei:
Ik rijd ook met zo enen, alsek 140 doe hebbek altijd schrik dat die eens gaat ontploffen... Mijn topsnelheid is dus iets van een 140. /flex
nog erger zelfs, deze zomer naar de ardennen met diene auto, bestuurder + 2 passagiers, koffer vol met tenten, slaapzakken en koelboxen
max was iets over de 130-135, we waren bijna op de bestemming aangekomen, er was een soort van helling op de autosnelweg.. en de toeren zakten ineens naar beneden, van 120 naar 70 gezakt, ondertussen volle petrol geven maar toch nie vooruit geraken.. maf :oink:

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
En toch blijft het the place to be :p

Den droom van elke autoliefhebber imo.
Idd, maar als het nat ligt, hou het bij kijken naar het circuit.
sink zei:
nog erger zelfs, deze zomer naar de ardennen met diene auto, bestuurder + 2 passagiers, koffer vol met tenten, slaapzakken en koelboxen
max was iets over de 130-135, we waren bijna op de bestemming aangekomen, er was een soort van helling op de autosnelweg.. en de toeren zakten ineens naar beneden, van 120 naar 70 gezakt, ondertussen volle petrol geven maar toch nie vooruit geraken.. maf :oink:
Terugschakelen?

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dat moet je eens tegen serial zeggen :p
Hoeveel zou ik kunnen krijgen voor modder/gras van op de ring als ik da op ebay zet?
Kwestie om van het ongeluk een geluk te maken :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Uitgegleden en in't gras beland misschien?

Goh, der zijn genoeg zotten die vanalles op ebay zetten, met wa sjans kunde uw reis ermee vergoeden ^^

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Uitgegleden en in't gras beland misschien?

Goh, der zijn genoeg zotten die vanalles op ebay zetten, met wa sjans kunde uw reis ermee vergoeden ^^
Paar keer ja :p Onder andere op die plek waar al die filmkes gemaakt zijn van keverkes die overkop rollen.
Op film is het niet zo indrukwekkend, maar het voelde toch raar aan om aan 80(?) volledig controleloos over kletsnat gras te vliegen.

serial

Legacy Member
Soundstorm zei:
Paar keer ja :p Onder andere op die plek waar al die filmkes gemaakt zijn van keverkes die overkop rollen.
Op film is het niet zo indrukwekkend, maar het voelde toch raar aan om aan 80(?) volledig controleloos over kletsnat gras te vliegen.

Toen ik er reed in de regen was het vanaf de eerste bocht al zijwaarts gaan...
Als ge dat dan niet verwacht is da wel scary :s
1 keer dacht ik dat ik in de vangrail ging eindigen want ik kwam veel te snel af en kon niet hard genoeg meer remmen :/
dan bocht maar half zijdelings genomen en tis gelukkig nog goed gekomen :)

tis inderdaad niet iets om vaak te doen met uw enige wagen of het loopt eens slecht af ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan