Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Wat langun zegt. En kwa pickups moet je zeker niet te veel van een Epiphone verwachten. Je kan de pickups gaan upgraden, maar ik denk dat je daar eerder je verkoopskansen mee gaat verhogen en niet zozeer de verkoopwaarde. De brug en frets doen ook veel aan de sound, wat blik is gaat altijd als blik klinken, en dat is iets dat je unplugged al heel goed kan horen. Zolang je niet naar Piens gaat zien de meeste Epiphones er van afwerking dan weer wel dik in orde uit. Moest je toch een Epiphone willen, hoewel ik het afraad eens je al 'beter' hebt vastgehad, zou ik er wel op letten dat hij niet neck-heavy is.

Carrion

Legacy Member
Ter eren van onze allerliefste vriendin Joke Schauvliege ze een plaatsje gegeven op m'n cab

http://i40.tinypic.com/207xjs1.jpg

Om haar te tonen dat ik haar steun heb ik sporadisch de helft van m'n grill dichtgeplakt om minder dB te produceren :unsure:

TsD

Legacy Member
Carrion zei:
Ter eren van onze allerliefste vriendin Joke Schauvliege ze een plaatsje gegeven op m'n cab

http://i40.tinypic.com/207xjs1.jpg

Om haar te tonen dat ik haar steun heb ik sporadisch de helft van m'n grill dichtgeplakt om minder dB te produceren :unsure:

Damn nice!:cool:

Misschien moeten we, als protest, maar eens met 9lives wat liggen feedbacken voor het ministerie:D

stagepotato

Legacy Member
Hmm, iemand wilt zijn Fender Jim Root Telecaster ruilen tegen mijn ESP LTD EC-1000, ben wel geïnteresseerd aangezien ik er nooit op speel en zo snel mogelijk van die gitaar af wil.

Hayrus

Legacy Member
http://www.youtube.com/watch?v=fgmTLMfc-zM
Ik zou zoiets zelf willen maken voor mijn DD-7, maar vroeg me af waar ze die onderdelen hebben. Lijkt me al vrij gespecialiseerd voor de lokale dhz-zaak... Online bestellen wil ik niet doen want dan betaal je sowieso meer verzendkosten dan de onderdelen zelf.

Btw, ben trotse eigenaar van een Musicman Stingray 5 :D Binnenkort eens foto's posten.

Edit:

http://oi40.tinypic.com/28vwsck.jpg
http://oi44.tinypic.com/20u92yv.jpg
http://oi44.tinypic.com/r2vmeg.jpg
http://oi40.tinypic.com/23j1spi.jpg

Ronnie86

Legacy Member
today was a good day :)

nieuwe pickup erin, nieuwe toggleswitch , fretboard en body grondig gekuist...
alles goe tot ik trug wou restringen...snaartje geprongen dus uit een ander pakske moeten halen(dat nu onvolledig is :()

langun

Legacy Member
Proficiat, ziet er goed uit, coole kleur ook!

@Sick: tiens, ik ken die van ergens ;)

shagrath

Legacy Member
Hayrus zei:
DIY Unlatched Footswitch Zoom Pedal / Boss DD-7, DD-20 (Tap Tempo, Bank Switch, Amp) - YouTube
Ik zou zoiets zelf willen maken voor mijn DD-7, maar vroeg me af waar ze die onderdelen hebben. Lijkt me al vrij gespecialiseerd voor de lokale dhz-zaak... Online bestellen wil ik niet doen want dan betaal je sowieso meer verzendkosten dan de onderdelen zelf.

Is gewoon simpele momentschakelaar en een jack aansluiting. Zou geen probleem mogen zijn voor een deftige electrowinkel. Wel erbij vermelden dat je de schakelaar als voetschakelaar wilt gebruiken.

Ronnie86

Legacy Member
vraagske. ik ga 1 van mijn gitare helemaal strippen en volledig opnieuw bedraden, welke draden gebruik ik best? de draden die er nu in steken zijn helemaal verduurd en zit vanalles tusse.(ooit 2dehands is gevonden)

ik had zo gedacht voor van die draadjes uit een telefoonkabel te gebruiken ? oke or not ? :)

Sick`

Legacy Member
Ronnie86 zei:
vraagske. ik ga 1 van mijn gitare helemaal strippen en volledig opnieuw bedraden, welke draden gebruik ik best? de draden die er nu in steken zijn helemaal verduurd en zit vanalles tusse.(ooit 2dehands is gevonden)

ik had zo gedacht voor van die draadjes uit een telefoonkabel te gebruiken ? oke or not ? :)

24AWG - met meerdere aders (dus geen solid core).

Telefoonkabel: hangt er vanaf. Een cat-5 UTP kabel is alvast 24AWG. Kwestie van een soepele te vinden (de andere zijn solid core).

Skyscraper

Legacy Member
daarstraks in de guitarshop binnengestapt, énorm GAS voor nen hagstrom (super/ultra) swede. mmm

Kapoen

Legacy Member
desolation zei:
Die Godin's zijn magnifiek, zeker voor de prijs. Probleem ermee is dat de importeur ermee gestopt is, en ze dus in Belgie niet echt goed meer te krijgen zijn.

Prima alternatief voor u blauw te betalen aan een gibson les paul is een LP model van Spear, *knip*
Zou het misschien kunnen dat Godins slecht verkrijgbaar zijn/waren omdat ze hun lijn hebben vernieuwd?
Ik zie op hun website een nieuwe serie Les Paul clones: Godin Core. Daardoor is de Godin LG helaas wel 'the way of the dodo' gegaan. Volgens Thomann kost deze serie rond de 800 euro, maar 'k heb geen idee of ze de concurrentie aankunnen met de goedkopere Gibson LP studio's...

Verder hebben ze ook in de Performance serie twee nieuwe versies van de Session toegevoegd. En ook de 5th Avenue heeft er weer een nieuwe versie bij, de 5th Avenue Jazz. <-- :drool:, kost helaas alleen een pak meer dan de originele versie (rond de 1800 euro bij Thomann).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan