Implar
Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik voel me zo dom :doh:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Recipe4hate zei:


langun zei:P90's in een SG gaat u in geen enkel geval doen klinken alsof ge met een strat speelt, ze hebben hun totaal eigen sound.
Weet wel dat normale P90's niet in je gitaar gaan passen, je zult P90's in humbuckerformaat moeten zoeken.

(je zal verschil merken ^^ )Recipe4hate zei:

UnFinished zei:Hehe, kzou gewoon eens zo'n gitaar met P90 moeten kunnen testen in de muziekwinkel om het verschil deftig te kunnen horen. Meer output en articulatie is in ieder geval iets wat ik mis bij mijn SG nu.
In ieder geval bedankt voor de uitleg man!
Hayrus zei:Ik zit hier al jaren 2 adapters (waarvan 1 echt grote blok) te gebruiken (met 2 daisy chains), terwijl blijkbaar alles in die 1Spot kon![]()
Die cursus van JG zal inderdaad wel een goed startpunt zijn denk ikObjector zei:Het gaat hier hopelijk nog eens een vakantie worden met veel gitaargeweld. Normaal heb ik tegen vrijdag of maandag een Axe-Fx II en ik heb mezelf voorgenomen om deze maanden eindelijk eens een poging te ondernemen om muziek theorie te leren.
Iemand enig idee wat een goed startpunt is voor theorie? Ik heb 'Practical Music Theory' van Justin Guitar en dacht om daar mee te beginnen.

)
En dit betreft nog maar onderwerpen voor het lezen en begrijpen van muziek, componeren durf ik nog niet eens aan denken 
Kapoen zei:Die cursus van JG zal inderdaad wel een goed startpunt zijn denk ik
Daarna moet ge u afvragen wat ge precies wilt leren en hoe ver ge wilt gaan in de theorie. Ge kunt daar jaren aan spenderen en heel diep in gaan, maar of ge dat persé nodig hebt moet ge zelf beslissen.
Enkele zaken die ik geleerd heb in de muziekschool (gewoon avondonderwijs, geen conservatorium of zo) en die mij helpen bij het gitaarspelen:
- noten lezen (duh)
- akkoorden
- intervallen
- kwintencirkel
- modulatie
- transponeren (bv. saxofoon partituur spelen op gitaar)
Vanaf volgend schooljaar krijg ik meer specifiek theorie voor jazz/blues/rock en dat gaat dan over improviseren en het kiezen van noten/akkoorden etc...
Ik heb nu net mijn 3de schooljaar achter de rug en ik heb het gevoel dat ik met mijn 2u/week notenleer nog maar net een klein stukske van het topje van de ijsberg heb gezienEn dit betreft nog maar onderwerpen voor het lezen en begrijpen van muziek, componeren durf ik nog niet eens aan denken
![]()
ne Orange Micro terror. Echt een awesome ding, lamp in de pre-amp, 20 watt... UnFinished zei:Hehe, kzou gewoon eens zo'n gitaar met P90 moeten kunnen testen in de muziekwinkel om het verschil deftig te kunnen horen. Meer output en articulatie is in ieder geval iets wat ik mis bij mijn SG nu.
In ieder geval bedankt voor de uitleg man!

Objector zei:Alle zaken die je hebt opgenoemd wil ik leren, maar notenleer zegt me persoonlijk redelijk weinig. Alvorens ik aan notenleer begin, zou ik graag mijn gitaar grotendeels begrijpen. Denk aan scales, modes en het opbouwen van akkoorden. Idealiter wil ik eigenlijk gewoon de melodieën kunnen spelen die ik in m'n hoofd hoor en makkelijker solo's kunnen schrijven.


Ik heb mij een paar maand geleden den deze aangeschaft: Digitech JamMan Stereo. Ik ben er tevreden van, het biedt veel meer opties dan ik nodig hebRonnie86 zei:ben van zinnes mij een loop pedaalke aan te schaffe voor wa te experimenteren etc...
iemand een goeike kwa prijs/kwaliteit/easy to use ?
Er is ook een goedkopere versie: Solo