Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Je kan proberen je zadel om te draaien, normaal heb je dan nog juist iets meer bewegingsruimte, en hopelijk is dat genoeg.

Ronnie86

Legacy Member
nice. die jamman komt al in aanmerking.

zelf haddek al gekeken naar ne Vox VDL1 Dynamic Looper

Youngblood

Legacy Member
langun zei:
Je kan proberen je zadel om te draaien, normaal heb je dan nog juist iets meer bewegingsruimte, en hopelijk is dat genoeg.

Had ik ook al aan gedacht, maar komt dit vaak voor? Zal wel met de gauge te maken hebben van de snaren. Met .10's heb ik het nog niet voor gehad.

langun

Legacy Member
Niet vaak, maar je hoort het toch geregeld, en als het bij één snaar is, is het bijna altijd de G snaar.

Youngblood

Legacy Member
6jq29v.jpg


Straks eens proberen, denk dat het dan wel genoeg marge zal opleveren.

morb

Legacy Member
Ronnie86 zei:
ben van zinnes mij een loop pedaalke aan te schaffe voor wa te experimenteren etc...

iemand een goeike kwa prijs/kwaliteit/easy to use ?

Heb nog een zo goed als nieuwe Boss RC3 te koop staan.
PM if interested.

Recipe4hate

Legacy Member
Wat doe ik als mijn G-snaar blijft ontstemmen? Voor het nummer stem ik de snaar, tijdens het nummer merk ik dat deze al vals klinkt en na het nummer staat deze ofwel > een halve toon scherp of < een halve toon mol...

Iemand tips? Ik moet zondag nog eens spelen en zou deze gitaar gaan gebruiken. Ik kan me niet veroorloven om tijdens de nummers even te gaan stemmen, aangezien we sommige aan elkaar weven.

Zou het vervangen van de snaren een goed idee zijn? Qua intonatie is de G-snaar in orde, zowel op de 12e fret als harmonisch is hij 'in tune'...

Redhunter

Legacy Member
Hoe lang ligt ze er al op? Oude snaren hebben wel de neiging om moeilijk te stemmen.

Als ge er een nieuwe op steekt sowieso veel spelen (en benden :p) deze week, anders gaat ge daar met ne metalen klank staan.

Recipe4hate

Legacy Member
Redhunter zei:
Hoe lang ligt ze er al op? Oude snaren hebben wel de neiging om moeilijk te stemmen.

Als ge er een nieuwe op steekt sowieso veel spelen (en benden :p) deze week, anders gaat ge daar met ne metalen klank staan.

I know :(

De snaren liggen er nochtans niet zo lang op (2-3 maandjes?)
Kan ik ook iets doen aan de kam of zo, als ik ze toch ga restringen? Ik heb gehoord dat potlood in de kam wel kan helpen, maar is dit ook zo en wat moet je dan precies doen?

Carrion

Legacy Member
Met potlood (grafiet dus) in uw zadels & kam is meer als ge daar met een miniscuul scherp stukske zit waardoor uw snaar kapot springt. Een G-snaar is sowieso al een kloterij da wete we allemaal :p Wa ik heb gedaan bij m'n LTD is m'n tuners een beetje vaster gedraaid waardoor die nu iets beter in stemming blijft.

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
I know :(

De snaren liggen er nochtans niet zo lang op (2-3 maandjes?)
Kan ik ook iets doen aan de kam of zo, als ik ze toch ga restringen? Ik heb gehoord dat potlood in de kam wel kan helpen, maar is dit ook zo en wat moet je dan precies doen?

2-3 maand is inderdaad redelijk kort.

Ik zou dan ook eerder aan uw mechaniek eens denken zoals Carrion zegt.
Test misschien ook eens met je andere snaren of ze ontstemmen als je (overdreven) bendt.

Recipe4hate

Legacy Member
Redhunter zei:
2-3 maand is inderdaad redelijk kort.

Ik zou dan ook eerder aan uw mechaniek eens denken zoals Carrion zegt.
Test misschien ook eens met je andere snaren of ze ontstemmen als je (overdreven) bendt.

Neen, andere snaren blijven veel beter in tune. Mijn B wordt trouwens het meeste gebend en die blijft over het algemeen correct.

Wat Carrion zegt, ga ik seffens eens proberen. Het zijn Grover tuners, dus in principe zou ik me geen zorgen mogen maken over de kwaliteit.

Youngblood

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Neen, andere snaren blijven veel beter in tune. Mijn B wordt trouwens het meeste gebend en die blijft over het algemeen correct.

Wat Carrion zegt, ga ik seffens eens proberen. Het zijn Grover tuners, dus in principe zou ik me geen zorgen mogen maken over de kwaliteit.

Let er wel op dat je de mechanieken niet te vast gaat draaien. ;)
En kwa grafiet, als je ergens zo'n potlood met vullingen hebt, dat is veel fijner en brokkelt helemaal weg zonder scherpe stukken achter te laten.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Neen, andere snaren blijven veel beter in tune. Mijn B wordt trouwens het meeste gebend en die blijft over het algemeen correct.

Wat Carrion zegt, ga ik seffens eens proberen. Het zijn Grover tuners, dus in principe zou ik me geen zorgen mogen maken over de kwaliteit.

Moet wel zeggen, m'n LTD heeft ook Grovers maar de locking tuners die op m'n Schecter staan blijven echt duizend keer beter in tuning.

Carrion

Legacy Member
Miljaar, gistere show waarvoor we ne steile trap op moesten. Ik natuurlijk weer gevallen (op de trap, nie er vanaf) en heel 't gewicht van m'n cab op m'n been gekregen. Miljaar da deed zeer :p

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Miljaar, gistere show waarvoor we ne steile trap op moesten. Ik natuurlijk weer gevallen (op de trap, nie er vanaf) en heel 't gewicht van m'n cab op m'n been gekregen. Miljaar da deed zeer :p

Toevallig niet in Room666 in Leuven? Wij moesten daar ooit spelen en dat was een zeer small, steil trapje dat ook nog eens een 90° bocht maakte. Heel mijn ellebogen opengehaald aan de muur daar. Gelukkig niet gevallen, maar ik kan me voorstellen dat het pijn deed ja!


Enfin, foto's van m'n nieuwe gear! (amp, cab en gitaar :woohoo:)
http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07880.jpg

http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07883.jpg

http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07885.jpg

http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07890.jpg

http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07892.jpg

http://users.telenet.be/stillborn/newgear/DSC07893.jpg

Rider

Legacy Member
Ben op zoek naar winkel (liefst binnen BE) die oftewel een gigantisch grote stok aan klassieke (as in nylon snaren) gitaren heeft ofwel het niet erg vindt om een specifiek merk/model (pakweg een Takamine TH90) te bestellen om het dan eventueel niet te verkopen als de gitaar mij toch niet zou aanstaan.

Iemand tips of is dit gewoon een buitensporige eis?

MetalG

Legacy Member
spliffrider zei:
Ben op zoek naar winkel (liefst binnen BE) die oftewel een gigantisch grote stok aan klassieke (as in nylon snaren) gitaren heeft ofwel het niet erg vindt om een specifiek merk/model (pakweg een Takamine TH90) te bestellen om het dan eventueel niet te verkopen als de gitaar mij toch niet zou aanstaan.

Iemand tips of is dit gewoon een buitensporige eis?

Key music St. Niklaas mss?


---
iPhoned

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Toevallig niet in Room666 in Leuven? Wij moesten daar ooit spelen en dat was een zeer small, steil trapje dat ook nog eens een 90° bocht maakte. Heel mijn ellebogen opengehaald aan de muur daar. Gelukkig niet gevallen, maar ik kan me voorstellen dat het pijn deed ja!


Enfin, foto's van m'n nieuwe gear! (amp, cab en gitaar :woohoo:)

Neeje, ne zaal in Opoeteren. En zijt ma zeker, zo ne 4x12 Orange cab weegt door :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan