Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand die eigenlijk een telecaster (model) kan aanbevelen voor hardcore/metal te spelen? Liefst nie die signature gitaar van dieje Slipknot gitarist, liefst van al zo'n schoon houtmotief gelijk hierboven als voorbeeld gegeven wordt :p

Kijk eens naar de Blacktop serie van Fender? Dat zijn Mexicaanse telecasters voorzien van 2 humbuckers. Nuja ik ken uw budget niet natuurlijk, in de Amerikaanse serie zijn er ook humbucker telecasters te krijgen, maar die kosten natuurlijk een lap meer :D

langun

Legacy Member
De blacktops hebben geen natural look, en de thinlines zou ik niet onmiddellijk aanraden om hardcore en dergelijke te spelen :p

Kapoen

Legacy Member
Ze hebben ook gewone bodies met humbuckers in de amerikaanse serie zenne, maar dees was maar een voorbeeld :D

Ge kunt natuurlijk ook gelijk Ruben Block van Triggerfinger single coil size humbuckers in een telecaster steken, dan moet ge niet frezen.

Carrion

Legacy Member
Humbuckers in single coil formaat :wtf: my whole life is a lie :unsure:

Nee, da is wel een interessant idee om 't zo te doen, ga ik is wa voor nakijken se. (nie da ik het geld heb :unsure: )

Ma werke die single coil humbuckers dan eigenlijk even goed als ne conventionele humbucker? En heeft da ne specifieke naam want als ik er naar zoek kom ik enkel duitse sites tegen precies :')

Furiez

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand die eigenlijk een telecaster (model) kan aanbevelen voor hardcore/metal te spelen? Liefst nie die signature gitaar van dieje Slipknot gitarist, liefst van al zo'n schoon houtmotief gelijk hierboven als voorbeeld gegeven wordt :p

Onlangs ook voor zitten kijken. Stephen Carpenter heeft wel een zeer nice model, maar wel wat prijzig natuurlijk...

En ja, pick-ups versteken. Is zoiets gemakkelijk? Mensen met ervaring?

Hayrus

Legacy Member
Iemand een goedkope oplossing (waarmee ik bedoel <&#8364;20) om m'n bas te versterken zodat ik buiten de repetitie ook met geluid en effecten kan oefenen? Ik zie goedkope koptelefoonversterkers: headphone amp | eBay maar ze zijn voor gitaar en weet niet of dat even goed zal werken. Ik vind het trouwens vreemd dat mijn pedalen op zich niet voldoende power geven om een hoofdtelefoon te versterken. Het komt er wel door, maar extreem stil.

Objector

Legacy Member
Hayrus zei:
Iemand een goedkope oplossing (waarmee ik bedoel <€20) om m'n bas te versterken zodat ik buiten de repetitie ook met geluid en effecten kan oefenen? Ik zie goedkope koptelefoonversterkers: headphone amp | eBay maar ze zijn voor gitaar en weet niet of dat even goed zal werken. Ik vind het trouwens vreemd dat mijn pedalen op zich niet voldoende power geven om een hoofdtelefoon te versterken. Het komt er wel door, maar extreem stil.

Geen idee of het ook werkt voor bass, maar ik heb hier nog een Behringer V-amp 2 liggen die voor 20€ weg mag. Is een multi-fx met amp simulatie, met hoofdtelefoon uitgang. Je mag het altijd eens komen testen!

Hayrus

Legacy Member
Objector zei:
Geen idee of het ook werkt voor bass, maar ik heb hier nog een Behringer V-amp 2 liggen die voor 20€ weg mag. Is een multi-fx met amp simulatie, met hoofdtelefoon uitgang. Je mag het altijd eens komen testen!

Hmm het zou kunnen werken, maar voor iets van Behringer ga ik niet direct naar Antwerpen komen :p toch merci voor het voorstel.

Recipe4hate

Legacy Member
Sinds het weekend ben ik de nieuwe eigenaar van een Carvin V3M (7/22/50w lampen versterker). Hij kan aangenaam clean met eventueel een randje en tegelijk ook erg hard brullen (tot in het rectifier-territorium zelfs).
Ik heb deze nu op mijn Orange PPC212 staan, maar mijn cabje is ondertussen in de maak: Zilla Fatboy met een V30 en G12K-100 speaker.

In combinatie met die laatste cab, is de versterker echt wel 'letha'l :D

noinspiration

Legacy Member
Ben nu van plan om een nieuwe te kopen, maar is er iets waar ik zeker op moet letten voor een gitaar waar veel punk/hardcore/hardrock of weet ik veel wa op gespeeld gaat worden? Bepaalde gitaren die ideaal zijn voor bovenstaande genres's?

Carrion

Legacy Member
Sowieso een gitaar met humbuckers. Daarnaast zijn de meer gebruikte merken in die genres vooral LTD, Ibanez, Schecter. Maar kunt net zo goed ne epiphone of gibson gebruiken (al zal dat wel buiten budget zijn neem ik aan).

Maar zolang ge een fatsoenlijke gitaar hebt (zeker met humbuckers) gaat 't genre da ge met uw gitaar kunt spelen meer afhangen van uwe versterker dan van uw gitaar.

Implar

Legacy Member
Mijn vakantiegeld is gestort, en het is aan het jeuken om een paar pedaaltjes aan te schaffen. Momenteel heb ik enkel een Crybaby.

Sowieso komt er een TC Electronics PolyTune in huis, maar ik wil nog iets, ik weet alleen niet wat.
Ik speel zo goed als exclusief metal, dus een synth-pedaal of dergelijke heb ik geen interesse in.

Aan de ene kant had ik gedacht aan iets die mijn lead iets voller kunnen laten klinken, een reverb mss?
Aan de andere kant vind ik die TC Electronic Rottweiler distortion ook wel goed klinken, maar de drive op mijn Blackstar HT-5 is ook niet slecht...

Iemand die bepaalde pedalen kan aanraden of "must haves" kent?

PS: mijn Polytune bestel ik op Thomann, dus het zou handig zijn mocht het andere pedaal daar ook te koop is.

Recipe4hate

Legacy Member
Implar zei:
Mijn vakantiegeld is gestort, en het is aan het jeuken om een paar pedaaltjes aan te schaffen. Momenteel heb ik enkel een Crybaby.

Sowieso komt er een TC Electronics PolyTune in huis, maar ik wil nog iets, ik weet alleen niet wat.
Ik speel zo goed als exclusief metal, dus een synth-pedaal of dergelijke heb ik geen interesse in.

Aan de ene kant had ik gedacht aan iets die mijn lead iets voller kunnen laten klinken, een reverb mss?
Aan de andere kant vind ik die TC Electronic Rottweiler distortion ook wel goed klinken, maar de drive op mijn Blackstar HT-5 is ook niet slecht...

Iemand die bepaalde pedalen kan aanraden of "must haves" kent?

PS: mijn Polytune bestel ik op Thomann, dus het zou handig zijn mocht het andere pedaal daar ook te koop is.

Misschien een lekkere fuzz? En anders is een reverb pedaal zeker de moeite om je Blackstar niet zo droog te laten klinken. (Ik neem dus aan dat jij nog de HT-5 zonder reverb hebt;)).

Polytune zeker doen, zalig bakje!

Sick`

Legacy Member
Implar zei:
Iemand die bepaalde pedalen kan aanraden of "must haves" kent?

Carbon Copy, Phase 90, Hall of Fame.

En als je een strat hebt: Fat Boost 3.
En voor alles: Joyo Ultimate Drive.

Implar

Legacy Member
Die Hall of Fame had ik daarnet gezien en dat zag me er wel zéér tof uit, straks nog eens de rest bekijken.

Hoe noemt zo'n kabeltje om van mijn PolyTune mijn andere pedals van stroom te voorzien (een Crybaby en nog iets, een Hall of Fame bvb)?

In elk geval al bedankt voor de tips!

Redhunter

Legacy Member
Net ontdekt via ne maat:

Etude #3 by Julian Lage - YouTube

Effkes 3 over 4 zegtem. :crazy:
Wil ik ook nog wel eens op oefenen als ik veel tijd heb.

Hij wordt trouwens de nieuwe Pat Metheny genoemd. Technisch zeer knap, speelt nu al (hij is rond de 20) samen met grote namen in jazz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan