Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Nog nooit velcro losgekomen bij mij. Op mijn bord plakt de velcro dat bij de pedaal train zat, en op mijn pedals plak ik slechts 2 strookjes velcro van den Veritas. En ik wissel nu toch wel regelmatig van layout.

Pariah

Legacy Member
kheb hier al 2j een akoestische gitaar met ingang om op versterker te spelen. nu heb ik dit vandaag eens ingeplugd maar krijg geen geluid. of moet er daarvoor een batterij in? want ik dacht dat die batterij enkel diende om u gitaar te stemmen.

Redhunter

Legacy Member
Daar moet een batterij in.
Uw microfoons worden niet gevoed door een jack. :)

En check uw volume ook. Op sommige gakoestische hebt ge wa knopkes zonder bijschrift. Kan zijn dat u volume nog op 0 staat als het nog niet werkt.

IllumSphere

Legacy Member
Kan een buizenversterker een gewone versterker vervangen of is het best om toch bij een versterker te blijven als het enkel is om thuis wat te spelen ? Ik ben namelijk bezig met mijn starterskit te vervangen met een duurdere gitaar (waarschijnlijk een Fender Stratocaster) en versterker (Marshall Class5 01).

langun

Legacy Member
Een beetje een rare vraag, sinds een buizenversterker de gewone versterker is :p Maar een buizenversterker kan zeker thuis gebruikt worden, ik weet niet wat voor muziek je wil spelen, maar een Class 5 heeft geen gain knop, en die moet vrij hard staan voor je overdrive begint te krijgen, dat kan verholpen worden met een OD pedaal, maar dat zijn weer kosten :)

IllumSphere

Legacy Member
De volgende keer me toch beter informeren. :p De muziek die ik zal bespelen zal zich voornamelijk richten op de wat post-punk en de psychedelische rock. Twee uiteenlopende genres, maar volgens sommige kan de Fender daar mee weg.

langun

Legacy Member
Hmmm, dat kan zoveel zijn dat ik enkel kan aanraden om de combinatie eens uit te proberen :p Je zal al je best moeten doen om een winkel te vinden die geen stratocaster heeft :)

Persoonlijk speel ik liever op een gitaar met humbuckers, maar dat is smaak :p

Thatn

Legacy Member
"Have you put a cable from the IN to the OUT of the parallel loop? It turns the 'parallel mix' blend knob in to a an extra gain stage."
Gaat over een JCM600, iemand ervaring hiermee? Op een of andere manier klinkt het verdacht. Wil nu ook niet dat mijn versterker ontploft. :unsure:

langun

Legacy Member
Je in en out van je effectsloop met elkaar verbinden mag nooit problemen geven, anders zou je ook problemen krijgen als er pedalen tussen zitten die op dat moment uit staan.

Glenngrenelle

Legacy Member
Ik zou graag gitaar spelen (elektrisch) probleem is wel dat ik nog thuis woon en niet teveel LAWAAI ( want dat zal het wel zijn in het begin) wil maken.

Bestaat er ook zo'n systeem als bij de drums dat je door middel van een headset het geluid enkel daar hoort?

Objector

Legacy Member
Glenngrenelle zei:
Ik zou graag gitaar spelen (elektrisch) probleem is wel dat ik nog thuis woon en niet teveel LAWAAI ( want dat zal het wel zijn in het begin) wil maken.

Bestaat er ook zo'n systeem als bij de drums dat je door middel van een headset het geluid enkel daar hoort?

Een Line 6 POD is hier perfect voor. Ik gebruik dit zelf ook al jaren thuis (terwijl ik voor live zeer goed en luid materiaal heb). Indien je interesse mocht hebben, ik ga mijn POD X3 verkopen aangezien ik waarschijnlijk ga overstappen op een Axe FX II.

Kapoen

Legacy Member
Glenngrenelle zei:
Ik zou graag gitaar spelen (elektrisch) probleem is wel dat ik nog thuis woon en niet teveel LAWAAI ( want dat zal het wel zijn in het begin) wil maken.

Bestaat er ook zo'n systeem als bij de drums dat je door middel van een headset het geluid enkel daar hoort?
De meeste standaard oefenversterkers hebben gewoon een uitgang voor een koptelefoon, no problemo :)

Hayrus

Legacy Member
Kan je bij een MIDI-controller ook drumknoppen toewijzen aan specifieke pianotoetsen? Of moet je daar zo een voor hebben met drumpads?

Objector

Legacy Member
Hayrus zei:
Kan je bij een MIDI-controller ook drumknoppen toewijzen aan specifieke pianotoetsen? Of moet je daar zo een voor hebben met drumpads?

Midi is aan taal, dus in principe kan je elke midi toets laten triggeren wat je wil. Je kan dus perfect "drummen" op je midi-keyboard.

stagepotato

Legacy Member
--1-- Iemand tips hoe je een 'akkoord' als dit juist speelt? Meestal speel ik dat gewoon
--1-- als een powerchord maar dan klinkt het niet zo vol natuurlijk.
--2--
--3--
--3--
--1--

Stierkoe

Legacy Member
stagepotato zei:
--1-- Iemand tips hoe je een 'akkoord' als dit juist speelt? Meestal speel ik dat gewoon
--1-- als een powerchord maar dan klinkt het niet zo vol natuurlijk.
--2--
--3--
--3--
--1--
Er zijn daar véééél youtube filmpjes van te vinden ze :p. Da's een barré akkoord (F major in dit geval, indien standaard tuning). Je speelt het ongeveer hetzelfde als de powerchord maar dan met je wijsvinger plat gestrekt over fret 1 ipv er los over hangend.

stagepotato

Legacy Member
Stierkoe zei:
Er zijn daar véééél youtube filmpjes van te vinden ze :p. Da's een barré akkoord (F major in dit geval, indien standaard tuning). Je speelt het ongeveer hetzelfde als de powerchord maar dan met je wijsvinger plat gestrekt over fret 1 ipv er los over hangend.

Dat dacht ik al, maar dan moet je wel al enorm veel kracht in uw wijsvinger steken, of ligt dat aan mij? :p
Maar ik zal wel eens zoeken op youtube ofzo, door te zien hoe iemand het speelt helpt waarschijnlijk meer dan dat iemand het moet uitleggen.

Stierkoe

Legacy Member
stagepotato zei:
Dat dacht ik al, maar dan moet je wel al enorm veel kracht in uw wijsvinger steken, of ligt dat aan mij? :p
Maar ik zal wel eens zoeken op youtube ofzo, door te zien hoe iemand het speelt helpt waarschijnlijk meer dan dat iemand het moet uitleggen.
Ja, het vergt wel wat oefening om goed te doen. Hoe moeilijk het is hangt ook een beetje af van je gitaar, snarenspanning en op welke positie je speelt. Probeer bvb dezelfde vorm eens te spelen in het midden van de nek. Al een pak makkelijker, niet? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan